Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19441 til 19460 af 32350
  • Bestem en regneforskrift for den rette linje i det dobbeltlogaritmiske koordinatsystem??

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er i gang med en matematik-aflevering, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave: Bestem en regneforskrift for den funktion f, hvis graf i det dobbeltlogaritmiske koordinatsystem er den rette linje gennem punkterne P(3,90) og Q(70,200). Er der nogen, der har tjek på den ...
  • Find FBestem f `(4) ved hjælp af figuren.

    Forumindlæg
    http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/documents/HFE073-MAB.pdf link her er figuren Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde f'4 ved hjælp af figuren. Eksamenssættet er fra 2007 december 18 Matematik b niveau HF
  • Lineær funktioner!

    Forumindlæg
    Hej! Vi har fået en opgave for i matematik Gør i generelle vendinger rede for betydningen af tallene a og b, og forklar hvorledes lineære modeller kan anvendes til prognoser. Vil i ikke være søde at hjælpe mig, da jeg ikke forstår det!
  • FSA Cirkus :D

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der har lavet FSA eksamesæt om cirkus i matematik? Jeg er igang med at rette det, og ved simpelthen ikke hvad der er fejl ved det! Er der nogen der kan sende mig svarene og udregningerne? Vil bilve glad :) Tak..
  • Nulpunkter og toppunkter.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg siden med en emneopgave i matematik der omhandler andengradspolynomier. Jeg er helt på bar bund hva angår top- og nulpunkter, hvad er deres betydning? Og hvordan finder man nulpunktet, toppunktet kan jeg godt finde. Jeg håber at i kan hjælpe. Mvh. Victor Falconer
  • Bestem a og b?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er en dør når det kommer til matematik, men specielt én opgave i aftenens aflevering driller. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal gribe den an... Nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som et billede. - RotVeile
  • En cirkel går gennem punktet..

    Forumindlæg
    Hej igen allesammen, Åh hvor jeg hader dette, men har så mange matematik opgaver, som jeg ikke kan finde ud af, såsom denne: En cirkel har centrum i punktet C(3,-2) og går gennem punktet P(0,2). Bestem en ligning for tangenten til cirkel i punktet P.
  • Trigonometriske opgaver - manuel beregning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med disse to opgaver i matematik, og kan ikke løse dem. Jeg har prøvet med mathcad, men den vil heller ikke. den første er: Sin2(x)+sin(x)-1=0 den anden er: (2/tan2(x))-(7/tan(x))+6=0 På forhånd tak for hjælpen!
  • Sproglig.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er rigtig god til sprog, jeg kan 4 sprog flydende MEN jeg er rigtig dårlig til matematik og alt det andet der følger med, så jeg ville bare lige høre hvilke jobmuligheder der findes? og behøver man en studentereksamen?
  • Lineære funktioner.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en opgave for i matematik, og jeg føler mig ret blank omkring følgende emne, da det er Lineære Funktioner. Hvis der nu var en sød sjæl der kunne hjælpe mig. Den er til på fredag d. 27/10-17. Håber på tilbagevendinger, da jeg er virkelig desperat efter at få den lavet. :)
  • LOGISTISK VÆKST MED HØST

    Forumindlæg
    Hej studieportalen! Jeg er lige nu igang med en matematik opgave om logistisk vækst og er gået helt i stå og har virkelig brug for hjælp, så jeg håber virkelig at der er nogle derude der har lidt tid til at hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave. Tak på forhånd :)
  • HJÆLP! kan simpelthen ikke se mig ud af det?

    Forumindlæg
    Hej hej :-) Er der et rart menneske som er god til denne irriterede slags matematik? En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund.
  • Find ligning for tangent

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er kommet i problemer ift en matematik opgave, og jeg ville høre om en af jer kunne forklare den for mig:) Opgaven lyder sådan her: f(x)=2x2-5 Find uden Nspire ligningen for tangenten for f(x) i punktet ( 1 , f(1) ). på forhånd tak:)
  • Terminsprøve?

    Forumindlæg
    Hey derude, nu er er der snart terminsprøver, engang i marts, og jeg skal op til matematik. Vil høre om det er gamle eksamensopgaver man kan regne med at få , eller om det er helt nye 'matematikhæfter' man kommer op i? eller kan dette varriere?
  • Løs ligningen

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder desværre fast ved en matematik opgave, og kan ikke komme videre. Er der en velig sjæl som lige kan give en hjælpende hånd. Opgaven er vedhæftet som fil. Den første opgave har jeg lavet, altså a) Og det er opgave b) jeg skal have hjælp til
  • Emner til EP

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive EP, men kan virkelig ikke komme på et emne. Jeg har valgt Dansk A og Matematik B, så jeg har sat mig selv i lidt af en kattepine, for det er virkelig svært at finde et emne der dækker over begge fag.
  • Isolering af "n" i et udtryk

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har svært ved at knække koden til dette spørgsmål fra eksamenssæt december 2014 i matematik B. Nogle der kan hjælpe? Isoler n i udtrykket L = 2 * z * ( σ / √n ) ^ 2
  • Differentialligninger - Bjælkenedbøjning

    Forumindlæg
    Hej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian
  • Trigonometri spg.

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :)
  • Haster.... Hjælp....

    Forumindlæg
    Hej... Jeg er en pige på nitten. bor i den nordlige del af odense... Betaler selvfølgelige for hjælpen... Jeg har brug for hjælp til 3 matematik projekter på A-nivaeu. Som jeg skal have afleveret inden den 15.5.2008.. Har brug for hjælp til at lave dem... Hilsen Henriette