Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19241 til 19260 af 32350
-
Tangent og differentialregning
ForumindlægJeg har fået en opgave for i matematik, men har forgæves forsøgt at finde ud af den. Please hjælp mig! Bestem tangenten til y = x^2 i punktet (-5,25). Jeg forstår godt hvad en tangent er, men ved ikke hvordan jeg skal finde den ud fra disse oplysninger. Mvh -
Tabel?
Forumindlægføler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (: -
funktioner
ForumindlægMatematik, C Tegn graferne for funktionerne f(x)=1.3*x+1 g(x)=-0.5*x+6 a) Aflæs skæringspunktet i koordinatsystemet b) Beregn skæringspunktet Er dette forkert? http://f69.myupload.dk/getfile/1MrqdhRYK -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Primfaktorer
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D -
Dividere med opløftede tal
Forumindlæg1) (AB)^2/(A)*(B) 2) og (AB)^2/(A)*(B) Mit bud vil være at 1) = AB og 2) = A ..og er næsten stensikker på at det er forkert. har desværre glemt mit matematik. -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
Integralopgave
ForumindlægHej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b) -
Simpel Mat med brøker
ForumindlægJeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe? -
Karakterer
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
karakter
ForumindlægHej studi Hvis jeg har afsluttet matematik på C-niveau i gymnasiet, men tager det på B-niveau senere på HF som enkeltfag og afslutter det der, er det så ikke kun karakteren fra HF, der tæller, da faget er på et højere niveau end på gymnasiet? -
3. gradspolynomier?
ForumindlægJeg er virkelig på skråtten! jeg sidder med en matematik rapport, og skal finde rødder i nogle 3. gradspolynomier.. men jeg aner virkelig ikke hvordan man gør? jeg har kigget lidt rundt, men jeg føler mig mere og mere på røven. any help? Lise Lotte. -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
Linjestykke afsætte 5 punkter som har lige langt mellem hinanden og siderne.
ForumindlægMåske pinligt, men kan bare ikke huske hvordan det gøres. Jeg har et linjestykke på 500mm, jeg skal afsætte 5 mærker som har lige langt mellem hinanden og lige langt til siderne. Jeg håber en af jer kan hjælpe mig, og forklare matematikken bag det. på forhånd tak -
Gør rede for sin, cos og tan
ForumindlægHej, skal lave matematik rapport for første gang og på helt bar bund med det her spørgsmål! Du skal gøre rede for sin, cos og tan i retvinklede trekanter. Det kan godt være jeg ikke er særlig klog, men hvad skal jeg svare til det? -
Kvadratsætninger
ForumindlægHalløj derude, sidder lige og laver en mindre matematik opgave omkring omskrivning ved hjælp af kvadratsætningerne, men er virkelig i tvivl om disse. Er der nogle der muligvis kan forklare mig til noget der kan hjælpe? Tak på forhånd ;) -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-) -
Hjælp til at beregne arealet
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Opgaven lyder: 1. Hvad er arealet af det mindste kvadrat? 2. Hvad er arealet af det største kvadrat? Man kan se figuren på den vedhæftede fil! Håber i kan hjælpe mig! :) -
Primtalsfaktorisering
ForumindlægJeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd.
