Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 19501 til 19520 af 34042
-
Opgave
ForumindlægEn linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ... -
er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave
Forumindlæger der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål -
Eksamenspørgsmål ! INTEGRALREGNIN
ForumindlægHej! Jeg har et eksamen spørgsmål, som lyder sådan her: Gør rede for begrebet stamfunktion og for sammenhængen mellem stamfunktion og areal. Nogle som kan hjælpe mig med svar? På forhånd tak! -
OPGAVE SÆT TIL FÆRDIGHEDS!!!
ForumindlægHej derude. Jeg sidder her og vil rigtig gerne øve en FSA færdighedsregning. Dog kan jeg ikke finde nogle opgavesæt, så jeg kan øve mig? Er der nogle af jer derude, som har en så jeg kan få øver inden eksamnerne? Tusinde tak på forhånd!! :-) -
halveringstid
ForumindlægHej. Hvis der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig, ville jeg blive glad :) Jeg har lavet nedenstående udregning, ved hjælp af halveringstids-formlen, men jeg synes ikke helt det passer med min logiske sans, før jeg bytter om på t(tid) og T_(1/2) i formlen. (Se min opgaven og udregning nedenfo... -
short
ForumindlægHej er der nogen der gidre at kigge den igennem..på forhånd tak :) ... The short story was written by Richard Russo and was published in 2003. Ii is told from Hank’s point of view. He is the main character, he is 50 years old, and lives in Connecticut, in the United State of America. He has a wi... -
Haster.. 2. Andengradsligninger
Forumindlægopg 1.. 2(x-4)=-x+5-13+3x opg 2.. 2+1/x = 7... Opgavens forudsætninger skal fremgå og der skal redegøres for løsningsmetode og tankegang, og opgavens konklusion skal fremstå.. Jeg har problemer med andengradsligninger.. Så er der ikke en der vil hver sød at hjælpe.. ! -
Udregning af kvadratrødder
ForumindlægHej Min lommeregner er lige gået istykker, og jeg skal bruge en lommeregner der kan regne med kvadratrod. Er der nogle der kender en online lommeregner eller ved hvordan windows har gemt funktionen i standartlommeregneren? Jeg skal udregne kvadratrødderne med 3 cifre af: 29 18 66,41 90,005... -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku... -
Trekant i firkant
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med denne opgave: En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden l, som vist på figuren: Her er et link til figuren: http://img389.imageshack.us/img389/9835/trekantifirkantvh0.png a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. b) bestem d... -
Opbygge hjertemuskulatur
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge hjertemuskulatur, når man er i konstant kalorieunderskud. Jeg kom til at tænke på det under en løbetur. Det er jo muligt for mange at tabe sig markant (derved må man indtage mindre energi end ens basalstofskifte kræver) ifm.... -
Privat undervisning i engelsk
ForumindlægHejsa Er der nogen som en kender hjemmeside.. For privat undervisning i engelsk.. -
Komplekse tal
ForumindlægHar spurgt herinde før, efter hjælp til løsning af ligningen: log(z) = 5 + 2i, men kan simpelthen ikke få det til at passe? Jeg har prøvet at finde z ved at indsætte i polarformen: e^5*(cos(2)+isin(2)) men hvis man indsætter det i log(z), bliver det slet ikke 5 + 2i??? Nogen der har et forslag... -
Retteark
ForumindlægNogen der sidder inde med facit til FSA 2004 december? -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
HJÆLP til løsning af 4.gradsligningen!!
ForumindlægHar fået stillet en opagve i min SSO: "Gør rede for den almindelige 4.gradsligning ax^4 + bx^3 + cx^2 + d = 0 kan reduceres til en 4.gradsligning, hvor kofficienten til 3.gradsleddet er 0." har løst 3.gradsligningen.. Ville være lykkelig for et svar!! :) -
Studieretningsfag på tredje år
ForumindlægKan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år. -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?
ForumindlægHejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk... -
Polynomier
ForumindlægFind forskriften, når vi kender a og rødderne: a = 2, rod 1=2, rod 2= 4 Kunne godt bruge hjælp!
