Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19101 til 19120 af 92738
-
virksomheds økonomi
ForumindlægHej der ude... Har lige et par spørgsmål jeg håber der er nogle der kan hjælpe med. A. REDEGØR FOR OMKOSTNINGESBEGREBET 1. Hvad er forskellen på at regne med VE og SE? 2. Hvad er problemet i at regne med de samlede omkostninger? B. REDEGØRE FOR TALS BRUGBARHED 1. Hvad sker der med afgifter? 2.... -
CH3CH2CH2MgBr + CO2
ForumindlægHvad giver det, når opløsningsmidlet er ether? -
Kan jeg stadig nå det?
ForumindlægHejsa Studieportalen. Jeg befinder mig i skrivende stund i et paradoksalt hurlumhej. Om to dage starter jeg i 3.g, og for første gange er jeg foruden skolestart, fast besluttet på hvilken uddannelse jeg ønsker at søge ind på bagefter. Mit 1.g år var lettere katastrofalt hvor jeg knap og nap bes... -
Disposition?
ForumindlægEt af rådene når man er til eksamen er at lave en disposition over hvad man har tænkt sig at sige, så lærer og censor kan følge med i det.Dette lyder som en fin ide, men hvordan gør man? Eller rettere, har I den på skrift, ligger/lægger den frem så lærer og censor kan se den og gennemgår den så m... -
(Matmatik A) - Eksamen oplæsning spørgsm - differentiabel og differentialkvotient
ForumindlægHej jeg er i gang med at læse op til min mat mundtlig eksamen. Jeg har et spørgsmål: Gør rede for begreberne differentiabel og differentialkvotient. Kan nogen uddybe med hvad jeg skal gøre? Er det tretrinsreglen jeg skal vise? Eller kan jeg redegøre for begreberne på en anden måde også? -
Kontruktioner og trekanter
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal snart i mundtlig eksamen, jeg forstår ikke hvordan jeg skal forklare dette spørgsmål? Gør rede for konstruktionen af en trekant med passer og lineal. Beskriv de forskellige størrelser, der kan knyttes til en trekant. Bevis at nogle af disse størrelser skal skære hina... -
enzymet - spytamylase
ForumindlægHvilken fordel har pattedyr af spytamylase? Alle andre hvirveldyr mangler det - kunne vi også leve uden det? Ville en fugl eller en slange overhovedet have glæde af spytamylase? hvis i bare kunne hjælpe mig med nogle af dem, ville det være fantastisk (: på forhånd tak! -
Hjjjjjææælpp!
ForumindlægHej, Jeg Kan ikke svare på disse spg: Nogen der kan hjælpe?? Hvorfra tilføres der spyt fra spytkirtler, mens maden tygges med tænderne? Hvor i fordøjelsen optages næringsstoffer? Hvad sørger for, at der udledes bugspyt og galde? Hvilket organ producerer galde? (galdeblæren? eller..) Hvilket ... -
Enheds cirklen
Forumindlæghej skal op til mat b eksamen mundtligt e der nogle som kan hjælpe mig med hvad det er og hvad det betyder -
Nervesystemet
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med disse opgaver, er lidt lost? (: opgave 3 a. Forklar hvilke impulser der sker fra vi kommer til at røre en varm kogeplade med højre hånd, til vi trækker hånden til os (1) og siger "AV"! (2) b. En tilsvarende simpel refle... -
Fælles forberedningslokale
ForumindlægHejsa. Jeg er i den situation hvor jeg har mundtlig eksamen, og har lige fundet ud af at jeg skal dele forberedelseslokalet med andre på samme tid. Da jeg så var inde på regler for at læse om det, finder jeg ud af man også dermed har tavshedspligt overfor de andre elever. Mit spørgsmål er så hvor... -
Bestået engelsk ?
ForumindlægHej Jeg er lige blevet færdig med min HF-eksamen og har for nyligt været oppe i både skriftlig engelsk og mundtlig engelsk. Det skal siges at jeg havde Engelsk på A-niveau, hvis i skulle være i tvivl. Til min skriftlige eksamen i engelsk fik jeg 10. Til min mundtlige eksamen i engelsk fik jeg 0... -
Alt om kemi
ForumindlægEksamen er lige om hjørnet, og ville sætte pris på lidt hjælp fra jer derude, der er gode til kemi... Har nogen spørgsmål, I gerne lige må svare på. SPØRGSMÅL 1: Forklar opbygningen af forbindelserne a) dichlor b) vand Vurdér hvordan polariteten af de to forbindelser vil påvirke ... -
Fysikforsøg - Isens smeltevarme
ForumindlægHi, jeg er i gang med at lave databehandling for min fysikforsøg, isens smeltevarme. Jeg har lidt svært ved det, er der så nogen der kan hjælpe til, da det er virkelig vigtigt. Det antages, at systemet med is og lunkent vand er isoleret, og der derfor er energibeva-relse. Det betyder at: ΔE... -
Diskret model
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg får a) til 400, men det bliver n=8 og n=9 også, er det blot den øvre grænse? Kan i hjælpe mig med b) jeg skal bestemme en forskrift for f. -
Statistik ?? HJÆLP
ForumindlægHej! Er ved at læse op til matematik årsprøve. Er kommet til emnet "statistik" og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken noter eller udleverede ark omkring det.Er der nogen der kan fortælle mig hvad man skal kunne om statistik i 1.g?Eller som ligger inde med nogle notater o... -
SRP:)
ForumindlægHeeeeeeeeeeeej Jeg skal snart skrive SRP, jeg har valgt fagene matematik A og biolog B. Jeg har lidt svært ved at vælge et emne, er der nogen, der har nogle gode forslag til emnevalg. Jeg leder efter et emne: - Hvor man skal lave en masse beregninger. - Hvor der et godt sammenspil mellem fagen... -
differentialligninger
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne opgave -
Angivelse af løsningsmængde
ForumindlægGodaften Hvordan skrives løsningsmængder således at rækkefølgen af elementerne i løsningsmængderne er betydende? A = {a,b,c}, B = {a,c,b}, C = {b,c,a}, D = {a,c,b} ∈ L således A ≠ C ≠ B = D -
Kernefysik spørgsmål
ForumindlægDet vil være en stor hjælp hvis der er nogle der kan hjælpe mig med nedestående opgaver. Det ville være rigtig fedt hvis der også er mellemregninger inkluderet i jeres besvarelser. Tusind tak! Opgave 1: a) Sr-90 er radioaktiv, brug kernekortet til at bestemme henfaldstype og datterkerne. b) Be...
