Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19501 til 19520 af 114887
-
Hjælp! Hjælp!
Forumindlæg"Det er svært at få en realistisk forestilling om de kræfter, et sammenstød slipper løs. Ved bare 50 km/t bliver kroppens vægt 30-doblet. For at holde imod skal en voksen mand præestere godt 2.000 kilo med armene. Det svarer til hvad en 9 tons lastbil kan skubbe i 1. gear." Opgave: F... -
Bestem arealet af M
ForumindlægHej :-) Er der måske en rar sjæl derude der kan hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave? Opgaven er uden hjælpemidler, jeg kan sagtens udregne opgaven med hjælpemidler, men jeg kan desværre ikke uden, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :-) Tak på forhånd :-) -
Base og Syrer
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om titrering, hvor citronsyre er titranden og NaOH er titraten. Den kemiske formel for Citronsyre er C6H8O7 og Natriumhydroxid NaOH Hvad er den endelige sammensætning NaOH+C6H8O7= (Jeg tror det er = 6Na2CO3+H2O) Desuden ville en af jer være søde og forklare mig,... -
polynomier
ForumindlægHej. nogle der kan hjælpe opagve 1 a og opgave 2 a. Jeg har vedhæftet opgaverne. På forhånd tak -
funktion
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x)=8x3+2x2-3x+10 bestem en stamfunktion til f Er selv kommet så lang: 8∫x3dx+2∫x2-3∫xdx+∫10dx= 8*1/4x4+2*1/3x3-(her ved jeg ikke hvad 3x bliver til)+5x+k kan i hjælpe? -
isoler x
Forumindlæg90=162*(1-0,68*e^(-0,2*x)) -
Ionreaktionsskema?
ForumindlægHej. Jeg har blander KSCN med AgNO3 og skal skrive et Ionreaktionsskema. Jeg er ikke helt sikker, men bliver det ikke noget i den her stil Ag+(aq)+NO3-+Fe-(aq)+SCN2+(aq)→AgFe(aq)+NO_3 SCN(aq) Eller er det alle stofferne, der skal med i reaktionsskemaet, jeg er meget i tvivl. På forhånd tak ... -
Integration v. substitution
ForumindlægJeg er gået lidt fast i denne opgave. Nogen der kan hjælpe mig? http://peecee.dk/upload/view/107605 -
Eks. funktioner
ForumindlægHvordan uden hjælpemidler:S? Om en eksponentielt voksende funktion f(x) oplyses de, at f(2)=1 og f(4)=9. Bestem en forskrift for f(x). -
Finde kantlængder
ForumindlægSummen af to terningers rumfang er 35cm^3,og summen af terningernes over?ader er 78 cm^2. Find kantlængderne i hver af de to terninger. -
Bestem a og b?
ForumindlægHej alle! Jeg er en dør når det kommer til matematik, men specielt én opgave i aftenens aflevering driller. Jeg har absolut ingen idé om hvordan jeg skal gribe den an... Nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven som et billede. - RotVeile -
Oxidation
ForumindlægI en opgave skal man opskrive et afstemt reaktionsskema for oxidationen af en primær alkohol, idet produktet er en carboxylsyre. Det nævnes, at alkholen skal oxideres med dichromationer. Idet det er en primær alkohol, er man så nødt til at lave to reaktionsskemaer, hvor man først oxiderer alkho... -
grænseværdier
Forumindlægnogen der kan hjælpe med opgaven med grænseværdier? :) -
CO2
ForumindlægOptager eller udskiller vandpest CO2 i mørke?? -
Monotoniforhold
ForumindlægHejsa Nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave trin-for-trin! Bestem monotoniforholdet for funktionen f(x)=-x^3-3x^2+9x På forhånd tak! -
Differential kvotient
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål til følgende opgave, som lyder sådan: Funktionen f:(0,uendelig) -> R er givet ved f(x)=x^3-2x^2+3x Bestem differentialkvotienten (f^-1)39;(6) Det jeg tror jeg skal gøre, det er at jeg først skal isolerer x på den ene side for at finde den omvendte funktion. Men ... -
Logaritmefunktioner
ForumindlægHej, jeg er stødt på et lille problem i et logaritmestykke som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det drejer sig om det her stykke: x^3/2 = 2+4 .. det jeg har problemer med, er x^3/2.. Er der nogen regneregl der kan hjælpe mig med den her? Vh Emilie ^^ -
spørgsmål :s
Forumindlæghvor er forskellen på middelværdi og median egentlig? -
Cirklens radius og koordinaterne
ForumindlægEn cirkel er givet ved ligningen: x^2+y^2-6x-6y-7=0 Hvordan kan jeg bestemme cirklens radius r og koordinaterne til cirklens centrum? -
Karakter
ForumindlægHvis man står i en uheldig situation, hvor man har fået 2 i skriftlig engelsk(A)og 00 i mundtlig engelsk(A) i årskarakter, kan man så godt nå at bestå i faget når man kun skal op i skriftlig engelsk? ..Og hvordan forholder det sig, hvis man har opgraderet sit engelsk B niveau til A niveau, men ...
