Søgning på: biologi noter c. Resultater: 19421 til 19440 af 79158
-
stofmængdekoncentration
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan jeg beregner stigningen i stofmængdekoncentrationen. Altså jeg tror jeg skal bruge formlen: c(A)=n(A)/V , hvor V=5L. Har vedhæftet billede med opgaven -
regnehjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder her på de senere timer og har fuldstændig svedt ud hvordan jeg ska bære mig ad med at omregne hvor meget CO2 der kommer ved afbrænding af et kilo kul (C) håber i kan hjælpe :) -
Studieretningsfag på B-niveau
ForumindlægJeg har hørt lidt om, at niveauet på fagene bestemmer, hvor længe man har dem. A-fag i 3 år, B-fag i 2 år og C-fag i 1 år. Gælder dette også for fag, som indegår i éns studieretning? -
bevælgelse
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til disse opgaver. jeg har selv prøvet og får følgende a) 15 min b) der hvor man startede c) 600 m ( jeg ved der er mere, ved - 100, men jeg ved ikke hvordan det skal lægges til) på forhånd tak -
Triangulering
ForumindlægHar vedhæftet opgaveformulering. Har bestemt gradienterne til: x: 323,38 y: 377.294 Og den totale absolutte usikkerhed til: 2,71877 Det giver fint mening for mig indtil der, men c-spørgsmålet kan jeg ikke få hul på. :-) -
Bestemmelse af inertimoment - hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg har virkelig brug for hjælp til opgave. Jeg harbeug for hjælp til opgave a, c, d og e. På forhånd mange tak, og i må lige sige til, hvis i har brug for bilaget til opgave b til nogle af de andre opgaver -
fotons energi
ForumindlægJeg har en opgave der lyder: 1. Opstil et udtryk for en fotons energi Jeg tror jeg skal bruge formlen f = c / lambda men forstår ikke hvilket tal der skal stilles ved lambda ? -
Ligevægtskonstant
ForumindlægA+B<->C+D Ved reaktionens start gælder [A](0) = 10 mM, [B](0) = 100 mM. Ved ligevægt er der 95% af den oprindelige mængde A tilbage. Beregn ligevægtskonstanten. -
Ligninger
ForumindlægHej! Er der nogen herinde, der kan hjælpe mig med disse regnestykker? a) 3a + 4 + 8a - 2 = b) a - 7 + 3 - 4a = c) (x+5) + (x-3) = d) - (2x + 4) = -
bio eksamen
ForumindlægHei.. Ja jeg ska så til bio-eksamen/årsprøve på c-niveau.. Men vores lære vil ikke give os et eksempel på, hvordan et eksamensspørgsmål kunne lyde.. Så tænkte på, om DU ikke havde et.. tusinde tak. Det vil lette mit <3 lidt -
Beviss areal af trekant.formel?!
ForumindlægJeg skal bevise, at T= 1/2 * a * b * sin(C)... Lige nu er jeg fuldstændig lost.. Forhåbentlig er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man beviser, at denne formel gør gældende. -
VUC psykologi?
ForumindlægEr der nogen der tilfældigvis ved om det er muligt at tage psykologi på VUC, bare på C niveau, eventuelt i en ferie? Med min fremtidige kariere vil det nok være en stor fordel at have noget grundliggende psykologi. -
Andengradspolymon
ForumindlægHar fået en opgave i matematik, som vi ikke helt kan finde ud af? Nogen der kan? Koordinaterne til de tre punkter er målt til følgende: A(0,5;0,9), B(0,95;1,9) og C(1,8;1,4). a) Bestem et funktionsudtryk til beskrivelse af banekurve. -
HJÆLP!!! Dopplereffekten, astrofysik, hupple
ForumindlægHey!!!!Har brug for noget hjælp.. en der har 2 sek til a hjælpe??ok...vi skal beregne hastigheden af en galakse med D = 800 Mpc og H = 0,0114 og c = 300000, men vi kender ikke lampda...HELP :S -
diff. regning
ForumindlægHej, kan I hjælpe mig med at differntiere følgende ligninger: a. 2x^2-(x-2) b. 1/2x(x+7)(x^2-4) c. 4ax^3-2bx^2-12ax+(a-b), (hvor a og b er konstanter) håber I kan hjælpe mig. det haster -
hastigshedvektor
ForumindlægHej Jeg har problemer med spørgsmål C og D http://peecee.dk/upload/view/89406 Jeg bruger formlen => k = ((f''(x))/(1+(f'(x))^2)^3/2)). ¨Ved ikke om det er rigtigt. -
Energier i molekyler
ForumindlægHej, jeg skal bestemme, hvilken af de vedhæftede funktioner, som bedst beskriver energien af en hydrogenbinding atom, hvor 'acceptor' atomet varierer fra 1,5 til 2,5 Å (enhed for afstand) Graferne er vedhæftet og jeg er i tvivl om, hvorvidt det er A) eller C)? -
bevis for faktorisering af 2. grads
ForumindlægHej jeg forstår ikke beviset for faktorisering af et andengradspolynomie. Er der en der gider forklare mig det? jeg med på at man indsætter røderne i a(x-r)(x-s=) men hvad man gør for at finde ud af at det er det samme som ax^2+bx+c ved jeg ikke. -
afstemning
Forumindlægjeg skal lave en afstemning af forbrændingen ved biodiesel og min lærer har givet mig følgene reaktion C12H23+O2 -> CO2 +H2O +CO + C, er bare ikke sikker på hvordan man skal afstemme den når det ikke er en fuldstændig forbrænding -
Areal - vilkårlig trekant
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave hvor jeg skal lave en skitse ud fra disse mål: a=40, b=20 og c=40. Er der nogen der kan få den til at være en retvinklet trekant, eller skal jeg bruge Herons formel?
