Debat

HJÆLP! AKUT! Fortryder valg af gymnasium!

23. maj 2015 af AlleAndre (Slettet)
Hej alle sammen!
Som i kan se på titlen overfor, så har jeg fortrudt mit valg af gymnasium, hvis det kan fortolkes på den måde. Jeg havde valgt Falkonergården som 1. Prioritet, Gefion som andet og Christianshavn gymnasium som tredje - Jeg kom ikke ind på nogle af delene. Jeg blev så derefter sat ind på Det Frie Gymnasium, som var mit femte og sidste prioritet..Det havde jeg virkelig ikke forventet, da jeg ikke regnede at jeg kunne komme ind på mit sidste prioritet.

Problemet er bare, at mine forældre nok ikke kan betale det der skal betales for at gå på Det Frie..Jeg fik brevet i dag, om at jeg er blevet optaget. Jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte for at "annullere" min optagelse! Hvornår skal jeg snarest muligt informere - de personer som skal have dette at vide - om at jeg ikke vil derind alligevel?! Eller er det måske alt for sent? Jeg er virkelig forvirret og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i sådan en situation! Tror ikke mine forældre er til så stor hjælp, for de er nok ligeså forvirret som mig..Det er måske også meget min skyld, for jeg skulle nok ikke havde valgt det, hvis jeg godt vidste at jeg alligevel ikke kunne, men jeg håber virkelig, at nogen herinde kan hjælpe mig og give mig svar! Er der måske chance for, at jeg kan komme ind på mit første prioritet alligevel, eller kan jeg blive sendt til et andet gymnasium, som ikke er privat gymnasium? Kender i nogen som har siddet i samme situation?! Jeg har virkelig brug for hjælp!

Tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj 2015 af OnceUponATime

Ring ind til det gymnasie du er blevet optaget på, og annuller din ansøgning.

Find dig herefter et gratis gymnasie, og ring derind og sig at du ønsker at gå på deres gymnasie, og spørg om de har flere pladser.

Bliv ved med at gøre dette indtil du finder et gymnasie. Hvis ikke du finder noget gymnasie som har pladser, så må du over og prøve med HTX eller Hf eller andet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. juni 2015 af nz5

Du ringer bare ind og annullerer din ansøgning. Gymnasierne skulle være meget behjælpelige, hvis ikke tilbøjelige for lignende sager.

Godt råd: Du må bevæbne dig med tålmodighed. Se, hvad tiden bringer dig. Ingen grund til panik.


Skriv et svar til: HJÆLP! AKUT! Fortryder valg af gymnasium!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.