Søgning på: SRP historie. Resultater: 19401 til 19420 af 22627
-
Det forsømte forår
ForumindlægHej derude, jeg kunne godt bruge nogle gode råd til min roman analyse omkring det forsømte forår.! 1. jeg skal sige hvad temaet er. 2. finde ud af hvad budskaber er. 3. finde ligheden mellem disse to. og aner simphelthen ikke hvad jeg skal skrive. Så er der nogen som kan komme med nogle evtue... -
Rødhætte?
ForumindlægHjælp . Jeg er hhx elev og skal analysere Rødhætte helt ned i de mindste detaljer. Hvad synes i er budskabet i eventyret? Hvad vil forfatteren fortælle os? -
SSO- haster!
ForumindlægJeg står her og skal vælge SSO område, samt værk til mindre end om en uge, så for at sige det ligeud har jeg pænt stress! Derfor håbede jeg at DU/I kunne hjælpe. Har "indskrænket" mit område til en PERIODELÆSNING, hvor jeg analyserer et par noveller og digte fra et par forfattere, for d... -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
PC i forberedelse?!
ForumindlægHej alle. Jeg håber på meget hurtigt svar, da jeg skal til historieeksamen i morgen. Vi har tre timers forberedelse og jeg har netop fået en mail fra min lærer, hvor han skriver, at vi ikke må have computer med i forberedelsen fordi vi ikke må kunne komme på det trådløse netværk! Det var kunfordi... -
Hvilke muligheder med snit på 7?
ForumindlægHej alle. Som tingene er lige nu, vil jeg nok gå ud med et gennemsnit på lidt over 7... Jeg er på bar bund omkring, hvad jeg skal være, så jeg ville høre jer: hvordan ser mulighederne ud? er der nok uddannelser at tage af? måske et dumt spørgsmål, men ikke desto mindre et vigtigt et fo... -
Hvor lang tid varer den trojanske krig?
ForumindlægHej. Hvor lang tid varer den trojanske krig? For jeg har et sted i mine noter skrevet en måned og et andet sted et år? -
Symbolismen
ForumindlægHey.. Lad os antage, at jeg sidder til min dansk-eksamen. Jeg har trukket en tekst af en velkendt forfatter fra symbolismen - eksempelvis Sophus Clausen eller Viggo Stuckenberg.. Hvilke genremæssige træk skal man kigge efter? Hvad er normalt for symbolisterne, udover at de smider en masse symbole... -
Spørgsmål ang. konservering og salt.
ForumindlægUnder de store opdagelsesrejser for flere hundrede år siden var man på havet i måneder af gangen. Med sig bragte man bl.a. fisk, som var nedsaltet. Fiskene var meget tørre. 1) Forklar dette forhold. svar: Saltet "suger" jo alt i sig, alt vådt? Korrekt? Saltning bruges til konservering.... -
Fogh og DR
ForumindlægHey allesammen! Hvad mener I, om Foghs angreb på DR og deres dokumentar "den hemmelige krig"? Har DR nogle troværdighedsproblemer? Knus Artemis :) -
AT-Eksamen fredag 8 juni
Forumindlæghej jeg er lige rettede min AT igennem også vil jeg vide om der er nogen der kan kig den igennem og se om der mangler noget, eller om der er noget der skal ændres.... jeg skal op fredag, så det vil være nice hvis der nogen der vil bruge lidt af deres tid på den... og er der nogen der kan ... -
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHejsa! Jeg har læst at for at blive universitetslærer skal man have uddannelserne: Stx/hf/hhx/htx (3 år) Kandidatgrad fra højere læreanstalt (5 år) ph.d.- uddannelse eller tilsvarende niveau (normalt 3 år) Men hvad er "Kandidatgrad fra højere læreanstalt" og "ph.d.- uddannelse e... -
Under aaget af Henrik P.
Forumindlægjeg vil godt have hjalp til denne novelle... jeg har læst den 2 gange og fatter bare intet! -
Gode links til tysk
ForumindlægOpgavesæt www.finnjo.dk har samtlige opgavesæt fra 1997-2006 A- og B-niveau Hjemmesiden indeholder også gode arbejdspapirer for tysk grammatik - alle temaer, som er relevante på A-niveau, vil være at finde på hjemmesiden. -
:( Hvor meget betyder de afsluttende C fag i 1.g?
ForumindlægHej.. Har haft en skidt dag... Hvor meget betyder årskarakterene i 1g, altså de fag jeg har afsluttet, C-fagene..? Har lige logget på lectio og set følgende: ''Karaktere på eksamensbevis'' Matematik C mdt 00 Matematik C skr 00 Fysik C 00 Biologi C 00 Samfunds... -
Drama som litterær genre
ForumindlægHej, jeg har en dansk aflevering for, hvor en af punkterne er: - En redegærelse for drama som litterær genre Og jeg håbede lidt på om der var en/nogle der havde nogen forslag til hvad jeg kan skrive og hvordan det kan formuleres pænt. Det skal skreves i forbindelse med at jeg har læst et Drama a... -
Coca cola
ForumindlægHej. Er der nogen der har skrevet noget om coca cola? Da jeg skal skrive en opgave om coca cola, også skal bruger mange forskellige oplysninger. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Englesk oversættelse! hjæælp få linjer
ForumindlægHej de hjælpsomme mennesker ! Kan i oversætte dette til engelsk? Det var utroligt at ingen lærere tilsyneladende kunne gennemskue ham. Men måske blev de bare glædeligt overraskede, når de læste en virkelig velskrevet stil en sjælden gang. Det var formodentlig utroligt kedeligt at læse den ene mi... -
Hmm
ForumindlægEr der nogen der lige kan forklare mig hvordan følgende: x-0,5*0,5=√x På forhånd tak!
