Matematik

Integration v. substitution

06. april 2008 af charlotte_me (Slettet)
Jeg er gået lidt fast i denne opgave. Nogen der kan hjælpe mig?

http://peecee.dk/upload/view/107605

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2008 af blackduck (Slettet)

Den er ellers ikke så vanskelig :)

Du skal have skrevet integralet på formen:
f(g(x)) * g'(x)
Da ln'(x)=1/x kan du sætte f(x)=3^x og g(x)=ln(x).
Så kan du bruge integration ved substitution til at få integralet på formen:


Skriv et svar til: Integration v. substitution

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.