Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19401 til 19420 af 70316
-
rettelse
Forumindlæghej, har oversat disse sætninger, men vil gerne have en til at rette det fejl som kunne være. så hvis man er skarp til tysk, er man mere end velkommen til at hjælpe. den er på dansk, og så har jeg oversat teksten til tysk. Dansk tekst: Konrads forældre måtte flygte fra Tyskland, fordi de var jød... -
Karakterer ved Cand.Polit
ForumindlægEr der nogle, der skulle sidde inde med informationer om, hvordan karakterne gives ved cand.polit på Københavns Universitetet? Sker dette via relativ karaktergivning, eller er der tale om absolut karaktergivning? F.eks., hvis 10 personer får 02 i en eksamen, og de resterende 90 får 00 og derned... -
Bestem integralet
Forumindlæg∫20(x3-3x2-8x+10)dx skal jeg bruge partiel integral? kan slet ikke se hvordan jeg kommer videre... skal jeg dele integralet op? ∫20(x3-3x2 )dx - ∫20(8x+10)dx hvad er stamfunktionen til 10? 10x + k? jeg kommer frem til -40... og lommeregneren kommer frem til 4x2+10x! -
Fosterdiagnostik i bio/rel - Metode?
ForumindlægHej! I min AT-eksamens opgave har jeg valgt at behandle området: Vurdering af fremtidens fosterdiagnostik på baggrund af biologi og etik. Min problemformulering er så følgende: Hvorledes kan den nuværende viden og de senere års udvikling af fosterdiagnostik benyttes i fremtiden til at afsløre... -
Kemi opgave
ForumindlægEn Breezer indeholder ifølge deklarationen 4 volumen% (vol.%) ethanol. Opgaven går bl.a. ud på at kontrollere etikettens oplysning om, at 4 % volumen svarer til 3,2 g ethanol pr. 10 cL Breezer. 1 cL er 0,01 L (10 mL) a) Gå ud fra oplysningen om at ethanolindholdet er 4 volumen%. Hvor stort et vol... -
Kemiaflevering
ForumindlægHej,Jeg er i gang med at lave en kemiaflevering (opg. 3 fra eksamen i august 2003), men er desværre stødt ind i problemer.*******************************************"Følgende ligevægt har indstillet sig":BaSO4 (s) <--> Ba^2+ (aq) + SO4^2- (aq)a) Beregn stofmængdekoncentrationen af... -
Tysk til dansk oversættelse - Til onsdag
ForumindlægHej Håber der er nogen, som vil kigge på min danske oversættelse fra tysk:“Wir haben keine Wahl“. Dafür habe ich bei den Bauern das Essen frei, und für die Wohnung bezahlen wir auch nichts. Wir dürfen nicht enttäuscht sein. Wir haben es so gewollt, antwortete sie mit Nachdruck und, wie mir schien... -
har prøvet at rette :/
Forumindlæghej alle sammen .. jeg har prøvet at se den igennem min opgave.. men kan bare simpel hen ikke se mine fejl (i kender det sikkert selv) denne her opgave er vigtig, lige her i det sidste, så jeg har forfærdlig meget brug for en der retter den igennem "ordentligt" :) Wir sind in die Klas... -
Favorisere?
ForumindlægGod aften, Nu har vi fået 2.gangskarakterer, og det har givet mig et indtryk af, at lærerne har tendens til at favorisere nogle elever i diverse klasser, at de nemt får højere karakterer. Misforstå mig ej. Jeg ved udmærket godt, at man ikke må sammenligne sig selv med de andre, men det er virkeli... -
Plan
ForumindlægHar 4 punkter som udspænder et plan A(10,-10,0) B(10,10,0) C(-10.-10,4) D(-10,-10,4) Skal bestemme planets ligning AB=B-A=(0,20,0) BC=C-B=(-20,0,4) AB kryds BC = (80,0,400) sætter det ind i planets ligning sammen med punktet B 80(x-10)+0(y-10)+400(z-0)=0 80x-800+400z=0 8x-80+40z=0 x-8+5z=0 er d... -
Isolering af R0
ForumindlægU0 = U2 • (R3 / (R2 + R3)) • ((R0 + R1) / R1) - U1 • (R0 / R1) Kan man isolere R0 i den generelle formel? Men værdier opgivet kan det lade sig gøre således: U0 = - 12 U2 = 0,6 U1 = 1 R1 = 10 R2 = 10 R3 = 10 U0 = U2 • (R3 / (R2 + R3)) &bul... -
hjælp til dansk stil ...
ForumindlægJa jeg har jo en stil for... Emnet hedder: Årets pressefoto 1995. Det går ud på at man endten skal skrive et essay, en historie eller en artikel til et billede der hører med. På billedet er der nogle børn der danser, og nogle andre børn der kigger på. Det ser ud til at billedet er taget i Bosnien... -
Engelsk Eksamen.
ForumindlægHej jeg står lige og mangler nogle gode hjælpe sætninger på englesk, så som:Jeg vil gerne starte med at fortælle handlingen af teksten og derefter båndet...Teksten handler om...Båndet handler om... -
Stil - hvprdan undgår man den bliver alt for ordinær.
ForumindlægHejsa!Jeg har fået min første danske stil for på gym. og skal skrive om mig selv (altså lave en slags præsentation af mig selv).Hvordan i al verden undgår man at det bliver sådan noget alt for ordinært?Tror alt for nemt det bliver sådan noget "Jeg hedder XXXX XXXX og bor i XXXX"; og det... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej.HAr en opgave der lyder:En skål indeholder 7 røde, 6 guke og 5 blå kugler. Uden tilbagelægning udtages en stikprøve på 4 kugler fra skålen. Beregn sandsynligheden for at der i stikprøven er1) 4 røde kugler2) 2 gule og 2 blå kugler3) mindst en rød kugle4) mindst en kugle af hver farve Jeg kan ... -
Hjælp til rettelse af engelsk
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til rettelse af engelsk, så giv en besked til mig, vis jeg skal sende det over mail eller noget D: -
Historieopgaven
ForumindlægHar historieopgaven nogen betydning overhovedet? Altså, vil der ske noget ved at få 5 (udover at det selvfølgelig er en træls karakter)?Jeg har hørt, at man skal have 6 for at kunne gå videre til 3.g. Er der nogen sandhed i dette?Glædelig jul :) -
Projektopgave..
ForumindlægPlease hjælp mig.. Jeg skal lave projektopgave i dansk og jeg aner ikke hvad jeg skal skrive om.. Den skal fylde 5-8 normalsider og det skal helst være noget jeg kan skrive en artikel om.Er det nogen der har nogen ideer??? -
Raportage
ForumindlægHEJSA, jeg har lige været på studietur i Barcelona, og nå skal vi så skrive en Raportage om det! Men er der nogle som kan komme ind på hvad helt præcist man skal gøre, når der er tale om en raportage?Først tænkte jeg på at skrive sådan "Vi kom derned og det var varmt, senere var vi på museum... -
roman- hvad for en hånd vil du have
Forumindlæghejer der nogle der har læst romanen for en hånd vil du have?" af Vita Andersen????kan i fortælle noget om den? ALT har interesse!
