Søgning på: filosofi c. Resultater: 19301 til 19320 af 60665
  • Valg af studielinje på STX

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A...
  • Cramers regel

    Forumindlæg
    Hej Jeg har vedhæftet et dokument om Cramers regel. Jeg forstår ikke rigtig, hvad det er, der foregår. Vil meget gerne have skrevet noget tekst til, hvad der sker i Cramers metode. Håber virkelig du kan hjælpe mig med det. På forhånd tak.
  • Sinusrelationerne til stumpe vinkler

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder her og skal lave en matematik rapport og min gruppe og jeg sidder fast ved en opgave. Vi skal lave et bevis for Sinusrelationerne til stumpe vinkler. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Vi har virkeig brug for noget hjælp :( Tak på forhånd :)
  • Hvilke af følgende strukturer repræsenterer meso-former?

    Forumindlæg
    Hvilke af følgende strukturer repræsenterer meso-former?
  • organisk kemi

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe mig med at skrive et reaktionsskema for reaktionen mellem ethanal og 2,4- dinitrophenylhydrazin
  • Y=A+cY hvorfor bliver det Y=(1/(1-c)*A?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med en formel til eksamensforberedelse i nationaløkonomi, men der er nogle former hvor jeg ikke kan forstå udregning Y=A+cY eller Y(1-c)=A Ved at dividere begge sider med 1-c får vi nu Y=(1/1-c)*A Eftersom vi skal isolere Y, så forstår jeg ikke at vi kan "erstatte" cY me...
  • er helt lost

    Forumindlæg
    en pose med blyhagl med massen 2,0 kg tabes fra en højde på 100m. hvad er temperaturstigningen af haglene i posen? (den specifikke varmekapacitet for bly er 130 j/kg.k)
  • funktion

    Forumindlæg
    Hej alle søde folke Jeg ved ikke, hvordan den sku den opgave løses. Det bliver stor hjælp, hvis du forkarer metoden til løsning. Hvad er det for en funktion
  • excel lommeregner

    Forumindlæg
    Hej har lidt problemer for når jeg bruger mine data i excel til at lave en ekspontiel tendens linje giver den mig forskriften 77,69e-4E-0x og på lommeregneren 81*0,9995^x en ekspontiel forskrift er jo a*b^x jeg laver det i excel så ville gerne have lidt hjælp til at forstå det her 77,69e-4E-0x
  • Vektorregning

    Forumindlæg
    Hej. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med en opgave i vektorregning, her kommer det: I et koordinatsystem er givet et punkt A(5,3) samt en linie m med ligningen y - 2x + 3 = 0. spørgmålet lyder så: Bestem afstanden fra punktet A til linien m?
  • heptankoncentration

    Forumindlæg
    jeg har et rum på 12.4 m^2 og 2.3 m til loftet. Inde i rummet står en flaske rensebenzin, hovedsagligt af heptan (C7H16). 25g rensebenzin fordamper. Temperatur: 25 celcius. Tryk 101 kPa (1 atm). Skal så beregne om heptankoncentrationen i rummet overstiger grænseværdien på 400 volumen ppm. Hvil...
  • Hjælp!?

    Forumindlæg
    Jeg har kigget på disse 2 opgaver et stykke tid nu, og kan simpelthen ikke løse dem. Så håber der er nogle kloge hoveder der ude. Øvelse 2.14 Vi lader en opvarmet sten dumpe ned i 427 g vand med temperaturen 12,5 oC. Herved tilfører vi vandet en varme på 2,35 kJ. Hvor høj bliver va...
  • Hmm...

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved godt det er her er et dumt spørgsmål, men hvordan ser man hvor meget ledig plads man har på computeren?? Tak i forhånden..
  • Hvilken tilstandsform er SO2 i?

    Forumindlæg
    I reaktionen 2 H+ + S2O3^2- -> S + SO2 + H2O, hvilken tilstandsform er SO2 så i? Er det ikke gasformigt?
  • Hjælp redox

    Forumindlæg
    Bestem oxidaationstallene for H i følgende forbeindelser. a. H2O b.OH- c.H2
  • hjælp det haster virkeligt meget.

    Forumindlæg
    hvilke grundstoffer er plastik lavet af? kan ikke helt huske det!!
  • cirklens ligning og afstand

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe , har lavet det meste af de to her opg., men ved ikke hvordan jeg skal gøre dem færdige? Link: http://peecee.dk/upload/view/105651
  • Hjælp!!! Tredjegradspolynomium - skæring med x-aksen!

    Forumindlæg
    Hej! Der er givet funktionen: f(x)=1/4x^3 -x^2 - x +4 Hvordan finder jeg koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen? På forhånd tak!
  • Evolution

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil spørge om der er nogen der er "eksperter" inden for evolution området - jeg har nemlig brug for hjælp til komme videre i det jeg har skrevet. Hvis du kan hjælpe må du meget gerne skrive en kommentar sådan at jeg kan kontakte dig. K
  • differentialligning. haster.

    Forumindlæg
    Hej SP! jeg har virkelig brug for hjælp. I behøver ikke og lave opgaven I skal bare fortælle mig hvordan man skal gøre. jeg skal aflevere mat opgave i dag kl. 23: 30. JGE KAN BARE IKKE FINDE UD AF DET! JEG bliver snart sindsyg. håber i kan hjælpe mig her. opgaven siger: Bestem differentialligning...

Søgninger relateret til filosofi c