Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 19241 til 19260 af 86708
-
Faglig dokumentation i 2 fag. Hjælp.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal til og lave en faglig dokumentation i Dansk og matematik. Emnet hedder Danmark så det er ret åbent det skal bare handle om noget i danmark eller noget der er sket. Nå men korte og lange vi skal lave en artikel eller en klumme eller en kronik i dansk hvor der skal... -
Mat- ekstra kurser
ForumindlægHej! Min veninde og jeg har hørt man kan gå til nogle ekstra kurser i alle fag, hvor man så på samme måde, som i skolen, går i en klasse, med andre frivillige elever, som gerne vil have mere matematik, men samtidig kommer man op til en eksamen og får desuden lagt nogle "point" til sit s... -
Eksamen imorgen, hurtigst som muligt svar
ForumindlægSkal til eksamen i mundtlig matematik imorgen og skal forbedrede nogle spørgsmål bl.a. omkring trekantsberegning Har været inde og kigge på Studieportalens formelsamling omkring trigonometri: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling/trigonometri/pythagoras Men forstår... -
Gode noter til formelsamling
ForumindlægHej! Jeg skal op til matematik snart, og jeg har brug for at fylde mine tomme sider ud på min formelsamling, så jeg tænkte på om nogle af jer havde nogle gode noter jeg kunne skrive ned. Min lærer gider ikke at hjælpe mig, og jeg dumpede matematik sidste år, så jeg har virkelig brug for hjælp. I ... -
kemi opg
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med de her 2 opg 1. Opskriv tre forskellige strukturformler, der opfylder følgende: Der er tale om en ligekædet alken Molekylformlen er C6H12 2. Opskriv de 3 andre stoffer, der er isomerer med de tre strukturformler i a). Mindst én af disse isomerer er en cykli... -
Varmekapacitet
ForumindlægEr der en der vil tjekke om det her er rigtigt: Varmekapacitet, varmefylde, er forholdet mellem den varme, som tilføres et legeme, og den deraf følgende temperaturstigning. Et legemes varmekapacitet er den energi, der skal tilføres, for at opvarme legemet 1°C eller K. Et legemes varmekapacite... -
trigonometri
ForumindlægMin opgave er vedhæftet: jeg har svaret følgende: c+3=30 Dvs. siden c er c=30-3 ? c=27 og den ene katete (c-x) som jo er 27-3 ? 24 er den anden katete. Dermed kan a findes ved: a=√(27^(2)-24^(2)) ? a=12.3693 Er dog meget i tvivl, kan det passe? -
Er der nogle der vil hjælpe mig med denne problemformulering
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig med om denne problemformulering i fagene : Kemi C og biologi B er korrekt opstillet: Hvordan er det smertestillende tabelletter acetylsalicylsyre opbygget kemisk, og i hvor høj grad kans stoffets hormonforstyrrende effekt have af konsekvenser for en gravid kvi... -
Partiel orden
ForumindlægHejsa, Jeg sidder men opgave jeg ikke helt forstår: Hvad er mængden { (x,y) ∈ A χ A I x ≤ y } som definere relationen "≤" ? Jeg ved det rigtige svar er: (a,a) , (b,a) , (b,b) , (c,a) , (c,c) , (d,a) , (d,b) , (d,d) , (e,a) , (e,... -
1g, svær sandsynlighedsopgave
ForumindlægHer er en opgave i sandsynlighed, jeg har problemer med:***OPGAVENFødselsdage jævnt fordelt over hele året. De 365 antages derfor at forekomme lige hyppigt.b) Beregn sandsynligheden for sammenfald af fødselsdage i en klasse med 10 elever.c) Beregn derefter sandsynligheden for at mindst to af elev... -
Parabler
ForumindlægDer er givet en parabel med ligningen: hvor c er en konstant, og en linje med ligningen: y=x-3 a) Bestem c, så parablen og linjen har ét skæringspunkt. b) For hvilke værdier af c er der to skæringspunkter? c) For hvilke værdier af c er der ingen skæringspunkter? -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
differential !! ÅH
ForumindlægEn bestemt dag er temperaturen inde i et bestemt hus 20*C og ude-temperaturen er konstant. Varmeanlægget i huset går i stykker kl 13, og herefter begynder temperaturen indei huset at falde. Temperaturen T inde i huset (målt i *C) er en funktion af tiden t (målt i timer efter kl13), og det antages... -
Historieopgaven
ForumindlægHar historieopgaven nogen betydning overhovedet? Altså, vil der ske noget ved at få 5 (udover at det selvfølgelig er en træls karakter)?Jeg har hørt, at man skal have 6 for at kunne gå videre til 3.g. Er der nogen sandhed i dette?Glædelig jul :) -
eksamen og noter
ForumindlægHej, er de rik nogen der kan fortælle hvordan engelsk eksamen foregår? skal man læse højt eller skal man oversætte en lille del af en tekst? Må man ha noter med ind til selv eksamen?Har i ik nogle noter til lamb to the slaughter og desperatos?HVis i har nogle gode ord og vendinger mp i meget ger... -
HJÆLP! AKUT! Fortryder valg af gymnasium!
ForumindlægHej alle sammen! Som i kan se på titlen overfor, så har jeg fortrudt mit valg af gymnasium, hvis det kan fortolkes på den måde. Jeg havde valgt Falkonergården som 1. Prioritet, Gefion som andet og Christianshavn gymnasium som tredje - Jeg kom ikke ind på nogle af delene. Jeg blev så derefter sat... -
SkoDa - ny kode?
ForumindlægHello..er det bare mig.. eller har SkoDa fået ny kode? og nogle som kan hjælpe mig med deN? -
Karakterer
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er en dreng på 18 år, som lige er startet i 3.g Min verden brød sammen i slut 1g. Hvilket resulterede i at jeg var skole træt i 2.G og ikke rigtig fik lavet noget Mine karakterer i 2.G ende ud med at være 7.5 i gennemsnit ink. 1.G eksamen og årskarakterer i mediefag, og ... -
STX eller HTX?
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at være læge eller dyrlæge... Jeg ved ikke rigtig noget om stx og htx, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Jeg håber at der er nogen, der kan hjælpe mig... -
MatA eksamens/termins-opgaver søges
ForumindlægAlo.Da en terminsprøve snart venter (HTX), er jeg på jagt efter nogle opgaver fra tidligere år. (f.eks. MatA eksamen, September 2002)Hvis der er nogle der har nogle af disse liggende, vil jeg meget gerne komme i besiddelse af dem, for bedre at kunne forberede mig på terminsprøven.På forhånd tak.
