Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19461 til 19480 af 114887
  • Hvorfor faen er det lige der skal +- for kvardratrod?

    Forumindlæg
    Hey Students Hvorfor er det lige der skal +- for et kvardratrodstegn? Altså en forklaring jeg skal bruge :) Jeg kan sq ikke lige huske det desværre, og da jeg gerne vil vide hvad fanden jeg laver i stedet for at skrive ned hvad læreren dikterer, så er det sq nok en god ide at finde ud af det:) ...
  • Ethere HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hvordan opskriver jeg hvordan methylpropylether kan dannes ud fra to alkoholer?
  • Hvor mange procent af * er mellem 162 og 172 mm? u-grupperede observationer

    Forumindlæg
    Hvordan regnes D i denne opgave?
  • Spørgsmål til buddhisme

    Forumindlæg
    Hej alle! ;) Lige et hurtigt spørgsmål... - Kristne har bibelen, muslimerne har Koranen, men hvad har buddhisterne egentlig? - Har de noget tilsvarende? På forhånd tak! Mvh Gitte
  • ubestemt integral

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med at løse flg.: Det ubestemte integral af x^2*kvadratrod af 2x^3-5dx Har prøvet i flere timer, men kan ikke få det rigtige resultat. Ved at den indre funk. er 2x^3-5 og differentialkvotienten er 6x^2.
  • ligninger

    Forumindlæg
    jeg vil lige høre om der nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig med to ligninger. Opgaven lyder sådanne: x5+x4+x3=0 og x7+x6x5=0. Talene skal ses som opløftet
  • matematk

    Forumindlæg
    jeg har lidt sværet ved at regne opgaven ud.er der nogen der kan hjælpe mig.tak på forhånd angiv uden brug af cas. f'(x) i hvert af følgende tilfælde. 1) f(x)=x^6+3x^5-x+6 2) f(x)=-x^4-x^2+6x-4
  • Densitet

    Forumindlæg
    Beregning af Hvid Dværgs densitet Når Solen løber tør for brændstof til fusionsprocesserne i dens indre, vil de inde dele trække sig sammen, og solen vil ende sine dage som en såkaldt "hvid dværg", der ikke er meget større end Jorden. Vi antager, at Solen ender sine dage som en hv...
  • Hvilket ord

    Forumindlæg
    Nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på "integraden" og "integralet"?
  • Fremstilling af en nikotin opløsning i vand

    Forumindlæg
    Jeg sidder med et spørgsmål til en opgave der lyder på - Beskriv, hvordan du vil fremstille en 2,5*10^-3M opløsning af nikotin i vand. Er der en der kunne give et hint til dette spørgsmål?
  • Haster! titrering.

    Forumindlæg
    Jeg har titreret phosphorsyre med NaOH og får en fin kurve med to ækvavilenspunkter. a. H3PO4 + OH- --> H2PO4- + H2O b. H2PO4- + OH- --> HOP4-- + H2O c. HPO4-- + OH- --> PO4--- + H2O Nu skal jeg så forklare hviklet stylkke på titreringskurven de forskellige reaktioner svare til. Jeg ...
  • bestem af definitionsmængden

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der ved, hvordan man bestemmer definitionsmængden af h(x)=ln(x^2-2x-3)?
  • Reaktionskinetik - 0. eller 1. orden ?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg sidder og skal finde ud af om min graf og tal materiale er af 1. eller 0. orden i forhold til michaelis-menten ligningen og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med det, er der nogen der kan hjælpe ???? Min graf er i vedhæftede :) På forhånd tak Kristine
  • Opløftning med SI-enheder.

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan det skal sættes op når en værdi i SI-enheder skal opløftes i en potens. Eks. 3s skal opløftes i 2. potens. Hvad er korekt? 3s2 (3s)2 32s
  • ppm??? hjæælp vigtigt

    Forumindlæg
    Hej. jeg har nogle problemer med at beregne ppm af et stof :/ jeg har formlen: P1 atmV= n* R* T/ <=> V= n* R* T / P = 0,075556 mmol * 8,3145 (mol * K) /101325 Pa efter jeg har fundet V, skal jeg indsætte det i en anden formel og derved beregne ppm. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg s...
  • opstilling af differentialligning

    Forumindlæg
    Hej! Vi har problemer med at opstille og løse en differentialligning for en dæmpet svingning, der er dæmpet af en gnidningskraft som følger coulombs lov Fgnid=my*Fn. Er der nogen der kan opstille en generel differentialligning?
  • Vægten på en kugle (10 cm diameter)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har brug for at få at vide, hvad en kugle på 10 cm i diameter med blod vejer. Hilsen Majse
  • Hjælp - reaktionsskema for fremstilling acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej. :) jeg sidder i slutningen af srp ugen og skal aflevere i morgen. og de sidst to uger har jeg kæmpet med at lave ret reaktionsskema for acetylsalicylsyre, og ender altid med at droppe det og vente med det. men det dur jo ikke rigtig nu, når det skal afleveres i morgen. så derfor ville jeg...
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    min opgave lyder således: Beregn y, når x= -16 Aner ikke hvordan jeg skal lave det her, en der vil hjlæpe??
  • Er det her et Abstract :s ?

    Forumindlæg
    Abstract In my assignment I will work with different areas about the company Bitte Kai Rand, which is a worldknowned fashioncompany. I will start out with a short presentation of the company and the people behind it, and then excamin some of the different INTERNE OG EKSTERNE factors that has inf...