Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 19381 til 19400 af 32798
-
Differentialregning
ForumindlægHej ppl. Jeg skal til matematik B-niveau mundtlig eksamen på mandag og kan risikere at komme op i dette spørgsmål, som jeg ikke aner en dyt om: Bevis differentialkvotienten for x3 er 3x2 På forhånd mange tak. :) -
Eksamensopgaver mat A htx
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan finde eksamensoplæggene i matematik A på HTX fra de forskellige år? Jeg er har prøvet at kigge på uvm og google, men uden held. Jeg er særligt interesseret i dem fra maj 1996 og 1997. På forhånd tak -
Optagelses
ForumindlægJeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-) -
sumkurve, statistik, grupperede observationer
ForumindlægHvor mange procent af skruerne har en længde mellem 15 og 17 mm? Jeg har det her spørgsmål i min matematik aflevering og jeg er lidt i tvivl om hvad man skal gøre. Jeg har tegnet en sumkurve inden, men skal man så bare finde ud af hvor mange procent henholdsvis 15 og 17 mm har også fin... -
Andengradpolynomier
ForumindlægGod aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik -
Lektiehjælp med betaling
ForumindlægSøger seriøt lektiehjælp matematik c-niveau hurtigst muligt gerne med betaling. Jeg har fået udleveret eksamespørgsmålene og ville forbedre mig på dem. Mit pensum er funktioner,geometri,startisk og procent/rente. -
Andengradsfunktionen
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til min Matematik eksamen og falder over et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. Jeg skal komme ind på følgende: Hvordan kan differentialregning bruges til at bestemme toppunktet? Nogle der kan hjælpe mig med det? Venlig Hilsen Philip -
Differentialkvotient
ForumindlægHej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig! -
Japan og Danmark
ForumindlægHej jeg kunne godt bruge noget hjælp til noget matematik, som jeg ikke helt har styr på. Det ville glæde mig hvis i kunne svare mig hurtigst muligt.. :) -hvor langt er der mellem to bredde grader i km? -Hvor mange længde grader er der rundt om jorden? På forehånd, tusind tak! -
3. og 4. grads polynomier
ForumindlægJeg skal op i matematik i morgen, men kan ikke finde ud af spørgsmålet: Forklar hvordan grafen for 3. og 4. grads polynomier kan se ud og hvordan man bestemmer deres monotoniforhold. Jeg ved godt hvad de forskellige ting betyder, men kender bare ikke svaret. Håber der er en der kan hjælpe! -
HJÆLP! skal op om 15 timer..
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik i morgen tidlig og mangler at besvare følgende spørgsmål. "Forklar, hvordan man undersøger, om der er en lineær sammenhæng mellem to størrelser og giv eksempler på to størrelser med en lineær sammenhæng" Ville blive meget taknemmelig for hurtige s... -
Hvor finder jeg opgaver til 9. kl.
ForumindlægHej Jeg søger nogle ekstra opgaver i matematik og blækregning til 9. kl. niveau. Det kunne fx være tidligere års eksamenssæt eller lign. Er der nogen af jer, der ved hvor jeg kan finde og downloade dem? Mvh. Jim -
Ligning
ForumindlægHej allesammen. Da jeg ikke er den helt store matematiker er jeg lidt i tvivl om hvordan den udregnes, og så tænkte jeg om der måske var en som kunne prøve og hjælpe mig, og udregne den for mig? ligningen hedder: 17.1,8^x = 20.1,2^x ^x=opløftet i x På forhånd tak! Frederik Ottesen -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ... -
Disposition med ind til eksamen
ForumindlægHej Må man i matematik (hvor man kender eksamensspørgsmålene i forvejen) (på HHX) have lavet en disposition over sin eksamen hjemmefra og have den med ind i eksaminationslokalet, eller skal den overskrives til det gule (grønne/hvide... you name it) papir, der ligger i forberedelseslokalet und... -
Matemaik b eksamens-besvarelse
ForumindlægHej. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle af jer har været oppe i matematik b den 25. maj 2012, og har besvarelserne til eksamenssættet. Jeg vil nemlig gerne tjekke, om mine besvarelser passer :) Jeg har vedhæftet eksamenssættet for en sikkerhedsskyld. -
Eksamens spørgsmål!
ForumindlægHej! Jeg har matematik på A niveau. Jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: Gør rede for sin, cos og tan. Bevis desuden sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg undrer mig her over hvordan jeg skal hive c niveau stof op på et a niveau?? -
Hjælp
Forumindlægjeg har et matematik projekt for til i morgen og kan ikke løse første opgave. det handler om at differentiere en funktion to gange, så man kan finde det tidspunkt, hvor væksthastigheden er størst. b - a ---------------- f(t) = 1 + k * e^-b * t -
DET DOBBELTTYDIGE TILFÆLDE
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede til mundtlig eksamen matematik b. Jeg er i tvivl om hvad dette: sin(180-v)= sinv præcist er, er det det dobbelttydige tilfælde? Og hvis ja, ville jeg sætte meget stor pris på hvis der var en der kunne hjælpe mig med en definition og bevis for det. På forh... -
Andengradspolynomie, redegør for a,b og c
ForumindlægHej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:)
