Søgning på: matematik noter. Resultater: 19421 til 19440 af 45346
-
Old.: Odysseen.
ForumindlægHej..Er der nogen som har notater til Odysseen's 22. sang, jeg vil blive meget glad for hjælp.På forhånd tak.Med venlig hilsen Mandie -
Engelsk Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i engelsk eksamen.. Jeg har få notater til næsten alle tekster, men tænkte på at det ville være enormt dejligt, hvis der var nogen herinde fra der, havde nogle notater til nedenstående tekster, og som godt kunne tænke sig at dele dem med mig...Teksterne:In Two Minds (bog)Johnny B... -
Dansk årsprøve u. notater
ForumindlægJeg skal til årsprøve i dansk og det foregår uden notater eller lignende.. Vi skal simpelthen bare møde op uden noget som helst! Er der andre der har prøvet dette eller har vores dansk lærer fået et flip? -
nogle notater til tysk årsprøve??
Forumindlæghej.jeg skal snart op i mudtlig årsprøve i tysk og ville vide om der var nogen herinde der havde nogle notater til de følgende tekster:1.Geld (af Doris dörrie) kapitel 3.2.Ich hatte die Welt umarmen können.3.Vom fisher und seiner Frau.4.Rotkäppchen(den traditionelle eventyr).5.Scneewittchen(den t... -
Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig
ForumindlægJeg har for et par dage siden trukket mit fordybelsesområde til min kommende mundtlige prøve i dansk. Jeg endte, for mit vedkommende, uheldigvis med emnet "lyrik". Det er ikke mit skarpeste område, så jeg håber, at jeg kan få lidt viden og hjælp mht. tekster, analyser m.m. :) Nogen, de... -
Spørgsmål ang. Skråplan (Mekanik)
ForumindlægI et skråplan hvor en klods med massen M "trækkes" op vha. et lod monteret til en klods med massen m, der via trisse er forbundet til M.Her har jeg fundet frem til at den resulterende kraft skal give:Fres = (M+m)* a = m*a - (M*g*sin(a)+ M*g*u*cos(a))Er formlen rigtig? Mit mål er at find... -
Odysseen
ForumindlægHej jeg sidder her og læser lidt boganmeldelser. Er der nogen der ved om der er forskel på Odysseen Fortalt af Bent Haller og Homer? Hvis der er. Er der så nogen der ved hvor jeg kan finde et referat af Odysseen fortalt af Bent Haller?På forhånd tak. -
Aktiv til passiv
ForumindlægOmskriv følgende sætninger fra aktiv til passiv og forklar kort, hvad der sker grammatisk, når den aktive sætning omdannes til passiv. Skriv dit svar på dansk. I. Peter's son painted the house. Er ikke helt med her... Nogle som kan hjælpe? -
Afsluttende handling
ForumindlægHvornår er det en afsluttende handling på fransk? Er der nogle tommelfingerregler man kan benytte sig af, når man skriver på fransk og ikke ved, om det er en afsluttende handling? -
nipunktcirkel og Kieperts parabel
Forumindlæg(Jeg er ved at skulle skrive SSO om nipunktcirkel)På Mathworlds side om nipunktcirklen står der at centrum for Kieperts parabel ligger på periferien...Det tvivler jeg lidt på. Før det første kan man vel ikke sige at en parabel har et centrum, for det andet står den listet som x(115) (i Kimberling... -
Leif Panduros - Uro i forstæderne, analyse
Forumindlæg'Allo, 'allo.Nu sidder jeg her og skal til at skrive en dansk stil om Leif Panduros "Uro i forstæderne". Vi har fået udlevet uddraget der går fra side 169 til 172 i bogen. Med andre ord: Stykket hvor forstaden går amok over denne nye, mørke mand der pludselig ankommer og det hel... -
Que/de
ForumindlægHej, sidder og skriver fransk oversættelse, og kom opludselig i tvivl.Hedder det1. Malika commence de racontre son histoire cruelle à Michèle.2. Malika commence que racontre son histoire cruelle à Michèle.'Tak -
Rettelser af dokument
ForumindlægHvordan redigerer man i et dokument downloaded her? -
2 sætninger..
Forumindlæg"man stiller ikke sagen på spidsen ved at hævde, at hvis børn overtræder loven, er det forældrene, som er forbrydere, og følgelig er det dem, der skal straffes"Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at oversætte ovenstående, så det giver lidt mening...Nogen der kan hjælpe...det skal oversæ... -
SSO - hvad giver gode karakterer? Kom med Jeres gode råd.
ForumindlægJeg skal aflevere min SSO på fredag, men er heldigvis snart helt færdig med den - juhu! Jeg vil self. rette den igennem flere gange, og få andre til at kigge på den, men er der nogle specielle punkter, jeg skal lægge mærke til? Med andre ord: er der noget, jeg kan gøre, for at opgaven lige bliver... -
Forberedelse til fysik/kemi
ForumindlægHej allesammen. Jeg står og skal til eksamen her på torsdag. Må dog ærligt indrømme at faget ikke lige er mig, og jeg har brug for seriøs forberedelse. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal forberede mig. Jeg kunne selvfølgelig læse hele bogen men er der andre gode metoder? Håber nogen kan hjæ... -
nogle der har tid til noget oversættelse?
Forumindlægoversættelse: benjamin havde nu tilbragt ca. 35 år i Kenya. han var snart 60 år og var begyndt at se nærmere på sit liv. han havde ikke tidligere bekymret sig om, hvad han skulle med sit liv. "på mange måder har jeg haft et godt liv. jeg hr ikke været alvorligt syg, jeg har haft succes i mit... -
Tips om den mundtlige eksamen
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage op til den mundtlige prøve i dansk. En af de ting som jeg er lidt forvirret over er hvordan man præsenterer sit oplæg. Jeg har som et eksempel en novelle på 4-5 sider, hvor jeg henviser til konkrete sætninger som belæg af min analysepunkter. Hvordan skal dette foregå? ... -
Resultat før renter? primær drift???
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at lave en rentabilitets analyse af B&O.. men der står ingen steder Resultat før renter? kunne læse mig frem til på internettet at nogen siger at Primær drift er det samme og at nogle andre siger at jeg skal trække resultat kapital andele i associerede se... -
Indledning/abstract
ForumindlægHej Hvad er forskellen på indledning og abstract?
