Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19101 til 19120 af 152921
-
Ligning med en ubekendt (finde y)
ForumindlægHej, Kan i hjaelpe os med at komme til loesningen paa opgave under dette link: (det er paa tysk) www.ariesanto-hh.de/frage.pdf Vi har forgaeves forsoegt at komme til resultatet "y". Maaske er der opstaaet en fejl i den tekniske formel? Paa forhaand mange tak for hjaelpen! -
Skalarprodukt/prikprodukt
ForumindlægHar brug for hjælp, skal besvare eksamenspørgsmålet: Du skal definere skalarprodukt af 2 vektorer og bevise nogle af de vigtigste regneregler samt give eksempler på anvendelser, f.eks. vinkel mellem 2 vektorer og projektion. Bevise nogle af de vigtigste regneregler.. I bogen er der kun bevis fo... -
Ligning
Forumindlæghvordan løser jeg de 2 ligninger? 0,6031=0.887t 15=31+61,4*0.887t -
hyp og vinkel C?
ForumindlægHej folks Jeg skal i en retvinklet trekant, finde de 2 kateter udfra længden af hyp, hvilket er 65m og en vinkel C på 90 grader. Skal jeg bruge denne formel? : hos = hyp · cos(v) eller mod = hyp · sin(v), og i så fald, hvad er mod og hvad er hos set fra vinkel C? -
Reduktion med brøk, potens og parentes
ForumindlægHej alle kloge mennesker! Det er sådan at jeg har glemt hvordan man reducerer, så jeg håber I lige kan opfriske min hukommelse. Reducer udtrykket a5/(a2)3 Håber I kan hjælpe -
Mængden af nedre grænser
ForumindlægJeg har lidt svært ved at få startet et bevis i b'eren, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte på det. Nogen der kan give nogle hints? -
Isolering
ForumindlægHejsa, er der en, som trin for trin kan vise hvordan man omskriver: a = (b × c) / (d - b × e) til b = (a × d) / (a × e + c) -
Potensregneregler
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har her til aftes haft rigtig mange problemer med følgende opgave: (2a)^3 * (1/2)*a^-2 * (1/a) Jeg har lavet følgende: 8a^3 * (1/2)*a^-2 *a er det rigtig eller er jeg helt forkert på den??? -
Geometri spørgsmål
Forumindlæg"En retvinklet trekant har areal A og omkreds O. Find en formel til bestemmelse af længden af hypotenusen, som kun afhænger af A og O." Hvordan gør jeg det? Jeg får intet oplyst omkring A og O. -
skalarprodukt! bevis ..
Forumindlægheeej allesammen, Nogen der ved beviset for: (k *→a) * b = →a *(k*→b) = k*(→a*→b) (regneregel for skalarprodukt) -
Isolering og reducering
ForumindlægHvordan isolerer jeg D: h=(D-d/2)+D/8 og hvordan reducerer jeg dette: (((a+2*b)^(2)-(a+2*b)*(a+b))/(b)) Jeg kan ikke få dem til at gå op -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Fysik noter???
ForumindlægHej alle sammen Jeg søger nogle noter omkring jordskælv til fysik, er der nogen som sidder inde med nogle gode noter omkring emnet?HilsenSasha -
Hvorfor bruser en cola helt vildt når den rystes?
ForumindlægHvordan kan det være at en cola bruser helt vildt hvis man har rystet den lige inden den åbnes?Altså normalt er det jo sådan så den bruser lidt fordi trykket er lavere udenfor flasken og CO2'en derfor gerne "vil ud", men hvad så når den rystes, jeg mener trykket bliver vel ikke stør... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Er det drikkeligt?
ForumindlægHej Jeg har i et forsøg titreret HCl(aq) med en koncentration på 0,10 M med en NaOH opløsning på 0,100 M Altså en titrering af en stærk syre med en stærk base. Jeg har ingen oplysninger om hvor meget HCl der var, kun at der skulle 10 ml NaOH til at opnå en pH på 7 På et tidpunkt opnås en pH på 7... -
hvad hedder de?
Forumindlæghvad hedder de her; Ag2S Na2S Na3PO4 Ag3PO4 -
SU i sommerferien efter studie??
ForumindlægHej. Da jeg er færdig med HH til sommer og dermed ikk vil modtage SU i de følgende måneder derefter har jeg et spørgsmål til jer...! Hvis man evt. tildmelder sig gymnasiet efter sommerferien vil man vel stadig modtage SU, efter sommerferien kommer man til de første 3/4 dage af gymnasiet hvor man ... -
Temperatur koefficient
ForumindlægNogen der tilfældigvis har databogen hvori man kan finde jerns temperatur koefficient?PLEASE? -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget?
