Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19361 til 19380 af 56550
-
Jesus - Guds søn?
ForumindlægEr Jesus søn af Gud? -
HJÆLP TIL RETTELSE AF MINI OPAVE
ForumindlægHej er der nogen der gider og kigge på det jeg har skrevet ved godt det ikke er så godt skrevet, men gider i og kigge på den og bare ret de fejl i lige gider fordi det ville hjælpe med en hel del på forhånd tak :) hilsen Karsten Weapons: In the Vietnam War they used many different kind of we... -
Rettelse af en dansk stil
ForumindlægHej jeg vil være super glad, hvis der var en der lige kunne tjekke min stil igennem for fejl af b.la. egenavne,punktumer,komma (stilen er skrevet med statkomma) osv. Tak på forhånd! :) -
Rumfang
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver en opgave om rumfang, men jeg undrer mig over, hvorfor kan finde rumfanget af eksempelvis en pyramide ved hjælp af denne formel: V=1/3 * h * G -
differentialregning ved toppunkt?
Forumindlægopg1)Bestem ved brug af differentialregning toppunkter for funktionen f(x) = x^3 – 6x^2 + 9x – 2 bruger expand. expand((x^3-6x^2+9x-2)-(0^3-6*0^2+9*0-2)/(x-0)) = x^2-6x+9 indsætter 0 på x plads: x^2-6*0+9 = 9 altså er toppunktet 9? er det rigtigt? -
Hjælp til differentialligninger
ForumindlægHej venner Jeg sidder og kæmper lidt med denne opgave(vedhæftet) a=9 a) Her fik jeg den fuldstændige løsning til y(t) = c[1]*e^(-18*t)*sin(9*t) + c[2]*e^(-18*t)*cos(9*t), hvilket også stemmer overens med Maples resultat. b) Jeg gættede på zp(t) = k*e^((-9 + 9*i)*t), men jeg kan ikke rigtigt ... -
Ellære
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2013/Fysik_A/# Er der nogen som vil hjælpe med opg. c? -
Tragedieellerskandale for kongehuset??
ForumindlægSom titlen siger:Er det en tragedie eller en skandale for kongehuset, når nu Joachim og Alexandra bliver skilt.Er der nogen mening i at have et kongehus, når de nu alligevel "bare" er som alle andre mennesker. I og med at et kongehus ikke har nogen reel funktion i samfundet, er meningen... -
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
hjælp
Forumindlæg -
Vil nogen hjælpe en nybegynder i gang med LaTeX?
ForumindlægHej, alle!Da jeg nu er begyndt i 1.g på mat-fys-kem linjen tænkte jeg, at jeg hellere må til at lære at bruge programmet latex, da det vel kan være lidt af en fordel, når jeg senere skal i gang med de større opgaver.Jeg fik en gang hjælp af en herindefra til at komme i gang (mener, det var peden)... -
Fældning af salte (modificere)
ForumindlægJeg er igang med en rapport om overstående emne. Jeg mangler bare lidt for at skrive Teorien bag?... Det må vel bare være, at se hvilken af Nitrat/Natrium kombinationerne, der er henh. tungt -og letopløselige - Yderligere og mere omfattende teori kan jeg ikke komme op med.\n\nI forsøget kombinere... -
medicin på SDU
ForumindlægHej SP, Jeg er interesseret i at vide, hvor meget engelsk der indgår på medicinstudiet i Odense? Kan nogen fortælle mig noget om det? Jeg tænker nærmere på, om alle bøger er på engelsk, eller måske de fleste, eller ingen? Hvad med de foredrag der vil finde sted? Vil de være på engelsk? Alle?... -
1. ordens prædikatlogik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive et projekt om n^2-1 puslespillet. I den forbindelse skal vi inddrage 1. ordens prædikatlogik, hvilket jeg har et ganske kort spørgsmål til.Hvis p er et udsagn, så siges p at være et lukket udsagn, ikke sandt?Hvorimod p(x) er et åbent udsagn?Hvis vi har p(x) => q(x),... -
Buens bredde
ForumindlægI en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211,4885-104801·(e0,0329x+e-0,0329x) Hvordan finder jeg buens bredde? -
division - brøk eller decimal?
ForumindlægJeg sidder og diskuterer med en kammerat om man må have lov at skrive brøk efter man har lavet et division stykke. fx hvis man har 858/7 Det bliver i sidste en 122 4/7 Må man have lov at skrive dette på denne måde osse fx ved 54,30/15 = 3,62 ? Altså, må man skrive begge ting? Elle... -
Hjælp til en formel for nyttevirkning
ForumindlægJeg sidder lige og skriver min fysikrapport om bestemmelse af nyttevirkning, men jeg er desværre stødt på et lille problem. Det kunne være dejligt, hvis der var en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe. Jeg skal som sagt bestemme nyttevirkingen og for at finde nyttevirkingen er jeg n... -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej. Jeg skal finde fejl i følgende sætninger, men kan ikke finde nogle:): 9;9;It is very clear, that he is mistaken,, 9;9; I personal believe it is a big problem,, 9;9;He is the only one there can solve the problem,, 9;9;He left without to say another word,, ... -
Ny i emacs
ForumindlægHej. Jeg har indtil videre benyttet mig af winedt editoren, da jeg hørte den var mest velegnet til nybegyndere. Jeg føler nu at jeg er okay inde i latex, og har mod på at prøve mig med emacs. Jeg har installeret det vha. denne guide: http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/introduction.html Jeg v... -
Nem tysk grammatik.
ForumindlægNem tysk grammatik. Forord Den tyske grammatik er på mange måder anderledes end den danske, for eksempel er forholdsordene et helt kapitel for sig, de styrer nemlig kasus (fald), dels efter hvilket forholdsord det er, og dels efter om noget bevæger sig eller ligger stille. Eksempelvis er styre...
