Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 19221 til 19240 af 101232
-
Screening i engelsk?
ForumindlægHej. Jeg har af min lærer fået af vide, at vi skal lave en screening test i skolen i engelsk. Det skal vist foregå over noget kaldet “minlæring”. Nogen der ved, hvilke spørgsmål der indgå, så jeg evt. kan forberede mig? Hvis I måske har et eksempel på danne en screening, ville det være super. Tak -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
Hvem ved det først?
Forumindlæg. -
arbejdsspørgsmål til eksamen i biologi om stråling
ForumindlægHej Vi er tre piger der forsøger at finde arbejdsspørgsmål til vores eksamen. Vi har trukket "stråling", vores problemstilling lyder "Hvilke konsekvenser har uv-stråling på den menneskelige organisme, og hvordan påvirker strålerne cellerne." Vi vil gerne have kræft til at ind... -
Hvornår forkaster man sin nulhypotese?
ForumindlægHvornår forkaster man nulhypotesen? Er det når p-værdien er under signifikansniveauet, også gælder ens alternative hypotese? Beskriver nullhypotesen afhængighed eller uafhængighed? -
Biologi eksamen
ForumindlægHar fået følgende spørgsmål til Biologi eksamen, som jeg gerne vil have hjælp til at svare på. - Vurdere hvordan mutationer kan ændre hvordan egenskaber udtrykkes - Diskutere hvorfor mutationerne ikke forsvinder i vores samfund -
Biologi
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg kan huske fra mit klasselokale i biologi i 9. klasse at der var en kæmpe flaske med hvad jeg gætter var alger og vand. Den var i hvert fald grøn, stor og flot. Jeg ved godt det er et longshot men jeg håbede på at der var nogle biologi eksperter herinde der havde en idé ... -
kun kromosommutationer ved meiose ?
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål, som jeg virkelig er blevet i tvivl om: kan kromosomtalsmutationer kun ske under meiosen eller kan de også ske under mitosen? jeg er blevet helt i tvivl, da jeg sidder med en opgave, hvor der sker flere mutationer og 3 ud af 7 af aminosyrerne ændres. Og kan det ikke kun ... -
Uden for pensum
ForumindlægHej! Jeg sidder som mange af jer og skriver SRP. Og i min opgaveformulering står der, at jeg skal lave argumentationsanalyser (dansk). Men jeg har lidt svært ved at se, hvordan det kan komme ud over pensum, når jeg jo allerede har haft om argumentationsanalyse. Når man siger, at SRP'en skal o... -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ... -
Let kemi, men svært for mig
ForumindlægJeg er virkelig lost !! ;( Forklar at navngive ion forbindelser bestående af simple ioner såvel som sammensatte ioner og forklar betydningen af * 7H2O i formlen FeSo4 * 7H2O -
Feedback i menstruationscyklussen
ForumindlægHvad er forskellen på positiv og negativ feedback? -
Atomer og valenselektroner - hvorfor skal skallerne ikke fyldes op?
ForumindlægHvorfor har nogle atomer ikke et maks antal elektroner fyldt op i en skal, før der bliver fyldt op i en ny skal? Burde det ikke følge rækkefølgen for maks antal valenselektroner - 2-8-18-32 osv? Hvorfor kan jern fx være 2-8-14-2 istedet for 2-8-16? -
skal til eksamen imorgen haster !!!
Forumindlæghar et spørgsmål der lyder således: fortæl om sinus - og cosinus relationer ??? er der en venlig sjæl, som evt kan hjælpe med det spørgsmål? er helt på bar bund ! -
Stråling
ForumindlægHej, Beklager det er muligvis åndssvage spørgsmål, men hvor stammer energien ved en fission (og et β-henfald) egentlig fra? Samt hvorfor vil kernen altid søge mod laveste energiniveau? Tusind tak på forhånd :-) -
Hjælp med tysk
ForumindlægHej alle søde mennesker Jeg har virkelig brug for hjælp i tysk. for jeg skal nemelig skrive en rejsedagbog omkring øsrtig på tysk. fx kære dagbog jeg er lige landet i østrig og det er super flot.... men problemet er at jeg KAN ikke tysk. derfor ville jeg hører om nogle af jer der er god til ... -
Koncentrationer og pH
ForumindlægHej, kan nogen fortælle mig, hvordan man ville løse denne opgave? "Den totale phosphatkoncentration i en serumprøve måles til 0,9 mM og pH til 7,21. Udregn koncentrationen af alle protolytiske former af phosphat ved dette pH." Hertil er H2PO4-'s pKA selvfølgelig også 7,21, o... -
Hjælp!! haster!! bevis
ForumindlægDisse udtryk sættes lig hinanden 1/2•a•b•sin(C)=1/2•a•c•sin(B)=1/2•b•c•sin(A)⇔ Divider med 1/2•a•b•c a=b⇔a/c=b/c (1/2•a•b•sin(C))/(1/2•a•b•c)=(1/2•a•c•sin(B))/(1/2•a&bull... -
parentes reducer
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at reducer disse to udtryk: (a+2)2-(a+2)(a-2)-(a-2)2 (2a+b)2+(a-2b)2-(5a+5b)(a-b) Håber i kan hjælpe.Gerne med mellemregning. -
hjælppp med mat
ForumindlægBestem værdien af bb i andengradspolynomiet med forskriften f(x)=x^2+3x−9 svarmuligheder: b = -9 b = -3 b = 3 b = 9 b = -8
