Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 19521 til 19540 af 23784
-
Guds eksistens? - Akut hjælp bedes!
ForumindlægJeg skal gå ud fra den betragtning, at jeg er en teologiprofessor og på baggrund af denne tankegang holde en tale, hvori jeg argumentere for guds eksistens. Og jeg SKAL gå ud fra den antagelse, at gud EKSISTERE. Men hvordan gøre jeg lige det? Hvordan kan jeg argumentere for guds eksistens? Jeg fi... -
Konvergens af Markov matrix
ForumindlægHej. Jeg arbejder pt. med min SRO om Markov matricer og Google's PageRank algoritme. Jeg er nået til det punkt hvor page rank vektoren skal beregnes vha. af en iterativ metode, som er den dominerende egenvektor til egenværdien 1 for ligningen Ax = λx <=> Ax = x. Hvis vi n... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Dårligt til dansk .. ævævæv
Forumindlæg(stavefejlen er med vilje i overskriften xD) Ja, er ikke meget for at indrømme det, men jeg altså dårlig til faget dansk. Det er primært formuleringer, disponeringen, ordforåd, lidt gramatik og sådan. Stort set næsten alt. Men hvad kan jeg gøre? Min dansklærer siger jo bare arbejd med din disp... -
Htx hvor mange fag må man rykke op?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har et spørgsmål, som meget gerne må besvares hurtigst muligt! Jeg skal snart have sendt min uddannelsesplan ud, hvilket vi gør ved hjælp af vores UU-Vejleder (går i 9.klasse) Men jeg har lige nogle spørgsmål: Hvor mange fag må man rykke op, vi snakkede med nogle til ... -
Dårlig, til, at, sætte, komma
ForumindlægJeg starter på hf til august, og i den forbindelse er jeg lidt bekymret for min kommasætning. I folkeskolen gad jeg ikke rigtig lære de grundliggende regler for kommasætning, så jeg kørte mit eget kommasætningssystem. Jeg er derfor gået i gang med at øve mig, og har i den forbindelse gennemgået ... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
AT emne til Dansk og samf - hjælp
ForumindlægHej, er der nogen der har nogen ideer til, hvilket emne jeg kan skrive om i min AT opgave? - Jeg er helt lost og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om.:/ Begge fag er a-niveau. Tak på forhånd! -
redegørelse for bandekriminalitet i DK
ForumindlægHvad kan man skrive om? Hvem der bliver medlem og hvad de gør, men er der ellers andet, mangler et par guldkorn -
Er 16 år, søger job, HJÆLP
ForumindlægHvilke jobmuligheder har jeg ? Nogle der kan give mig gode råd om hvilke jobs der er til en 16-årig :D -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
Økonomi problem!!!!!!!!!!
Forumindlægopgaven går ud på jeg skal forklar hvorfor man gør som man gør indenfor økonomi. syntes det er et vidt begreb , måske kunne i hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe den an. redegørelse indenfor nogle økonomiske funktioner eller formler :S -
genetik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? -
Korrektur af oversættelse
ForumindlægHej alle! Jeg har forsøgt at oversætte følgende stykke: Filmen foregår i Ruhområdet i Vesttyskland i 1954. Hovedpersonen er Matthias, som er 11 år gammel, da filmen starter. Kammeraterne interesserer sig for fodbold, og en hvid due kommer med resultatet. Den hvide due symboliserer... -
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
Vektorer i rummet
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet med begyndelsespunkt O(0,0,0) er givet punkterne A(2,0,0) , B(0,3,0). Punktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD| = 5 |BD|. Beregn koordinatsættet til punktet D. Jeg forestiller mig at det ser nogenlunde således ud; A ----------------------------->D<... -
SRP - Smertestillende medicin (lidokain)
ForumindlægHey alle herinde! Ville høre om der var nogle der lå inde med noget godt litteratur om smertestillende medicin (lidokain) og især lokalbedøvende. Eller evt. noget materiale om nervesystemet, og lidokain/kokains virkning! Skal skrive SRP-opgave i dette, og mangler noget godt materiale til det. På ... -
Tiden - igen -.-.
ForumindlægHej Studieportalen! Er der noget galt med tiden i den nedestående sætning? Er jeg nemlig lidt bange for. Tilfældig arbejder: Arbejderen er en duknakket gamling. Vi møder han imens han gik og stred bag en lille svajrygget og krogbenet hest i noget stenede jord. Hesten slæbte ploven med bedste ev... -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg...
