Søgning på: danskerne i verden. Resultater: 19321 til 19340 af 47039
-
Buddhist spørgsmål.
ForumindlægHej med jer Jeg har lige lidt problemer med de her spørgsmål. - Er det lettere at blive buddhist end kristen eller muslim? Hvorfor/hvorfor ikke? - Kan man tale om, at en religion er trendy? Hvorfor/hvorfor ikke? -Tror I, der vil komme endnu flere buddhister i Danmark de kommende år? Tak f... -
Vietnamkrigen
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive om vietnamkrigen med fokus på medierne. Men kan ikke rigtig komme igang med mit første spørgsmål, håber der er nogle der kan hjælpe. Hvorfor er vietnamkrigen speciel i forhold til andre krige? På forhånd tak -
Kronik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med indledning til ligestilling er ren utopi? -
Hvad betyder dit
ForumindlægHej,Jeg vil bare høre hvad jeres navn/efternavn betyder for jer?Bjarke -
Opgave: hvilket emne?
ForumindlægHej med jer alle sammen.Jeg sidder og skal til at lave en 9. klasses biologi-opgave. Den skal være færdig den 7. marts.Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive om! Emnet er valgfrit - bare det holder sig inden for biologiens grænser.Har I nogle idéer? Kom med dem!-Badooo -
Biologieksamen 24 timer økologi
ForumindlægHej alle biologieksperter! Jeg har i dag været oppe og trække biologispørgsmål og har nu 24 timer til at forberede mig i. Emnet lyder : Kornmarken som økosystem Jeg er lidt i tvivl og håber der er en/flere der muligvis kan hjælpe! Jeg skal inddrage forskellige kredsløbs indvirkning på høst udbytt... -
Er man mon for ung?
ForumindlægHej alle, jeg overvejer meget kraftigt at begynde på HA (fil.) - erhversøkonomi og filosofi på CBS til september (2009), men har også haft ideen om et sabbatår oppe og vende. Har overvejet om jeg i en alder af 18 år, er for ung til at begynde. Jeg er selvfølgelig klar over, at der som sådan ikke ... -
Hotspot hvad er det?
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig hvad hotspot er? Jeg har læst mange steder at Hawaii-øerne er opstået pga. et hotspot, jaja, men har stadig ikke forstået hvad hotspot er :D Håber der er nogle der kan hjælpe, da jeg snart skal til eksamen -
Nogle fif til en eksamen? hjælp.
Forumindlægjeg skal til min første eksamen imorgen, har du nogle fif som er gode, eller noget man kan sige for at score højere karakter? håber i kan hjælpe mig lidt på vej. -
Populisme?
ForumindlægPænt go'dag..!Jeg har lige et lille spørgsmål: Populisme - hvad betyder det? Jeg har prøvet at slå det op i ordbogen, men forstår ikke helt hvad det er..Jeg har hørt det i samfundsfaget sammen med ordet pluralisme -- er de hinandens modsætninger? -
Udenrigspolitik - Sikkerhedspolitik - Forskel?
ForumindlægJa jeg sidder med STX Samf-A 24 timers og kan ikke helt sætte finger på - Hvad er forskellen på udenrigspolitik og sikkerhedspolitik? -
Menneskerettigheder
ForumindlægHej,Hvad er forholdet mellem uniservalisme og kulturrelativisme?På forhånd takBjarke -
Skr. eng. eks. 3.g - The Diamond Mine
ForumindlægNogle der har nogle kommentarer til dette års essay?Jeg synes personligt at det var meget svært, kunne sagtens have brugt flere timer til at komme ordentlig til bunds i det hele.. -
Hjælp - Kan ikke finde det rigtige ord
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive en stil, omkring en person, som er bange for at skulle leve et liv, som der er alt ensformigt, kedeligt/uden spænding. Men jeg synes bare ikke, at jeg kan finde en rigtig idiomatisk oversættelse for det, at det er ensformigt, kedeligt/uden spænding. Jeg har oversat ... -
Hvordan - U-lande?
ForumindlægHey..Jeg er igang med at læse op til geo-eksamen og er stødt på et spørgesmål, som jeg ikke selv ku' svare.." I takt med at bytteforholdet er meget dårligt mellem I-lande og U-lande, hvad skal der til for at forbedre u-landes økonomi"?Jeg bliver glad, hvis der er nogen kloge hoveder... -
CENSOR- OG, TG, NG, RG, NG, FG, BG, VUC og VK
ForumindlægHejDet her er de censorere jeg har trukket til eksamen, er der nogle af jeg derude der kender nogle af dem. På forhånd tak.Nyborg Gym : Anne Vibeke NielsenFalkonergården : Anders ØstergaardBornholms Gym : Per JensenVUC Roskeilde amt : Gitte Hyberts LiljaLemvig Gym. : Ole Dalsg... -
videotape by Don Delillo
ForumindlægNogen der har læst denne tekst? eventuelle noter eller analyse? jeg er ved at blive skør simpelthen. Mvh. -
Spørgsmål angående eksamen
ForumindlægHej!Jeg sidder og læser til eksamen, og kom til at tænke på.. Står der på den tekst man trækker noget om hvor den kommer fra?Altså hvis det er en kristen tekst, er det så tydeligt fremført på den? -
Hjælp til japansk
ForumindlægNogen der kan sige mig hvad sætningen:"I'll get everything back!"hedder på japansk (ikke japansk tegnsprog)?Skal bruge det til samfundsfagsopgave, som behandler japansk kultur.sætningen kommer fra et sanskrit...på forhånd tak -
bæredygtig udvikling
Forumindlæghvd kunne vi gøre bedre, for at få en bæredygtig udvikling ? nogle forlag, håber i har for er virkelig løbet tør for ideer
