Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 19421 til 19440 af 170164
-
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
eksamensopgave
ForumindlægHej jeg har kastet mig ud i endnu en eksamensopgave, er der nogen der har lyst til at kigge på oversættelsen og besvarelsen?? Tusind tak til den venlige sjæl i hvert fald!A. Traduce al español.Manuel Fernández de 101 años vive como muchos españoles ancianos con su familia. “¿Cansas nunca?” lo pre... -
Mellem ECTS og 13-taller
ForumindlægSå er der kommet ny karakterskala, og tiden med 13-taller er ovre. Men hvad erstatter den? Vi kigger nærmere på den nye karakterskala; 7-trinsskalaen. Så skete det. Døden over den 40 år gamle 13-skala til karaktergivning er med undervisningsministeriets nye bekendtgørelse om 7-trinsskala endelig ... -
forberedelsestid?
Forumindlægheej..jeg skal snart op til en mundtlig årsprøve i matematik 1.g (A-niveau)det er sådan at vi allerede kender spørgsmålene og opgaverne der bliver stillet.. så derfor er jeg blevet i tvivl om der er nogen forberedelsestid? nogen der ved det? -
Matematiske beviser
ForumindlægHåber, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg vil gerne have styr på så mange matematiske beviser som muligt.. De matematiske beviser, som jeg kender til er: Koordinatsystem Andengradsligning Afstandsformlen (Afstand mellem 2 punkter) Afstand mellem punkt og linje Afstand mellem 2 punkter (3-di... -
Binomialt - middeltal, varians og spredning
ForumindlægHej. Jeg sidder med et par opgaver som omhandler Binomialt, jeg ville høre om nogle kunne forklare mig hvordan man finder frem til middeltallet, varians og spredning, helts ved brug af vedlagte opgaven. Så jeg kan forstå mine andre opgaver bedre da de minder om denne. Opgave: En mønt kastes 16 ... -
Bestemmelse af koordinatsæt i rummet
ForumindlægOpg. I et koordinatsystem er der indtegnet et rektangulært skråplan ABCD og en lodret mast FT. Masten er forankret i skråplanet med 4 wirer. En af disse wirer er fastgjort i punktet S, og er parallel med vektoren r = (-5, 5, -19) A=(10, -10, 0) , B=10, 10, 0) , C=(-10, 10, 4 ) , D=(-10, -... -
Bevis til logistisk vækst!
ForumindlægHej!Jeg sidder og sveder over beviset for den logistiske ligning: dy/dx = y(b-ay) (1)Beviset blir kun gennemført i det tilfælde hvor 0 Det starter med en analyse af problemet, og ender så ud med følgende udtryk:f(x) = (b/a) / (1+k*e^-bx) (2)og så skriver de: "hermed er analysen slut. Den vis... -
hjælp matematik b!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er gået i stå med denne opgave. Hjælp venligst :) En cirkel har centrum i C(5,7) og radius r =1. a) Bestem en ligning for cirklen. En linje l har ligningen y =2x- 2 . b) Bestem afstanden fra linjen l til punktet C . c) Bestem antallet af skæringspunkter mellem l og cirkl... -
Gibbs fri energi
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at løse nedenstående opgave, men den volder lidt problemer. Jeg har har prøvet at bruge formlen: ?G = ?H-T*?S. Problemet er, at jeg næsten kun kan finde tabelværdierne for H i min bog? Den eneste tabelværdi, jeg kan finde for S, er for H2O, men ikke de andre. Hvad gør ... -
solfanger
Forumindlægkan i ikke lige tjekke opg 1).a fra denne sidehttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560jeg har et bud men aner ikke om den er rigtig -
Kan jeg blive student?
ForumindlægHej, Hvis mit årsgennemsnit ligger på 4.4 og jeg lige har dumpet en eksamen på A, kan jeg så godt dumpe den næste eller bliver jeg så ikke student? -
Matematik
ForumindlægHej :) Er der nogen der har et link til en hjemmeside eller noget lignende, hvor der står en liste med, hvad man skal kunne til mat- B skriftlig eksamen(det kan også være til mat-A- skriftlig eksamen)? Jeg har selv prøvet at søge lidt, men kan ikke finde noget godt materiale. Tak på forhånd -
Kommer der mon flere og kraftigere orkaner i fremtiden?
ForumindlægHej jeg skal til NG eksamen her om en uge, og ville høre om af jer måske have noget til det her spørgsmål :) -
FY eksamensspørgsmål på forhånd
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, om man får spørgsmålene til den mundtlige eksamen i fysik på forhånd? -
Haster Ligninger x( Søger prof. til at regne Ligninger :)
ForumindlægHej, har en aflevering til næste uge med Ligninger og Uligheder. Fatter virkelig ikk, har brugfor hjælp. Det HASTER... Vil være glad vis jeg får hjælp :) Opgave 1 a) 10x=4x+600 e) 500x+200=300x+1200 b) 2x+24=6x f) 8x+6+3x=18+x c) 5x-20=3x+40 g) 7x+1=60-(3x+9) d) 3... -
Diskursanalyse og psykologiske metoder
ForumindlægHej alle. Beklager hvis jeg poster det samme indlæg to gange, har lidt tekniske problemer 1. Jeg skal lave en diskursanalyse af en af Obamas taler. Hvordan gør jeg det? Jeg har læst mig frem til, at man skal redegøre for hans verdensopfattelse og iscenesættelse af virkeligheden. Hvilke begreber k... -
Afleveringer på gym.
ForumindlægHej. Vi er to der går på 2. år på Frederiksborg gymnasium og HF i Hillerød. Vi har samf. på B-niveau og undrer os over om det kan passe, at vi på dette to-årige forløb stadig ikke har afleveret én skriftelig opgave. Vi er derfor lidt på bar bund, hvis vi bliver udtrukket til en skriftlig eksame... -
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Tegn på nazisme i samfundet i dag?
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til min KS-eksamen, hvor jeg skal op i emnet "nazisme og ideologier". Det analyserende spørgsmål er, om der er tegn på nazisme i det danske samfund i dag? Jeg har tænkt mig at fortælle lidt om nynazister (DNSB) og nogle stemmetal for dem, men jeg s...
