Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 19401 til 19420 af 186242
  • Revaluering

    Forumindlæg
    Hvorfor vil en revaluering forminske et lands udlands-formue?
  • Is og are på dansk

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ved at lave en aflevering i engelsk hvor man skal finde og rette fejl. Rettelserne skal bestå af de tre taksonomiske niveauer (redegør, analyser og vurder). Jeg har fundet en fejl hvor man skal rette "is" til "are". Herefter har jeg forklaret hvorfor dette er tilf...
  • Perspektiveringer til Nattevandrerinden!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg skal perspektivere noget til nattevandrerinden, som jeg skal op i til eksamen.. Nogle der har noget der har nogle ideer? Foreksempel perspektivering til "Indvielsen"? Tak på forhånd!
  • Mediefag !

    Forumindlæg
    Hej Alle Er der nogen der kan hjælpe med at finde eksempler på følgende: kontinuitetsklipning (usynlig klipning) og montageklipning ( synlig klipning) ? - Jeg har virkelig svært ved at forstå dette. Håber i kan hjælpe. bar et enkelt klip fra youtube el. noget lign. Tusind tak på forhånd :)
  • Tale til dansk - ideer?

    Forumindlæg
    Hej. :-) Jeg skal i dansk skrive en tale, vi må frit vælge emne. Jeg er ikke sikker på hvad jeg vil tale om, men jeg har haft unge og psykiske sygdomme, unge og sociale medier og unge og udvikling oppe at vende som ideer. Jeg er på rimelig bar bund. Nogle der evt. ligger inde med en ide, og e...
  • Kronisk sygdom og akut sygdom

    Forumindlæg
    Kronisk:evig eller uforanderlig, altså sygdom som ikke kan helbredes eller er langvarende. F.eks. er sukkersyge type 1 og hjertefejl eksempler på kroniske sygdom Akut: pludseligt opstået, som f.eks. kræft Er det korrekt forstået? Tak på forhånd
  • Hjælppppppp

    Forumindlæg
    Hvad udgør en molekyle-model? 1 enkelt kugle 1 model med 3 kugler 3 modeller med 3 kugler i en ring En stor klump med mange modeller Hvad udgør en atom-model? 1 enkelt kugle 1 model med 3 kugler 3 modeller med 3 kugler i en ring En stor klump med mange modeller
  • AT - metode

    Forumindlæg
    Hej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak!
  • ligninger

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik c i morgen, men er gået i stå ved denne: 'Gør rede for de regler der gælder for omformning af ligninger. Du skal herunder komme ind på de regler, der bruges ved løsning af eksponentielle ligninger. Omtal hvordan ligninger kan løses grafisk' ...
  • karakteristisk polynomium

    Forumindlæg
    Svaret er ]k_1, k_2[ men hvordan er dette bestemt ? jeg ved jeg skal kigge ifht asymptotisk stabilitet, men er ellers helt blank og hvordan bestemmer jeg værdierne k_1 og k_2 ? opgaven er vehæftet.
  • Parameter vs variabel

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl der kan beskrive hvad vi mener med paramter og variabel? Hvis jeg fremstiller en matematisk model der beskriver et eller andet og præsentere variabler og parametre. Hvordan skelner mellem disse? Også: Hvad er en parametrisk-model og hvad er non-parametrisk model?
  • skal man altid række hånden op?

    Forumindlæg
    hej, jeg har et spørgsmål.... . jeg går på gymnasium.....jeg vil gerne vide om, skal man altid række hånden op i timerne for at få 12-tallet? Sidste år, plejede jeg altid at sige noget i hver time i næsten alle fagene, og fik 12 og 10. Men nogle gange føler man at man ikke virkelige har lyst ti...
  • Hvordan

    Forumindlæg
    Hvordan laver man de her opgaver 4 + 2 1/4(brøk) 2 1/2 + 2 1/2(brøk) 3 1/5 + 2 1/5(brøk) 5 1/2 + 3 1/4(brøk)
  • HASTER!!!

    Forumindlæg
    Hvordan reducere man følgende? (x+h)^2 - 2^2 / h x^2-4 / x-2 (x-3)^5 / (x-3)^3 x^2+t^2-2xt / (x-t)(x+t) - På forhånd tak til dem som kan hjælpe!
  • Kuglens ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg ville bare spørger, om der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg opskriver kuglens ligning: Jeg kender formel for kuglens ligning, nemlig: (x-a)^2 + (y-a)^2 + (z-c)^2 = r^2 Jeg skal havde omskrevet dette: x^2 + 6x + y^2 - 14y + z^2 + 2z + 23 = 0 tak på forhånd!
  • Hvad giver de her to stykker (Haster rimelig meget)

    Forumindlæg
    Hej (6x-2y)2 (2s-8t)2 og hvordan har i kommet frem til resultatet. på forhånd tak!!
  • Fysik A - Skriftlig Eksamen

    Forumindlæg
    Så har folk med fysik A været til skr. eksamen i dag. Sættet kan findes her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/documents/STX081-FYA.pdf Personligt syntes jeg at sættet var rimelig meget som forventet. Opgave 1, 3 og 6 er rent "sæt ind i formel". Opgave 5 har de fleste formegentli...
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hej håber der en utrolig venlig sjæl, der vil hjælpe mig med et stort matematisk problem :) Jeg skal omregne denne funktion til et andengradspolynomium: f(x)=(x-2)^2(x+1)-(x-3)^2(x-1)+x(x-1)-x(x+4)+(3x+2)^2-13
  • Reducering..hjælp plz

    Forumindlæg
    Hej :) Kan ikke helt finde ud af denne opgave. Svaret skal give 2a + 3, men kan simpelthen ikke få det til at passe. Opgaven ser således ud: (a+2)^2 - (a+1)^2 Har prøvet, men kan ikke få den til at gå op :/ Nogen der kan forklare det på en måde..så det giver mening? Så Plz hjælp ??
  • brøkligning

    Forumindlæg
    3=x-1/x+2