Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 19221 til 19240 af 56577
-
Startkomma...
ForumindlægHej! Jeg skal til Dansk terminsprøve imorgen.. Min lærer har fortalt, at man enten skal bruge startkomma eller lade være, problemet er at jeg ikke aner hvad startkomma er?? nogen der kan hjælpe?? -
Hvor ofte bruger man a eller an?
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om hvor ofte man bruger a eller an.... Hvis man nu skal oversætte f.eks. Jospeh var matros på Titanic eller Når du kører bil i England, skal du....... Skal der så a ind, eller er det kun hvis der på dansk står en eller et? -
Eksamen
ForumindlægHej. Jeg må erkende at jeg ikke har været helt med på noderne i dansktimerne de sidste tre år. Derfor har jeg besluttet mig for at være forberedt på at kunne komme op til dansk eksamen. Jeg har ca. tre uger til læseferien begynder og jeg vil gerne have et lynkursus i dansk så jeg i det mindste vi... -
Tekst om Ondskab, til eksamen 10 klasse
Forumindlægjeg har trykket Ondskab som fordybelses område i 10 klasse til FS10 prøven i dansk. Er der nogen, der kender en god tekst om ondskab, helst et Essay, digt eller noget fillosofi. :) -
Synopsis omkring Danmark
ForumindlægHej. Jeg vil lige høre om nogle af jer har nogle gode tekster, kortfilm, sange mm. Som passer godt til emnet Danmark, da det er til min mundtlig dansk eksamen. -
Medicin
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en fyr hvis snit stærkt ser ud til at ende på 8,7 (dvs. en HEL karakter mindre end snittet af de ansøgere der kom ind sidste års karaktergennemsnit). Det gik desværre først op for mig, at det er umuligt at ændre på sit snit når først man har overstået sin sidste studentereks... -
HJÆLP TIL VALG AF EMNE (AT10)
ForumindlægHej .. Vi har fået offentliggjort hovedemnet for AT-eksamen (AT10), som er Rejser (opdagelser, forandringer og ny viden), altså SKAL det være en fysisk rejse, .. Jeg har en samfundsvidenskabelig studieretning og foretrækker mest til dette område samt de humanistiske fag. Jeg vil enten skrive... -
Kvindekamp
ForumindlægHej :-) Jeg har dansk-historie opgave lige nu, hvor jeg har valgt historie. Min opgave hedder: "Kvindekampen og objektivisering af kvindekroppen i 60'erne og 70'erne". Mit undersøgende er spørgsmål er "hvilken indvirke kvindekroppen som et sexsymbol og objekt havde for ... -
Søges til 7 årig på vestfyn.
ForumindlægHej, Vores søn er 7 år går i 1. klasse. Han har brug for hjælp til dansk, da han har svært ved at ”knække” læse koden. Vi forstiller os 1½ times undervisning én gang om ugen i vores hjem. Alternativt hos dig, men så skal det være i weekenden. Vi er meget interesseret i... -
Hvordan??
ForumindlægHey mennesker! Jeg skal til mundtlig danskeksamen her om nogle uger, mere eller mindre en månede, men det er min første mundtlige eksamen ever, og min lærer er mega lort til at hjælpe mig. Jeg aner ikke hvordan man laver en dispotion til dansk. Jeg har lavet nogle i fransk og engelsk, m... -
Essay - hjælp
ForumindlægJeg skal skrive et essay, det er første gang i lang tid jeg skal skrive sådan et, og det skal handle om "National identitet i en globaliseret verden." Emnet vi har om i dansk ligenu er romantikken, og derfor skal titlen kobles ind til emnet romantikken. Jeg er helt lost fo... -
At aflevere opgaver, man allerede har afleveret
ForumindlægDet her er måske lidt langt ude, men... sidste år lavede jeg en analyse af noget renæssancemusik i faget musik. I år skal vi i dansk lave en opgave under emnet renæssance. Jeg har spurgt min dansklærer og jeg må gerne skrive om renæssancemusik. Hun ved ikke, at jeg har lavet en opgave sidste år. ... -
Hjælp til valg af emne (SRP)
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal skrive SRP i slutningen af januar måned, og jeg har derfor brug for et emne at skrive om. Jeg havde tænkt mig at vælge mat a / fys a. Har i nogle emner indenfor magnetisme, astronomi eller lignende?? Det må helst gerne være nogle emner, som er nemme og ikke alt for s... -
24 timer årsprøve - rettelser
ForumindlægHey jeg skal til årsprøve i morgen, og sidder og arbejder med min tekst :) Jeg ville blive meget glad, hvis der var en der gad at rette de noter jeg har skrevet indtil videre. På forhånd tak. 1.) Præsentation Ich möchte den Text "Plötzlich war meine Hand auf seinem knie“ vorstellen. De... -
Rettelse af en lille eng. oversættelse
ForumindlægHeeey... Jeg vil høre om der er nogen der eventuelt hurtigt kan se min oversættelse igennem og se om den stemmer overens med den danske tekst?? Jeg kan ikke finde ud af at sætte de engelske kommaer, så håber I vil hjælpe!Den danske tekst, der skal oversættes:ShakespeareVi ved ikke meget om Shakes... -
Rettelse af kort oversættelse - tak :)
ForumindlægHar en forholdsvis kort oversættelse fra dansk til engelsk, som jeg meget gerne ville have rettet igennem. Den er til i morgen (d. 7/02-06), så det haster en smule... DANSK:Vi lever I en tid, hvor indkøb er blevet en fritidsbeskæftigelse. Moderne forbrugere er mere krævende end nogensinde, ikke m... -
Oversættelse om mådesudsagnsord
ForumindlægHej engelsk eksperter :) Håber der er en der gider at kigge på min oversættelse fra dansk til engelsk. Det vil være en stor hjælp! Dansk: Kære Christine! Jeg har villet skrive til dig I lang tid; men fordi jeg har fået nyt arbejde, har jeg måttet finde et andet sted at bo. Jeg har nu købt en de... -
Rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægHjæp af oversættelse fra Dansk til engelsk DEN DANSKE TEKST! Uroligheder i Nordirland, som af mange karakteriseres som en borgerkrig, kan kun forståes, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede blev tusindvis af protestanter, b.la. mange presbyterianere fra Skotland sen... -
MUNDTLIG BILLEDKUNSTEKSAMEN! "HASTER"
ForumindlægHej. Skal snart op til mundtlig billedkunst eksamen, og vil så gerne score en fed karakter, da det er en afsluttende eksamen på faget. Nogen der kan komme på nogle gode råd, tips ?? Vil meget gerne have nogle rigtige gode og grundige analysemodeller :) til dem der har været oppe til billedkuns... -
Naturfag
ForumindlægHej alle sammen derude Jeg sidder her og skal snart op til naturfag eksamen og da vi(klassen) har haft en temmelig dårlig lærer som kunne ikke lære os noget som helst, er jeg desperat efter notater.Vi har arbejdet ud fra de her to bøger "Grundbog til Naturfaget" og "Matematik HF F...
