Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 19401 til 19420 af 33873
  • Engelsk A-Niveau 3G

    Forumindlæg
    Nu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs...
  • SRP Emne?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :)
  • Logaritmefunktioner og eksponentielle ligninger.

    Forumindlæg
    Jeg har en del af et eksamenspørgsmål der lyder: Forklar, hvordan eksponentielle ligninger kan løses ved hjælp af logaritmefunktioner. jef kan godt se at det virker og kan sagtens regne med det, men jeg ved ikke HVORFOR det er som det er.
  • Projektion i rummet

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave, hvor der er givet tre punkter: A(1,-3.2) B(4,-3,1) C(4,5,-3) Jeg skal udregne AB's projektion på AC. Jeg har tænkt følgende.. OA + AB = OB <=> AB = OB-AB AB = (3,0,-1) OA + AC = OC <=> AC = OC-OA AC = (3,8,-5) Så har jeg sagt: ((AB*AC)/(|AC|^2))*AC = (0.1...
  • Reducer udtrykkene

    Forumindlæg
    (3x+2)^2-(4x+5)(4x-5)+1^2+7x^2 2(x-4)(x+4)-3(x-1)^2+7x(x+2) Hvordan bliver de reduceret, helst lidt hjælp med at viser hver gang i gør noget
  • potensregler?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan nævne mig potensreglerne?
  • Killowatt-timer(kWh)! hjælp

    Forumindlæg
    på et andet tidspunkt var prisen for elforbruget 129 kr per lampe for en uge(der er 5 lamper) hvor mange kilowatt-timer(kWh) var der brugt den uge? (1 kilowatt-time er 2,15 kr.) Så ganger man 129 med 5, så får jeg 645 kr, hvordan omregner jeg det til kilowatt-timer (kWh)?
  • værtsgave til læreren?

    Forumindlæg
    Hey ville gerne vide hvad I synes ville være den ideelle værtsgave til en lærer?
  • Student

    Forumindlæg
    spørgsmål nr. 1: Jeg har valgt ikke at ville være student i år, fordi jeg ved, at jeg enten dumper eller kommer ud med et elendigt genemsnit, som jeg så skal hænge på resten af livet. Er det nødvendigt at dukke op til eksamnerne, eller skal jeg bare tage over til studievejlederen og sige til ham,...
  • forsimpling af algebraiske udtryk

    Forumindlæg
    Hvordan forsimples disse udtryk? og dette:
  • Tysk C-niveau

    Forumindlæg
    det er måske dumt spørgsmål men er tysk på C niveau på HF bare umulig til at lære? hvis I tager i betragtning at jeg aldrig har læret tysk og ved intet om det og jeg er ikke dansk-talende men jeg kan godt engelsk og vil MEGET gerne lære tysk ???
  • sæt nr 1

    Forumindlæg
    Hansen indsætter 65.550.00 kr i en bank, der giver 9% p.a. beregn den årlige rente. hvor meget kan Hansen ialt hæve, hvis han tager pengene ud efter et halvt år?
  • Cirklens ligning hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej, jeg føler mig lidt dum lige pt. Men har fået denne opgave hvor jeg skal beskrive en cirkel udfra Ligningen x^2+2x+y^2-4x-20=0 Se nu kommer det dumme så, for så vidt jeg husker, så skal man bruge centrum og et punkt. Har regnet mig lidt frem til at jeg må skulle isolerer variablerne så det k...
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Spørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8?
  • Renter

    Forumindlæg
    HJÆLP L´EASY tilbyder et lån på 25000 kr. over 60 måneder med en månedlig ydelse på 728 kr. a) Gør rede for, at den månedlig rente er 2,05%. b) Bestem den effektive rente p.a. SE BILLAG !
  • tjen 500 kr

    Forumindlæg
    mangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige
  • Skriftlig Eksamen i mat

    Forumindlæg
    Hej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat...
  • 4/4

    Forumindlæg
    Hvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste
  • danskeksam A

    Forumindlæg
    hej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien
  • Skalafaktor

    Forumindlæg
    Hej. Jeg forstår ikke helt denne opgave, kan i hjælpe? Tak