Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19221 til 19240 af 32900
  • lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)

    Forumindlæg
    hej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
  • -3 i mundtlig?

    Forumindlæg
    Sagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives?
  • Mundtlig eksamen - noter

    Forumindlæg
    Hej! Er der en venlig sjæl som tidligere har været oppe eller en som skal op i mundtlig matematik? Jeg søger med lys og lygte efter nogle brugbare noter - gerne med forklaringer. Nogen der kan hjælpe? Kh.
  • Redegør for annuitetsbegrebet.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder fast med en af eksamens stor mundtlige spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt hvad der menes med annuitetsbegreb, for har mistet tråden efter at have arbejdet med matematik i en lang periode siden vi fik læseferie. Nogen som har styr på dette?
  • Kan jeg ansøge som Ingeniør?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige spørge om hvis man har matematik A kemi B fysik B og man dumper kemi B. Jeg havde tæknt mig at læse ingeniør, men de kræver kun kemi C. Kan jeg så stadigvæk søge ind eller hvordan?
  • sammenhæng

    Forumindlæg
    jeg sidder med en matematik afl til på mandag og jeg er blevet spurgt i denne opgave om hvordan er sammenhængen mellem den foder mængde der gives en let arbejdende hest og den forder mængde til en hård arbejdende hest, men ved ikke hvad jeg skal nu ??
  • Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!

    Forumindlæg
    Hejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin
  • bedst muligt areal

    Forumindlæg
    hej. står med den her opgave i matematik hvor man skla finde ud af hvordan et banner skla være i længde i et center. der er tale om et banner på 18 meter. men nu kommer det sværer for banneret ene side er lukket så man har reelt kun 3 sider. hvad gør?? formel o.s.v?? mvh christoffer
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej, forstå ikke helt en opgave som jeg skal lave i matematik som omhandler differentialregning. Opgaven lyder sådan: "Bestem ved hjælp af f '(x) monotoniforholdende for funktionen f. " Håber der er en, som kan forklare mig hvordan man gør :)??
  • Eksamen HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej igen studieportalen. Skal op i matematik b, og skal have lavet nogle spørgsmål færdig. Men jeg sidder her og grubler meget over, hvordan og hvorledes man skal løse de her to spørgsmål, nogle der kan hjælpe, anyone!!!! ???? Vedhæftet fil :-/ Tusind tak på forhånd (Y)
  • Probemformulering til James Cook

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ville være lykkelig, hvis jeg kunne få lidt hjælp, eller gode idéer til en problemformulering omhandlende James Cook og hans navigation. Jeg skriver i matematik og historie. Hvis der er en, som skriver om det samme, ville jeg synes det er skønt, hvis man kunne snakke sammen om opgaven.
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg er en dør til matematik og det som plager mig mest er at dividere de lette som fx 27:3 dem kan jeg godt men det er mer det som 2784:37=?? Jeg fatter ignenting har virkelig brug for hjælp
  • Genetik

    Forumindlæg
    En eksempel til 2. gens nedarvning, kan det ikke være eksempel den ekperiment Mendel selv lave den med gul,rund ært og grøn,rynket ært? + hvordan skulle man foklare det matematiks ? plsss someone help me :D
  • Formel

    Forumindlæg
    I en opg. skal jeg opstille en formel der viser sammenhængen mellem antallet af forbandter og murens længde. Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre? - Nogen, der kan forklare mig det? Helst på en overskueligt måde, da jeg ikke lige frem er den bedste til matematik. :) Hilsen.
  • Omvendt funktion og naturlig logaritme

    Forumindlæg
    Hej, Jeg læser til mundtlig eksamen på matematik på B, og har et spørgsmål som jeg simpelthen ikke forstår. Eller ved hvad jeg skal gøre ved: "Gør rede for omvendt funktion og indfør den naturlige logaritmefunktion " Håber I kan hjælpe
  • 10.kl prøven fra 2011

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen ved hvilken opgaver, men fik i 10.klasse prøven fra 2011. Jeg har meget bruge for dem. Matematik prøven fra 2011 Dansk prøven fra 2011 Tysk prøven fra 2011 Engelsk prøven fra 2011 Tak forhånd.
  • Hjælp til et spørgsmål, hurtigst muligt!

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg har problemer med et spørgsmål omkring Matematik. Spørgsmålet er således: Mellem hvilke to på hinanden følgende år har der været det største udsving i fangsten? Det er som om at der er skrevet forkert i spørgsmålet, eller også forstå jeg bare ikke spørgsmålet! ...
  • Potensfunktion

    Forumindlæg
    Heej ! Jeg er total matematik spasser , så har virkelig brug for hjælp ! :S y = 5 · x −0,3 Hvad er x når y = 0, 5 ? Jeg vil helst gerne se udregningen , så jeg også lærer noget :D - På forhånd tak ! :)
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i næste uge, og er ved at forberede eksamens spørgsmålene. Et af spørgsmålene lyder: Gør rede for sammenhængen mellem en funktions afledede og monotoniforhold og hvordan differentialregning kan bruges til optimering. Hvad er det helt præcist jeg skal g...
  • Bestem forskrift for g(x)..

    Forumindlæg
    Funktionen f er givet ved f(x)=x^2Om en anden funktiong vides, at g(x) er omvendt proportional med f(x), og at g(2)=1Bestem forskriften for g.Takker (Matematik er sjov)