Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19521 til 19540 af 152759
  • Valg af fag

    Forumindlæg
    Hej. Hvad skal jeg vælge fysik B eller Kemi B? Hvilken er bedst i forhold til fremtiden, og hvilken er godt og nemmere fag? Har i erfaring med fagene, eller noget viden, I kan dele?
  • Er der nogen der kan uddybe spørgesmål 1b.

    Forumindlæg
    jeg har brug for en som kan hjælpe mig da det er længe siden jeg har haft kemi og nu har jeg det på flexhold.. jeg har brug for i denne opgave forklaring på hvilken af de stoffer har højst hastighed og hvorfor har de det?
  • Solcreme

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive EP om solcreme, i fysik og kemi. Er der nogle der har lavet forsøg eller skrevet om emnet, som kan hjælpe mig lidt med hvor jeg finder noget godt litteratur om solcreme?
  • Hjælp til underemne - fysik eksamen!

    Forumindlæg
    Vi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi.
  • Afstem reaktionsskemaerne for oxidationen...

    Forumindlæg
    Hey folkens! Har brug for hjælp til en kemi opgave. Jeg skal afstemme dette reaktionsskema for oxidation af alkoholler: CH3CH2CH2OH+MnO4 –> CH3CH2COOH+MnO2 Tak på forhånd!
  • Landbrug spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på
  • Forsøg vedr. stråling

    Forumindlæg
    Hej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :)
  • Fældningsreaktion

    Forumindlæg
    Hvad sker der når man hælder en opløsning af natriumsulfat sammen med en opløsning af bariumchlorid. Skriv både et ionsreaktionsskema og et reaktionsskema med stofformler. ? En som kan hjælpe med denne opgave og en begrundelse - er ikke skarp på kemi desværre
  • hvad er udfældning?

    Forumindlæg
    Hej alle. Som jeg har skrevet, forstår jeg ikke hvad udfældning er. Jeg har en opgave i fysik/kemi for til i næste uge, men den er lidt svær at løse når jeg ikke ved, hvad udfældning er. Tak på forhånd :)
  • En opløsning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har fået denne her opgave i fysik/kemi, og jeg er simpelthen på bar bund. Opgaven: I en opløsning er [H3O+] = 1.0 10-3 M. Beregn [OH-]
  • Kemisk ligevægt

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg skal snart til eksamen i kemi B, og er derfor igang med at forberede mig. Jeg undrer mig over hvad forskellen på reaktionsbrøken og ligevægtskonstanten er? Er der mon en hjælpende sjæl der kan forklare det for mig :-)
  • Opg 7, 10 og 11 benzin

    Forumindlæg
    Jeg står lidt og er lost i min kemi aflevering, hvor jeg ikke kan finde ud af at løse opg 7, 10 og 11? Filen er vedhæftet På forhånd tak!
  • Reaktionsskema med og uden tilskuerioner

    Forumindlæg
    Hej:) her er et udnsit af en kemi-journal jeg er i gang med. Jeg er gået i stå her og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.. Hvordan kan jeg vide hvordan reaktionsskemaet ser ud når man inluderer tilskuerioner ud fra det her? Mange tak for hjælpen
  • Reducer - hjælp!

    Forumindlæg
    Reducér (a + 2b)^2 - a(a + 4b) Hjælp.. a^2 + 2^2 + b^2 + 2 * 2 * a * b - Derfra er jeg gået i stå, hvis det altså er rigtigt..
  • Hjælp til funktioner.?

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik og er på letterer bar bund med hensyn til funktioner. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man forklare: -Forskrift. -Funktionen y=b*x i a'ende (ved ikke hvordan man opløfter det på en com.) På forhånd mange tak for hjælpen.
  • Trekant ABC

    Forumindlæg
    Jeg har en Trekant ABC a = 12b = 18c = 25Hvordan regner jeg C ud?
  • Enhed..?!

    Forumindlæg
    [A] = (0,15 * 50 min + 4,2)^-1Hvilken enhed giver det?
  • gang ind i parenteserne

    Forumindlæg
    har sat med denne i alt for langt tid. 3a (b - a) *2 = ?
  • Uendelige rækker - bevis

    Forumindlæg
    Der står i en opgave, at jeg skal vise at rækken uendelig &Sigma; aqn (hvor q er kvotienten) n=0 er konvergent med summen s=a/(1-q) hvis og kun hvis enten a = 0 eller nummerisk q < 1. Hvordan kan rækken være konvergent med summen a/(1-q), når a =...
  • Reducering

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal reducere udtrykket: (a + b)2 - a*(a + 2b) - Hvad gør jeg?! :-)