Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19141 til 19160 af 20689
-
opgaver.!
ForumindlægHej jeg har nogle opgaver i fysik som jeg virkelig ikke forstår. håber der er en der kan hjælpe da det haster. Opgave 1. beregn resistansen mellem A og B (erstatningsresistansen) i følgende kredsløb, alle seks resistorer er på 6 ohm. opgave 2. Elektrisk kredløb. a) beregn strømmen (I1) gennem R... -
Volumen og masse..?
ForumindlægHej! :) Jeg har et fysik-spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg skal udregne. Opgaven lyder: Et isbjerg er 5 m bredt, 3 meter langt og 20 meter højt. Qis= 900 kg/m3 a) Udregn isbjergets masse b) Hvis kun halvdelen af bjerget er dækket af vand, hvor meget er så massen af den fortrængte vandmængde? c) ... -
Effekt af strygejern
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige med et fysik opgavesæt, og der er en opgave som volder mig lidt problemer. Håber nogen kan hjælpe: Varmelegemet i et strygejern består af en spiralsnoet tråd med resistansen (60) Ω. En dag virker strygejernet ikke, og man konstaterer, at tråden er knækket og at det ... -
AAU eller DTU - Forskelle?
ForumindlægHej Lige nu nyder jeg mit sabbatår, men næste år skal jeg igang igen og som det ser ud nu hedder det nanoteknologi og fysik, men spørgsmålet er hvor? Jeg har prøvet at researche forskelle mellem AAU og DTU, specielt med henblik på læringsformer, da jeg ved at AAU er kendt for problembaseret ar... -
Problemer med dansk (læge uddannelse)
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 14 år som går i 8. klasse. Jeg ville bare vide, hvad jeg kunne gøre for at forbedre mit dansk, da jeg ønsker at blive læge (mit ønske siden 0. kl). Jeg synes bare ikke at mit ordforåd er stort nok, da jeg altid får 7 i læseprøver og stile. Jeg har ingen problemer med fysik... -
Bølgelængden i meter
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik eksamen her i næste uge, og er igang med at kigge på efterbehandling fra et forsøg kaldet 'snorbølger'. Problemet er at jeg ikke forstår en af de formler jeg har brugt til at finde bølgelængden i meter. Jeg kan heller ikke finde mine noter til forsøget, så jeg hå... -
magnetisme
ForumindlægJeg skal snart op i fysik, og i tilfælde af, at jeg skulle trække magnetisme vil jeg gerne starte med kort at forklare hvad magnetisme er. Senere vil jeg så komme ind på poler, magnetfelter mv. Kan magnetisme overordnet forklares således? Magnetisme kan defineres som et fysisk fænomen, der ... -
Bestemmelse af ukendt gas (Eksperiment)
ForumindlægHej derude Jeg har i forbindelse med mit fysik forløb lavet en eksperiment, hvor vi har sat en ukendt gaslampe til også observerede forskellige farver ud fra forskellige vinkler vha. spektrometer. Vi er blevet givet emissionsspektrum for tre mulige grundstoffer, hvor man kan aflæse bølgelængdern... -
PANIK - hjælp mig
Forumindlæghej jeg har netop afsluttet mine skriftlige eksamener og vil nu forberede på min AT eksamen på mandag. dvs. jeg har to dage inden jeg skal op. jeg har self. sammen med min gruppe afleveret synopsen, hvor vi også er kommet ind på hvad vi vil perspektivere til. det er i fagene FYSIK og HISTORI... -
Rotation (kinetisk energi og vinkel rotation)
Forumindlæghej jeg sidder og skriver på min opgave i fysik og skal til at perspektivere, til andre ting, pt har jeg om( kinetisk energi og vinkelrotation) og har skrevet om translatorisk energi, samt rotationsenergi og derefter kombineret dem til kinetisk energi men nu skal jeg så til at perspektivere, jeg ... -
Tyngdeaccelerationen
ForumindlægHej alle, jeg er til 24 timers Fysik C eksamen, jeg har trukket emnet "Energiomdannelse og Mekanisk Energi" Jeg har dog nogle problemer ved formlen for den potentielle energi, som er en vigtig faktor i den mekaniske energi Formlen for potentiel energi lyder således: Epot = m(masse) * g(... -
Lige et par spørgsmål (Niende klasse)
ForumindlægHej Sp. Har lige et par spørgsmål vedrørende fysik/kemi. Hvordan laver man en brokobling? (til at lave jævnspænding om til vekselspænding?) ''Du kan magnetisere et stykke Jern ved at gnide en magnet den samme vej hen af jernstykket. Eller ved at bevæge jernstykket den samme vej gennem en... -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg har et kæmpe problem jeg skal skrive en fysik-kemi rapport og dertil har jeg har et hæfte som der står nogle spørgsmål som jeg skal svare på og skal indholde i min rapport, men jeg var så syg så håber jeg kan få svar og hjælp til de her spørgsmål? I dette forsøg skal du undersøge, hvord... -
hvorfor reagerer guld ikke med andre stoffer?
Forumindlæghej jeg skal til fysik- og kemieksamen (9 klasses) i næste uge. og jeg kom til at tænke på hvorfor guld ikke reagerer med andre stoffer. Jeg ved godt det er et ædelt metal, men der må da være en anden grund. Jeg har kigget på Au' opbygning, den hedder: Au 79 2 8 18 32 18 1 og så har jeg li... -
Fremstilling af ammoniumhydroxid (ammoniakvand)
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til fysik-og-kemi-eksamen (folkeskolens afgangsprøve) på fredag, og i pensum stødte jeg på denne opgave: i1091.photobucket.com/albums/i384/CaffeLatze/scan0001.jpg (vedhæftet som billedeformat) Jeg har forstået opgaven, men jeg skal lige være helt sikker på, at jeg har fo... -
Hjæælp, hvor meget strålling kommer der igennem blyglasset!
ForumindlægHej! Jeg har siddet fast på en opgave i fysik. Det handler om et PET scanner og om hvor stor en brøkdel af strållingen, der trænger igennem blyglasset. Jeg har informationerne: Den lineære absorptionskoefficient 63,0 m^-1 Strållingsintensiteten ved pet-scanneren: 2,55*10^9 Tykkelsen af blyglas ... -
FSA Kernekraft forsøg
ForumindlægHej, jeg står og skal op til fysik eksamen på onsdag. Og jeg er igang med at lave nogle dispostioner, dertil. Men jeg ved ikke hvad jeg skulle fortælle om til emnet "Kernekraft" - eller hvilke forsøg jeg skal lave. Det er sådan, at vi har 2 emner under Atomfysik, nemlig "Radioaktiv... -
Ganget gennemsnit
ForumindlægJeg er i tvivl om hvad eksamensgennemsnittet ganges med. Jeg har søgt rundt omkring på nettet, men kan ikke finde noget information for 2011... Jeg ved at hvis man fortsætter inden 2 år ganges der med 1,08. Det jeg er i tvivl om er hvor meget der ellers ganges med. Jeg bliver student på HTX i år,... -
Skråt kast
ForumindlægHej kloge hoveder :-) Har en lille fysik opgave der driller: "En sten kastes i et skråt kast. Begyndelseshastigheden i vandret retning er v0x=9,83 m/S, og begyndelseshastigheden i lodret retning er v0y= 6,88 m/S. Startpositionen i vandret retning er x0=0, og startpositionen i l... -
Medicinuddannelsen mens man supplerer?
ForumindlægHar gået rundt og tænkt på noget her på det sidste. Jeg skal læse kemi op i sommerferien, og mat og fysik lige efter. Dvs i alt fra juli - december på et højere niveau, så jeg opfylder kravene til medicinuddannelsen. Jeg har et snit på 10,4 efter 1,08 reglen, så jeg håber jeg kan komme ind, i hve...
