Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19261 til 19280 af 156338
-
Det Gyldne snit - bevis
ForumindlægHey gutter. Jeg har indsat beviset for det gyldne snit i to billeder nedenunder, da det er for besværligt at skrive det her inde. Jeg kan ikke få beviset til at passe efter "Tallet (1+√5)/2 betegnes ofte med det græske bogstav store phi: Med denne betingelse fås direkte ud fra definit... -
Kontinuert og voksende funktion
ForumindlægNogen der har forstand og vil hjælpe med nedenstående opgave? Vil jeg være taknemlig for feedbacken! -
isolering af c
Forumindlæghvis jeg isolere c i formlen y=(b/a)+c*(e^-ax) får jeg så C=(b/a)/(y-e^-ax) -
Isolering
ForumindlægJeg skal isolerer u i denne ligning: a=m*g*sin(A)-u*m*g*cos(A) a=sin(A)-u*cos(A) a/u=-cos(A)/sin(A) u= -(a-cos(A))/sin(A) u=cos(A)/sin(A) u=tan(A) Det skal nævnes at a=0 Er dette rigtigt? -
Reduceringsopgave - DRUKNER I DEM!!!
ForumindlægJeg har to reduceringsopgaver... Den ene har jeg lavet og vil I gerne tjekke om den er rigtig? Den anden vil jeg MEGET GERNE HAVE HJÆLP til... for jeg synes ikke jeg kan se en ende på den efter så mange forsøg... TAK TAK :D Den jeg skal have hjælp til er vedhæftet og den jeg har løst er ... -
Et kort reduceringsstykke
ForumindlægHej alle, Jeg kunne super godt bruge et hurtigt svar på et lille spørgsmål omkring reducering af et reduceringsstykke. Stykket er følgende: (a+b)b/a Skal jeg ophæve parentesen først og derefter gange alle tallene foran "a" med a? eller hvordan skal jeg gøre det? Rak på... -
Hjælp til cirklen og tangent
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af den her opgave :( -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: carljohan_schultz@hotmail.com -
Vurdere min stil (8.klasse)? Plzz
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skulle skrive en stil her for tiden, og jeg fik 7 for den:( havde brugt næsten mange timer, og dage på at skrive den, men jeg fik 7:( fordi jeg havde fejl og fordi læren syntes at mit sprog er ikke godt nok... også grammatikken og komma osv.. Vil du gerne læse den og vurdere... -
Liv!
ForumindlægVi skal lave en opskrift på livets opståen. Vi har fået informationer om en kage, hvilket vi skal overføre til 'liv.'Den første er kage, den anden liv. Jeg har fået udfyldt nogle af kasserne, men har lidt problemer:Indgredienser: Sukker, bagepulver/gær, mel, æg og fedtstof --- ?Substrat: ... -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Intelligensen styrer vores tro på Gud
ForumindlægEn ny undersøgelse viser, at religiøse befolkninger er dummere end ikke-religiøse befolkninger. Hvad siger du? Er du dum og religiøs eller intelligent og fantasifuld nok til at opfinde din helt egen dogmefrie religion, som du ikke vedtager blot fordi du er fødte i en bestemt religiøs kontekst? ... -
Unfair skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle! Jeg var til skrliftlig eksamen i går i Mat A stx, og efter min mening var den unfair. Jeg, er sammen med andre elever fra IB, der tager Mat A eksamen i skriftlig for første gang og vi har valgt at skrive i hånden. Jeg ville rigtig have lavet anden del af prøven på computer fordi jeg me... -
Hvilken text opbygning er der typisk i et blues-vers?
ForumindlægEr det A-B-A, A-B-B eller A-A-B? På forhånd tak -
Hvorfor er sproglige "dummere" end matematikere?
ForumindlægHej hej..Jeg har gået rundt og blevet MERE og mere irriteret over den måde vi sproglige bliver behandlet på. Vi får dumme kommentarer med, at vi jo ikke kan andet end at stave og lære sprog. Disse ord kommer især fra matematikerne, som selv mener de er klogere.. Hvorfor er det sådan?? Sproglige e... -
Hjælp !?
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp? A1. Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende: a) (a+6)^2 b) (3−2b)^2 c) (x+2y)(x−2y) A2. Reduce´r udtrykkene: a) 2+3(s+1)−4(2−s) b) x^2⋅x^3⋅x^−1 -
tager 1 sek:d
Forumindlæghedder det a party eller an party? -
Talteoretisk Bevis
Forumindlæga^(phi n) ==1 mod n Bevis: phi n repræsenterer de primiske restklasser mod n som er a1,a2, ... , a(phi n) Hvordan kommer jeg videre? -
antistof og antigener
ForumindlægSidder og bliver helt forvirret over eldonkortet, fordi: 1.Eldonkortet er inddelt således at der er fire forskellige felter med antistof-A, antistof-B, antistof-D samt et kontrolfelt. Antistof-A og Antistof-B kan bestemme blodtypen i AB0-systemet mens Antistof-D bestemmer Rhesustypen. Hvis det s...
