Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19461 til 19480 af 33706
-
Vækstghastighed
ForumindlægHej med jer Kommer lige med et matematikspørgsmål, som - for nogen - sikkert er latterligt let, men jeg kan simpelthen ikke se det :P Anyway, her kommer det: I en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldi... -
Fysik på A
ForumindlægFysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind. -
Læsemængde på uni
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd -
Matematisk beskrivelse
ForumindlægHej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :) -
Er dette rigtigt?
ForumindlægJeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3) -
Omregning til procent
ForumindlægHej! Jeg sidder her og knokler med en metematik opgave om procent. Hvordan omregner man et tal til procent? Fx. Beregn hvor mange af vælgerne der stemmer på Scocialdemokraterne. Vælger i alt: 1633 522 stemmer på Scocialdemokraterne. Hjælp! -
At opløfte noget på en lommeregner
ForumindlægHej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6 -
Sort hue?
ForumindlægHej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHer til december er der sikkert mange af os der skal til at skrive studieretningsprojekt (i hvert fald dem der går på handelsskole/gymnasie på 3. år) .. Jeg synes det er rigtig svært at finde ud af hvad man skal skrive om, så tænkte om vi ikke kunne hjælpe hinanden med at komme på nogle ideer . S... -
b i et andengradspolynomium ?
ForumindlægHej, Hvad angiver b i et andengradspolynomium? Har fået en opgave hvor jeg skal tegne en skitse på grundlag af følgende oplysninger: a>0, d>0 og b<0 Da a er positiv er det en "sur" parabel og da d er positiv er der to skæringspunkter med x-aksen Men hvad med b? -
Forklaring! - Monotoniforhold
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig hvad der menes med denne sætning? Hvis en differentiabel funktion f(x) har lokalt ekstremum i x0, hvor x0 ikke er et intervalendepunkt, så er f'(x0) = 0. Det er helt uforståeligt. Selve emnet differentialregning er meget abstrakt for mig :( -
Statistiske begreber - hjælp
ForumindlægHey venner!!! Min gruppe og jeg har brug for hjælp til (helst)eksemplificerede forklaringer af følgende begreber: - Population - Stikprøve - Systematisk fejl - Skjult variabel - kausalitet - Samvariation - Sammenhæng På forhånd tak! :-) -
Hvilken vej synes i man skal vælge
ForumindlægJeg er i gang på en Produktionsskole og skal videre med at arbejde i en butik efter sommerferien, men mit problem er at jeg gerne vil starte først på avu undervisning derefter HF undervisning. Men jeg ved bare ikke hvilken vej jeg skal vælge om det skal være Fjernundervisning eller AVU Enkeltfag ... -
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
Sekant
Forumindlæghej :) jeg kan simpelthen ikke forklare hvad en sekant er. nogen der kan hjælpe mig? -
Language
ForumindlægHej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus -
√2∙x^2- √2∙x-√8=0
ForumindlægHej. √2·x^2- √2·x-√8=0 Jeg skal på en eller anden måde have løst ligningen uden brug af lommeregner. Jeg har solvet den på lommeregneren og x=-1 eller x=2. Nogen der kan hjælpe mig med mellemregningerne? -
regne tal til procent
ForumindlægI dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd -
Nulpunkt
Forumindlægjeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6) -
Finansiel regning
ForumindlægHvad betydning har de 4 parametre i formlen kn=ko*(1+r)n? Og hvordan løser man ligningenen kn=ko*(1+r)n med hensyn til k0 . Det vil sige, at k0 skal stå alene på venstresiden i ligningen. Vis beregningstrinemne og forklar?
