Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 19361 til 19380 af 144397
-
matematik rapport
ForumindlægHejjeg sidder og laver en matematik rapport, der lyder på følgende:Fortæl om Poissonfordelingen som en approksimation til binomialfordelingen for stort n og lille p, np = λjeg vil give nogle eksempler på, at når n er et stort tal og p et lille tal, så vil det være svært at håndtere inden for... -
Boksplot
ForumindlægHey På frividen fortælles der om boksplot og hvordan det anvendes: http://frividen.dk/default.aspx?catid=0c29da9c-8e73-4861-b539-72e8da5e79a2&tabid=67. Hun fortæller at hvis man så at sige havner mellem to tal at man skal finde gennemsnittet, men TI-Nspire gør det ikke automatisk, hvo... -
excel
ForumindlægJeg har nogen tal som skal sættes ind i excel, men så står der dette: Modellen skal kunne udregne totaler pr. enhed, samt en total på prisen for værelser, frokost, middag og i alt for hele arrangementet pr. døgn. Hvad betyder dette og hvordan laver man så udregningen? -
pythagoæisk tripel
ForumindlægHåber der er nogen som kender pythagoras'es metode til at udregne tripler. Men ihvertfald er den således: Vælg et ulige tal for den ene katete. Udregn dets kvadrat. Træk 1 fra. Halver det. Du har nu den anden katete. Læg 1 hertil. Du har nu hypotenusen. Men også platon havde en metode til at ... -
Ideer til eksamen
ForumindlægHey allesammen ! :) Jeg har trukket temaet the american dream og en speech af Arnold Schwarzenegger i 2004.. Jeg vil gerne går efter et tolv tal, og det er hf med 24 timers eksame Hvad er vigtigt for mig ? og hvad kan give mig et top karakter ? -
SSO - den komplekse eksponentialfunktion
ForumindlægJeg er ved at skrive SSO om komplekse tal og skal løse ligningen: e^(z)=4+i Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg kan ikke komme videre. Og jeg skal snart aflevere. På forhånd tak. -
brug for hjælp hurtigt
ForumindlægJeg har et problem med mit tastatur. det gider ikke skrive visse bogstaver, der kommer tal end de viste bogstaver. jeg ska holde "Fn" nede for at skrive alle bogstaver hvis jeg skal skrive "heR ER jeg" skriver den her er 1eg -
"Det talte ord gælder"
ForumindlægHej :-) Jeg har lagt mærke til at mange politiske nytårstaler indledes med sætningen "Det talte ord gælder", altså det er ikke noget som bliver sagt i talen, men noget som er skrevet efterfølgende. Mit spørgsmål er derfor, hvad betyder dette og hvad er baggrunden for denne "t... -
Oxidation???
ForumindlægSidder med en rapport om alkoholer hvor vi bla skal oxiderere os frem til hvilken ukendt alkohol der er tale om og et spørgsmål lyder: Hvorfor er det vigtigt at man ved oxidationen af alkoholen destillerer oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen hurtigt efter det er dannet??? -
Gang ind i parentes
ForumindlægJeg sidder med nogle opgaver hvor der står at jeg skal gange ind i parenteserne. Et af stykkerne hedder: (a+2)(b+c) Hvordan skal jeg gange ind i parenteserne når der ikke står noget tal foran fx. a(b+c) ? -
Hjælp til regneregel :)
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og bøvler med en brøk hvor der indgår rødder: Hvad er reglerne for at trække en rod fra et tal? eksempel: 3-kvadratrod(8) Og hvad så hvis det er divideret med endnu en lignende: (3-kvadratrod(8))/(17-kvadratrod(288))? Hvad må jeg gøre og ikke gøre her? På forhånd tak,. -
Diagram
ForumindlægHej. Jeg skal lave et diagram, ud fra nogle tal som jeg har udført et forsøg af i fysik. Kan bare ikke finde ud af at lave det på computeren. Talne er vist på det vedhæftede papir. Der er også et diagram, men det er forkert det jeg har lavet. Er der nogen der kan hjælpe mig med at la... -
Halløj, mangler lidt hjælp
ForumindlægI min emneopgave står der: Beregning af nulpunkter – herunder faktorisering (to tal gangen sammen giver nul, så..) Da jeg ikke kan finde noget om det i bogen, som giver en sammenhæng med mine notater, ville jeg prøve her :) Håber virkelig i kan hjælpe.. -
Ti interactive
Forumindlæghej :) På t-89 lommeregneren er der en lille grøn knap, der ligner lidt en diament. Den kan man bruge til at få lommeregneren til at skrive resultatet i hele tal i stedet for i brøker. Hvor finder jeg den knap i TI-interactive? -
Differentialligninger
ForumindlægHvad vil I anbefale jeg kommer ind i, i min redegørelse? Og når der står giv eksempler på anvendelser, betyder det jeg skal tale om hvordan man bruger differentialligninger generelt, f.eks. undersøgelser af bakteriers væksthastighed og udvikling, eller mener de jeg skal løse en differentialligning? -
Potensregression i mathcad, hvordan???
ForumindlægNogen der ved hvordan man laver potens regression i mathcad 14?? hvilke funktioner skal jeg bruge? har defineret x=: matrix med tal i og det samme med y=: men hvad så??? typen er y=b*x^a så skal finde a og b -
Fysik: finde neutroner i kernen
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp i den nedenstående spørgsmål? Hvilket af følgende 3 nuklider har flest neutroner i kernen: 2760Co, 2963Cu, 3163Ga Jeg ved at for finde neutroner skal man trække kerne tal fra antal protoner, men ved ikke hvordan jeg kan brug det i spørgsmålet. -
Atomets opbygning.
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til dette. "Betragt grundstoffet med følgende elektronstruktur: 2,8,18,7" Jeg skal herefter besvare en række spørgsmål, men hvad betyder tallene? Jeg er klar over at det fortæller noget om antallet af elektroner, antomnummeret osv. Men hvad er hvad? P... -
Kvadrat 2 - 1
ForumindlægHej Jeg skal finde procentforskellen mellem kvadrat 2 og tallet 1 - jeg ved at hvis jeg minusser kvadrat 2 med 1 får jeg 0,41 - dog ved jeg ikke om jeg kan bruge dette til noget da jeg jo skal finde forskellen i procent. Tak på forhånd -
OSO opgave om statsminister
ForumindlægHey jeg skriver ligenu min OSO opgave om at være statsminister. Jeg skal have et kreativt produkt med, men jeg ved ikke helt hvad det skulle være... Måske en valgplakat, tale, eller noget som det. Nogle som har idéer til, hvad det ellers kunne være? ;))
