Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19521 til 19540 af 23489
-
Bestem skæringspunktet mellem l og m
ForumindlægHej jeg har vedhæftet en opgave som jeg har lidt problemer med. Første spørgsmål, har jeg løst a'eren rigtigt? Andet spørgsmål, hvordan løser jeg b'eren? -
Bestem koordinatsættet til hvert af disse skæringspunkter
ForumindlægHej alle! Jeg har vedhæftet en opgave som jeg ikke kan finde ud af. Hvordan løser jeg a'eren? -
pulley- energy methods
ForumindlægThe pulley in the figure has radius 0,16 m and moment of inertia 0,56 kg*m^2.The rope does not slip on the pulley rim. Use energy methods to calculate the speed of the 4 kg block just before it strikes the floor. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe opgaven an. -
Dansk stil
ForumindlægHejI kender sikkert allesammen typen der er lidt doven og ikke lige kan få taget sig sammen til at skrive alle opgaverne til tiden...Jeg er desværre en af dem.. og nu er jeg så ved det punkt at jeg simpelthen ikke kan nå at lave alle mine afleveringer til tiden og skal gå året om med mindre...Jeg... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka... -
andre der skal op i fysik mundt.?
ForumindlægHej..er der nogle som skal op i fysik mundtlig som deres første mundtlig studentereksamen?kunne være sjovt at hører hvordan det gør med jer og hvordan i øver jer.. -
AT - republikflugt fra DDR
ForumindlægHej alle. Jeg skal, som så mange andre, til at skrive AT. Jeg skriver i tysk B og samfundsfag A om republikflugten fra DDR til BRD. Jeg har en overordnet problemformulering, der hedder Hvorfor begik DDR-borgerne republikflugt?. Jeg har styr på mine tyskfaglige problemstillinger, men mener stadig,... -
valg af studieretning..Fys eller kemi
ForumindlægHey alle erfarneEfter den nye reform skal man efter den første halve år vælge hvilken studieretning man skal vælge.Jeg er lidt i tvivl og ønsker vejledning.På den gymnasie som jeg har søgt på, og er blevet optaget på er der mange muligheder.jeg ved ikke hvad det bedst kan betale sig1. mate A, Fys... -
Idræt karakterer
ForumindlægJeg har tænkt lidt over hvad kriterierne i idræt er? Er der ikke nogle der kender dem ? Altså de kriterier lærerne går ud fra.Jeg kunne nemlig godt tænke mig at undersøge lidt nærmere om min idrætskarakter nu også er helt fair.//Ninna Caroline -
Alfa, Beta & Gamma
ForumindlægHej...da jeg skal op til eksamen her på mandag vil jeg godt lige være inde på det med Alfa Beta og Gamma strålingen...* Er der nogle der kan fortællemig lidt om de 3 strålinger* Hvad bruger man dem til?* Hvad kan jeg vise lærer og cencor?* Evt, noget på gymnasie niveau?Malfoy -
HF - spørgsmål vedr. valgfag (let)
ForumindlægHej, Kort: Jeg går i 3.G på STX. Det lader til, at jeg tager til alle eksamenerne her på STX undtagen én, som jeg framelder mig fra. Det gør, at mit eksamensbevis ikke bliver lukket. Så får jeg merit på de fag, som jeg klarede mig godt i til eksamen (eller årskarakter, hvis jeg nu ender med i... -
Inflation
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad forbrugerprisindeks betyder ? -
NEMT SPØRGSMÅL!! vedr. fysik
ForumindlægHeeej!!jeg sidder lige og tjekker min viden ved at besvare spørgsmålene i min prisma 9, MEN!! jeg er stødt på et nemt spørgsmål jeg ikke kan svare på, og det lyder således:"Nævn 3 elememtarpartikler. - Hvad er deres elektriske ladning? - Hvad er deres masse?"SVAR=3 elementar partikler: ... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
fsa Dansk,forfattere
ForumindlæghejJeg ville lige høre hvilke forfattere man kan komme op i folkeskolen?'Det er selvfølelig forskel på hver enkelt lærer men, når ens tema fx er kærlighede, hvilke forfattre er mest kendte for dette emne?Håber på svar....Venlig hilsenhilo -
Matematikprøve
ForumindlægJeg har lige været til matematikprøve i dag, og det gik ikke helt efter forventningerne.En af årsagerne til det var at prøven var 100% identisk med et arbejdsark vi har haft for nogle uger siden. Jeg, og mange andre fra min klasse, blev meget forvirret over at resultaterne virkede som noget vi ha... -
TACONES LEJARNOS
ForumindlægkUNNE VIRKELIG GODT BRUGE NOGLE GODE RÅD, INFO- OM TEMA, FORFATTER, PERSONER OSV. SKAL TIL EKSAMEN PÅ FREDAG OG ER HELT BLANK!!jEG ER PÅ MSN: [email protected] fingre for lidt hjælp! Al slags faktisk -
Skriftlig Engelsk
ForumindlægHar I nogle gode råd til skriftlig engelsk ( terminsprøve )?? & er det svært?? -
Hvordan læste i til Old? (jer der har været oppe)
ForumindlægHvordan gjorde i? eg har ret begrænset tid, så jeg regner me´d at læse og notere en smule om henholdsvis Arkaisk hellenistisk og klassisk tid, men mht. værkerne har jeg tænkt mig at læse det af værkerne jeg skal, opdele mit old-hæfte med små faneblade, så tingene hurtigt kan findes i forberedelse... -
Spørgsmål til FSA - Dansk mundtlig
ForumindlægHej...For det første fed portal :DJeg har en masse spørgsmål vedrørende Dansk Mundtlig FSA...1) Hvor mange minutters forberedelse har man?2) Hvor mange minutter skal man sidder og "hygge" sig med læreren og censoren?3) Hvad skal jeg gøre for at få 11 eller 13?Er der specialle ting jegsk...
