Søgning på: dansk stil. Resultater: 19381 til 19400 af 62795
  • Afskaffelse af topskat

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en diskussion til spørgsmålet, med et belæg: Er afskaffelse af topskat er en god eller dårlig idé for den danske økonomi?” Har i måske en god argument for hvorfor man skal afskaffe topskatten Mange tak på forhånd
  • HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Beskriv hvordan oplysningstid og industrialisering ændrede det danske samfund. Læg særlig vægt på de sociale forhold for fattige og arbejdere. Har svært ved at besvare denne opgaveformulering
  • kursen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået denne opgave for i matematik, men jeg er bare helt blank på, hvordan man løser den, håber nogen kan hjælpe opgaven lyder. 300 euro svarer til 2241 danske kroner hvad er kursen
  • Synopsis moderne lyrik!

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig stærk i dansk, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal lave på min synopsis! Jeg har moderne lyrik! Alt hjælp kan bruges!
  • Dumt at perspektivere uden for pensum?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere?
  • God film på fransk til undervisning?

    Forumindlæg
    Hejsa! :-) Jeg har fået til opgave at tage en fransk film med til næste fransktime. Kender I nogle gode nogle? De skal tale fransk, og det skal være en film, hvor der er danske undertekster til. Hilsner
  • Kvote 2

    Forumindlæg
    Hvordan fungerer kvote 2, hvis der på videregående uddannelse står som eneste specifikke krav at faget er f.eks. dansk A? Og hvordan ligger det så med hensyn til gennemsnit?
  • Tysk kort Digt

    Forumindlæg
    Hey Studi'er :)Nogen som lige vil hjælpe mig med en oversættelse her. Jeg har selv skrevet det først på dansk og derefter givet mit bud. En som vil supplere / rette det :).. /på forhånd mange tak, Sinz!
  • Moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej alle, om kort tid skal jeg til Dansk A eksamen - på gym. Dog er der en enkelt periode jeg ikke har fuldkommen styr på, nemlig det moderne gennembrud, nogen der kort kan karakterisere hvad det er ? :-) Mange tak
  • Hjælp til DST

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal finde en statestik over fordelingen af køn i den danske befolkning og udviklingen i den reale indkomst de sidste 2 år men kan simpelthen ikke finde ud af DST En der kan hjælpe?
  • Startkomma...

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til Dansk terminsprøve imorgen.. Min lærer har fortalt, at man enten skal bruge startkomma eller lade være, problemet er at jeg ikke aner hvad startkomma er?? nogen der kan hjælpe??
  • Hvor ofte bruger man a eller an?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er kommet i tvivl om hvor ofte man bruger a eller an.... Hvis man nu skal oversætte f.eks. Jospeh var matros på Titanic eller Når du kører bil i England, skal du....... Skal der så a ind, eller er det kun hvis der på dansk står en eller et?
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg må erkende at jeg ikke har været helt med på noderne i dansktimerne de sidste tre år. Derfor har jeg besluttet mig for at være forberedt på at kunne komme op til dansk eksamen. Jeg har ca. tre uger til læseferien begynder og jeg vil gerne have et lynkursus i dansk så jeg i det mindste vi...
  • Tekst om Ondskab, til eksamen 10 klasse

    Forumindlæg
    jeg har trykket Ondskab som fordybelses område i 10 klasse til FS10 prøven i dansk. Er der nogen, der kender en god tekst om ondskab, helst et Essay, digt eller noget fillosofi. :)
  • Synopsis omkring Danmark

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil lige høre om nogle af jer har nogle gode tekster, kortfilm, sange mm. Som passer godt til emnet Danmark, da det er til min mundtlig dansk eksamen.
  • Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men...
  • Engelsk Hjælp!

    Forumindlæg
    Hey hey derude, jeg ville bare høre om der en eller flere der har overskud til at rette et engelsk stil for mig, den er på 295 ord, og tager ingentid for en engelsk haj at rette. Tak på Forhånd! :-=)
  • DEN KLOGE ELEV VILLE HJÆLPE!

    Forumindlæg
    Kære Allesammen jeg ville lige høre om der var en enkelt eller to der lige ville rette min engelsk stil på omkring 3 sider? lover et sommerfugl kys til den der vil hjælpe. På forhånd tak!
  • Løs differentialligning under betingelse

    Forumindlæg
    Hej Kan en venlig sjæl måske hjælpe? "Løs differentialligningen i a) under den betingelse, at bilen står stille til t=0" På forhånd tak
  • Fantasy hjlæp

    Forumindlæg
    HejJeg skal skrive en stil om fantasy på engelsk, jeg er fuldstændig blak overfor fantasy, så er der ikke nogle friske folk der gider at komme med lidt ideer, til hvad der kan indgå i den? :) - Mange tak!