Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 19501 til 19520 af 23784
-
Fagenes fakultet
ForumindlægHej Jeg kan se at der er en del problemer omkring placering af de forskellige fags fakulteter til AT. Her er en kort gennemgang. Skriv endelig for svar eller uddybninger. Billedkunst:</o:p> - Humaniora</o:p> Biologi:</o:p> - Naturvidenskab</o:p>... -
Fortolkning af "Tre på en motorcykel"
ForumindlægHej Vil høre om nogen har set kortfilmen: "Tre på en motorcykel" og som kan hjælp med en fortolkning af titlen? På forhånd tak. -
Engelsk B, eksamenssæt fra 2009?
ForumindlægHEj :) ër der nogle som tilfældigvis ligger inde med eksamenssættet fra engelsk STX B nivaeu fra 2009 ? eller er der nogle som kan huske hvad den omhandlede ? ( grammatik delen) på forhånd tak :) -
hjælp billede
ForumindlægNogen der kan give mig lidt inspiration til hvordan jeg kan start på min fransk beskrivelse af dette billede. Skal skrive 150 ord, http://www.gillelejefolkeferie.dk/billeder/3x2_familieleg.jpg -
Regler for filmvisning i 10ende klasse
ForumindlægJeg står midt i et engelsk praktikforløb med en 10'endeklasse hvor vi har om emnet "bullying". Dertil kunne jeg godt tænke mig at vise kortfilmen "Ronan's Escape". Der er en smule fysisk mobning, men aldrig noget blod eller noget. Til gengæld slutter filmen med at ma... -
op al den ting, som gud har gjort
ForumindlægNogen der har skrevet en stil til salmen "op al den ting, som gud har gjort" ? Det ville virkeligt være fedt at få noget inspiration. Tak !! -
Tysk oversættelse
ForumindlægHeej Jeg skal bare have oversættet det her til tysk. Håber nogle som vil hjælpe Taaak :) Hvordan var dit forhold til de andre tunnelarbejder? Det startede med jeg sniger mig ind. Men så blev jeg opdagede af tunnelarbejderne. De fangede mig, og bandt mig. De stolede ikke på mig i starten. Men lidt... -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
AT, Metoder i Samf. og Dansk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til AT-eksamen i dansk og samfundsfag ligesom mange andre, så jeg tænker om I ville være søde at smække alle de danskfaglige -og samfundsfaglige metoder op I kan i dette indlæg.. Hvis I kan så kom også gerne med små forklaringer el. eksempler. På forhånd tak!! -
Skriftlig Tysk
ForumindlægHej, er der måske en der har lyst til at læse min eksamens opgave igennem, og evt. give den en karakter? Jeg har tysk på A niveau.. -
Rim
ForumindlægAAbb - parrim abab - krydsrim we der nogle der ved hvad man kalder denne rimrytme: abcb ? -
AT: Teorier og metoder?
ForumindlægJeg er begyndt at forberede mig til AT med emnet menneskerettigheder (historie/humaniora og samfundsfag/samfundsvidenskab), og der er lige dukket et par indledende spørgsmål op. Først og fremmest er jeg lidt i tvivl om kvantitativ og kvalitativ metode. Stort set alle steder jeg kigger kommer def... -
idealisme, realisme
Forumindlæget måske simpelt spørgsmål, men alligevel svær at besvare (synes jeg).. In case en censor/eksaminator spørger om, hvad man kan bruge realisme og idealisme til... hvad kan man så svare? -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
De sidste tvivlsspørgsmål inden den mundtlige eksamen
ForumindlægJa, jeg skal op på mandag og føler mig nu forholdvis klar og rolig ved situationen. Jeg har dog lige nogle få spørgsmål tilbage, som jeg håber nogle har tid til at læse og hjælpe med:) 1. Behøver jeg redegøre for hele min problemformulering? Jeg har et overordnet spørgsmål og 7 underspørgsmål,... -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Fiktion elller?
ForumindlægEr en selvbiografi egentlig fiction eller non-fiction? Selvbiografien tager udgangspunkt i forfatterens væsentligste oplevelser gennem livet. Alt det historiske er korrekt. -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
Hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle i skønne 3.g'ere. Nu har størstedelen vist været oppe til AT efterhånden, og jeg er da lidt nygerrig efter hvordan det er gået. Hvad har i fået? Forløb eksamen som forventet? Har i overhovedet fået noget ud af faget AT? Skal personligt først op på i morgen, og er lidt bange. AT er f... -
Den politiske linje
ForumindlægNormalt opstiller vi den politiske linje, som en lige streg hvor partierne bliver sat på, som fx. Enhedslisten - SF - Soc.Dem - Rad.V - Ny Al. - Venstre - Konservativ - DF Hvis man opstiller den som foroven, så kan man vel egentlig sige, at det også kan være en cirkel? Altså at man forbinder D...
