Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19161 til 19180 af 32350
-
Nødvendighed af aflevering i grundforløbet
ForumindlægHej. Jeg ville blot høre, om det er nødvendigt at aflevere en aflevering i grundforløbet? Jeg har en matematik aflevering for, som jeg OVERHOVEDET ikke kan finde hoved eller hale i, og overvejer blot at undvære afleveringen. Hvilke konsekvenser har dette? -
Løsning af differential ligning
ForumindlægJeg har siddet og bøvlet lidt med Opg 5 fra 1-årigt Matematik A-niveau 2006-8-1v , hvor jeg skal finde en løsning til diffenretial ligningen dy/dt=-3,5*kvrod(y) er der nogen der kan hjælpe mig? -
Angående pensum
ForumindlægHej allesammen Er der nogen, som kan fortælle mig hvad pensum på matematik A i 2g er.? altså hvilke emner skal man have gennemgået undervejs i 2g, hvis man har Mat på A? kunne i evt. skrive dem op, hvis du/i vidste det? Jeg siger: På forhånd tak fra mig :) -
At udlede en formel?
ForumindlægNu sidder jeg og øver til mundtlig matematik eksamen. Der står at jeg skal udlede formlen for afstanden fra punkt til linje (vektorer i planen). Hvad er det så helt præcist de vil have mig til at gøre? Skal jeg bevise formlen, eller skal jeg bare skrive dem ned og forklare hvad de går ud på?? -
Opgave
ForumindlægJeg uploadede for en måned eller to siden en opgave (matematik). På min profil under opgaver står der: "Viser: 1 til 1 af 1 |" - men opgaven er der ikke. Den må vel være accepteret siden der står 1. En fejl, eller? -
Hjælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse den her? Sammenlign indbyggertallet pr. kvadratkilometer i Region Nordjylland med indbyggertallet pr. kvadratkilometer i hele Danmark? Skal lige siges jeg er lort til matematik så... Please hjælp -
Funktioner i virksomhedsøkonomi
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, godt nok i matematik men spørgsmålet går: Hvordan findes skæringen mellem to lineære funktioner? Hvordan bruges det i virksomhedsøkonomi? Jeg er lige startet, og er ikke nået så langt i vø, så har ingen anelse om hvordan de hænger sammen. -
Vektoreregning
ForumindlægHej Studieportalen Er stødt på nogle opgaver i matematik som jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal regne ud? Opgave 1a,1b og 1c har jeg lavet, men derefter kan jeg ikke mere. Har linket opgaverne. Tak for hjælpen på forhånd :) -
SRO
ForumindlægHej Jeg har ledt og ledt kan ikke finde en emne der interesser mig så jeg vil skrive hele 20 sider. Jeg har tænkt på at skrive om kræft, leukæmi, diabetes eller noget lignende men mit spørgsmål er så hvad jeg skal skrive i matematik A -
Bestem differentialkvotienten for f(x)=1/x
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundlig matematik, og har fået et spørgsmål som lyder: Bestem differentialkvotienten for f(x)=1/x. Kan det virkelig passe jeg kun skal bestemme, uden at udlede? Det er Mat - A. -
Udled vha af tretrinsreglen..
ForumindlægHey alle! Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke ved helt hvordan jeg skal håndtere: Det lyder: Udled vha tretrinsreglen differentialkvotienten for f(x)=ax^2 Håber nogle kan hjæpe :) hilsen mig -
Potensregneregler
ForumindlægKan godt være at jeg spørger rigtig rigtig dumt, men det er noget tid siden har haft matematik, og er ved at læse op også står der at man skal kunne potensregnereglerne til prøven uden hjælpemidler, men hvad er det nu man fx. bruger dem til? Kan simpelthen ikke huske det:) -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik opgave, men jeg er gået i stå.. Opgaven lyder: En plan har ligningen 2x-3y+6z = 12 Bestem koordinaterne til de punkter A, B og C, hvor planen skærer akserne -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kunne godt bruge noget hjælp inden eksamen, som ligger den 16/6. Hjælpen består i hvordan man skal formulere de forskellige ting. Er der nogen der kan anbefale en "hjælper"? Venlig hilsen Denise -
Ophører på Studieportalen
ForumindlægFor en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing. -
Polynomiers division
ForumindlægJeg sidder her og læser til matematik eksamen på b-niveau. Og jeg kan virkelig ikke forstå division af polynomier. Hvad er formålet med denne division? Noget siger mig det er at man finder polynomiets rødder? Og hvad betyder den rest man får? synes det er meget uoverskuligt forklaret i bogen -
Ang. årskarakter
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har lige fået mit eksamensudtræk på 3.htx, samtidig med mine årskarakterer, hvor jeg har fået 5 i mundtlig matematik, men da jeg ikke skal op i det til eksamen, kan jeg så alligevel godt bestå studenter-eksamen? -
Stået Studentereksamen
ForumindlægHej, Kom til at tænke på en ting angående de mundlige eksamener, hvad sker der hvis man ikke består f.eks. dansk mundtlig eksamen eller matematik mundtlige, altså får under 6, hvad betyder det så egentlig, kan det forhindre en i at få sin studentereksamen ? -
en funtion.
ForumindlægJeg har fået en matematik opgave, der lyder på at jeg skal angive en funktion der beskriver sammenhængen mellem tiden og vandforbruget. Jeg bruger 6 liter i minuttet. hvilke funktioner kan jeg bruge?
