Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19441 til 19460 af 33890
-
Euler
ForumindlægLad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre? -
TI 83
ForumindlægHej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel? -
Brøkregning, hjælp til at få det på plads.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :) -
Forstørrelsesfaktor
ForumindlægNogen der kan forklare mig hvad en forstørrelsesfaktor er? -
Pierre de Fermat
ForumindlægHvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning. -
HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!
ForumindlægEr der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd. -
Tan,Cos og Sin
ForumindlægHej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :) -
Vækstghastighed
ForumindlægHej med jer Kommer lige med et matematikspørgsmål, som - for nogen - sikkert er latterligt let, men jeg kan simpelthen ikke se det :P Anyway, her kommer det: I en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldi... -
Fysik på A
ForumindlægFysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind. -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
Matematisk beskrivelse
ForumindlægHej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :) -
Er dette rigtigt?
ForumindlægJeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3) -
Omregning til procent
ForumindlægHej! Jeg sidder her og knokler med en metematik opgave om procent. Hvordan omregner man et tal til procent? Fx. Beregn hvor mange af vælgerne der stemmer på Scocialdemokraterne. Vælger i alt: 1633 522 stemmer på Scocialdemokraterne. Hjælp! -
hjælp til endnu en opgave.
ForumindlægFunktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej? -
Vektor og normal vektor
Forumindlægdu har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ?? -
Logaritme
ForumindlægJeg har en graf hvor der ud af 1. aksen er log(D) og op af 2. aksen log(N) D = stammens diameter N = antal træer hvordan finder jeg en forskrift for den funktion, når jeg har henholdsvis (0,86,3) og (2,2;0,5) disse punkter mit eget forslag ville være at (x,y) = (10^x,10^y) og så bare sætte p... -
At opløfte noget på en lommeregner
ForumindlægHej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6 -
Sort hue?
ForumindlægHej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har... -
fald i procent.
ForumindlægBeregn fald i procent fra 2001 til 2002. År 1999 2000 2001 2002 2003 2004 Omsætn 244,8 269,7 283,5 295,9 321,2 780,9 Indeks 100 110 116 121 131 319 jeg kan bare ikke se noget fald kan nogen af jer evt. regne det ud ? -
Mat A, Kemi A og Fysik B
ForumindlægHej alle sammen.. Er der nogen, som har et rigtig godt forslag til et emne til studieretningsprojekt? Skal være Mat eller Kemi sammen med enten His, Dansk eller Fysik.. Jeg ved godt jeg har skrevet før, men er fuldstændig blank.. Hvis der er andre indlæg om det samme, må i gerne sende mig linke...
