Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19141 til 19160 af 31547
-
Eksamen i Naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg har trukket overenmnet Global opvarmning til 24 timers eksamen i naturgeografi. Min problemstilling lyder således: Global opvarmning opfattes som en af vor tids største udfordringer. - Redegør for teorierne bag og diskuter nogle konsekvenser af glbal opvarmning. - Diskuter muligheder for... -
FYSIK 24 TIMERS EKSAME IMORGEN! HELP ME DESIDE!!!!
ForumindlægHELP MEE! Jeg har i dag trukket spg til 24 timers eksame i Fysik: Solsystemet og de nærmeste stjerner Redegør for solsystemets opbygning og for, nogle af de fænomener, vi kan iagttage i solsystemet. Forklar, hvordan vi måler afstanden til de nærmeste stjerner Mit spørgsmål til jer er hvilke fænom... -
HASTER: Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej alle der kan hjælpe Jeg har lige været oppe i dag og trække et emne til min 24 t samfundsfag B eksamen. Overskriftten lyder sådan her: Tema: Velfærdsdanmark - ideologi i en politisk virkelighed? Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg griber dette an Skal jeg selv komme med hovedspørgsmålene til... -
Enhedshyperbel
ForumindlægHej Jeg skal gøre rede for, at det komplekse tal: Ligger på enhedshyperblen, der kan skrives som: Det er grafisk tydeligt, at dette er tilfældet, men det er svært for mig at redegøre matematisk for, hvorfor det er sådan. Kan nogen hjælpe mig på vej? Jeg har tænkt på, at man kan di... -
hjælp til mdt. eksamen (differentiallignger)
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mdt. matematik A. Den ene af eksamensspørgsmålene som handler om differentialligner jeg kan virkelig ikke finde ud af det. jeg vil det ikke hvad jeg skal gør. har læst i grundbogen og forstår det stadigvæk ikke. spørgsmålen lyder således: DIFFERENTIA... -
Kampen om længdegraden
ForumindlægHej. Jeg skal op til fysikeksame imorgen, og har brug for akut hjælp, da jeg har været så uheldig at trække "Kampen om længdegraden". Mit spørgsmål ser således ud: Dit område er ”Kampen om længdegraden” – et AT forløb 22. Du skal i dit eget oplæg specielt redegøre for... -
ARV - EKSAMEN BIO C
ForumindlægHej kære portal! Jeg står og skal op i biologi i morgen, og har læst hele pensum og besvaret og har styr på alle emnerne. Dog er der noget jeg har meget svært ved, og forstår det slet ikke. Spørgsmålene lyder således: - Beskriv opbygningen af DNA. Forklar hvad et gen er. - Redegør for hva... -
Biologi Hjælp Eksamen mandag 17/6 kl 12.00
ForumindlægJeg har eksamen imorgen. Og jeg sidder og mangler at gøre mine sidste 2 disspossitioner færdig men mangler papirene på Cellens opbygning Spørgsmålet går på: - Gør rede for cellens opbygning, og kom ind på cellemembranens opbygning og funktion - Redegørelse for forskellige transportpro... -
redoxreaktioner
ForumindlægRedegør for i hvilke af følgende tilfælde der er tale om redoxreaktioner: 1. 2 Na (l) + Cl2 (g) --> 2NaCl (s) = er denne ikke en redoxreaktion 2. Ag+ (aq) + Cl- (aq) --> AgCl (s) = er denne ikke en redoxreaktion 3. Cl2 (g) + 2 Br- (aq) --> 2 Cl- (aq) + Br2 (aq) = ved ikke om denne er ... -
spørgsmål om stofkredsløbet
Forumindlæghej, er der nogle, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål? :) 1.Giv eksempler på nedbrydningsprodukter i C-kredsløbet, som stammer fra anaerobe processer? 2.. Redegør for hvilke kilder der bidrager til en belastning af miljøet med N og P og forklar forskellen på punktkilder og diffuse kilder... -
Akut hjælp - IØ/Historie SOP
ForumindlægJeg er helt ude af skide med min SOP-aflevering. Jeg ved ikke, hvilke ting jeg skal komme ind på i min redegørelse, og hvordan det skal struktureres. Jeg har forsøgt at udarbejde en disposition, men det går helt galt, og min hjerne går i stå. Er der en der kan komme med nogle forslag, og komme... -
Termisk energi + termisk energi
ForumindlægHej, i en fysik opgave bliver vi bedt om at redegøre for, hvordan man kommer frem til formlen: mlod * clod * ΔTlod + mvand * cvand * ΔTvand = 0 Det er i forbindelse med at vi finder varmefylden for et stykke metal (loddet) ved at sænke loddet ned i varmt vand. Vi har beregnet varmef... -
Palæstina problemet
ForumindlægJeg har trukket Palæstinaproblemet til min historieeksamen. Jeg har opstillet 3 problemstillinger, som jeg er lidt i tvivl om, så håber der er en der vil kigge på dem. Godt nok har I ikke bilagene, men vil bare gerne have en vurdering af, om de er til at forstå og holdbare nok. Her er problem... -
gennemsnitlige kædelængde
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med en kemirapport om forsæbning af fedtstoffer. Jeg forstår nogenlunde teorien bag forsæbningstal, men når jeg skal bestemme den gennemsnitlige molarmasse af fedtsyre går det galt. Jeg har følgende fomel og skal kunne redegør for den; Den gennemsnitlige molarmasse a... -
Cirklens ligning
ForumindlægJeg har lidt problemer med B) Jeg mener, at x^2-2*x+y^2-4y=20 kan omformes til: (x-1)^2+(y-2)^2 Dog når man ganger ud får man: x^(2)-2*x+y^(2)-4*y+5, hvilket passer fint undtagen de +5, og jeg kan ikke flytte dem til den anden side da der skal stå 20. Jeg forstår ik helt hvordan jeg ellers ka... -
UNDSKYDL politikken 28/8 2010 Kronik
ForumindlægJeg har fået denne artikel fra politikken d. 28/8 2010 http://politiken.dk/debat/1046319/undskyld-vi-tog-fejl/ Jeg skal nu skrive en kronik udfra teksten, og starte med en redegørelse. Jeg ville høre om nogle har lidt ideer, da jeg efter nogle timer er gået helt på bar bund. Jeg skal finde u... -
Gøre prøve - differentialregning
ForumindlægJeg får givet differentialligningen dy/dx=x^2-y og løsningen h(x)=x^2-2x+2+6e^-x Men kan ikke få den til at gå op ved at gøre prøve. får bare højresiden til at være det samme som venstresiden med mosatte fortegn x^2-2x+2+6e^-x=x^2-(-2x+2+6e^-x) x^2-2x+2+6e^-x=x^2+2x-2-6e^-x Hvad gør jeg forke... -
ØKONOMI
ForumindlægHej derude.. Jeg har lidt svært ved Økonomi, og der er nogle spørgsmål , men føler ikke jeg får dem besvaret udfra min tekst.. 1, Hvorledes kan vi definere begrebet økonomisk vækst og hvad forårsager økonomoisk vækst? 2, Redegør henholdsvis cost-push inflation og demand-pull inflation 3. hvad... -
Ilt.
ForumindlægHejsa. :-) Jeg skal til eksamen i biologi her om 6 dage, og er lidt i tvivl om nogle spørgsmål, som jeg håber der er en der vil hjælpe mig med. Jeg har fået disse 3 spørgsmål: • Redegøre for opbygningen af menneskets åndedrætssystem og for hvordan O2 optages og transporteres til kroppe... -
maksimum
ForumindlægEt tetramer er et protein som er sammensat af 4 delproteiner. I studiet af tetramerbinginger udtrykker formlen Y= (x+3x2+3x3+10x4) / (1+4x+x2+4x3+10x4) en typisk sammenhæng mellem næringsgrad Y og ligand-koncentration x, x≥0. Sædvanligvis plottes Y/x som funktion af x. a) forklar hvorfor Y/x a...
