Søgning på: matematik C. Resultater: 19521 til 19540 af 83846
-
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
Hvad kan man med en Sammensat Funtion?
ForumindlægHar fået til opgave at skulle fremlægge om sammensatte funtioner i matematik i min klasse.Har fået læst en amsse om dem og om hvordan man alver dem, vha. 2 funtioner.Det kan jeg godt forstå hvordan man gør, mit problem ligger bare i at jeg ikke kan se hvad man kan bruge dem til og jeg kan ikke få... -
SRP
ForumindlægHej derude. Er der en der har tid til at se på min SRP. Altså jeg har godt nok fået den tilbage og fået karakter, men vil gerne se hvad i har at sig om den, da jeg er vild uenig om min karakter. Jeg sender kun over E-mail. For efter dette vil jeg tage en samatale med min vejlede... -
Er min beskrivelse korrekt? (Differentialregning)
ForumindlægHej Jeg har fundet flg. beskrivelse af differentialregning på nettet: "Differentialregning er i matematikken en metode til at bestemme hældningen på en graf, i et udvalgt punkt." Men er denne beskrivelse korrekt? Er det ikke nærmere en metode til at bestemme hældningen i en tangent t... -
Inflation (samfundsfag)
ForumindlægHar en aflevering hvor fagene matematik, og samfundsfag er inddraget. Opgaven lyder på at jeg skal beregne: 1) Beregne stigningen i BNP i faste og årets priser: 2) Beregn inflationen (prisstigningen) fra 1995 til 2004: Følgende tabel er den jeg skal udregne opgave efter. År: ... -
Afgangsprøver
ForumindlægHej Jeg begyndte i 10.klasse i mandag, men er hurtigt blevet forvirret over de afsluttende prøver til sommer. Ved godt jeg er tidligt ude, men vil gerne have styr på det. Altså hvad skal man op i, og hvad er valgfrit? Jeg har tysk, dansk, matematik, fysik og engelsk. Og hvad nu hvis nogle a... -
Gymnasiet
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er ny herinde, så Hej :) Jeg går i 7. Klasse og ved det er tidligt at tænke på gymnasie osv. nu, men jeg vil gerne gå på gymnasium :) Jeg vil gerne spørge om, om ca 30-40 min er lang tid at bruge på transport til gymnasiet? Og er der nogen der ved, hvor mange elever Falkoner... -
Hjælp med lidt trekants regning?
ForumindlægJeg er kommet til denne opgave, og jeg har næsten smidt computeren ud af vinduet! En som ville kunne hjælpe mig med denne? :) I en trekant ABC er A=26* AC = 5 og BC = 3 Vinkel C er stump. Bestem Vinklerne B og C Bestem Længende af siden AB Bestem Længende af medianen m -
cosinus
ForumindlægHej der ude jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal kunne løse den her opgave med cos(A) Opgave 3.5 I en retvinklet trekant ABC er vinkel C ret B=31° og c=42 mm. a. Beregn cosinusværdien til vinkel A. b. Beregn længden af kateten a. -
cos og sin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave! i trekant ABC er side a =47, side c = 150 og vinkel C = 111 grader Jeg skal beregne vinkel A, men kan ikke finde ud af om jeg skal bruge cosinus eller sinus relationerne. Jeg håber nogen kan hjælpe mig? -
Impedans
ForumindlægHej! jeg er igang med et opgave, om at forklare hvad er en impedans, hvordan det kan bruges til dagligdagen og hvordan det kan beregnes ? Men har søgt lidt på nettet, men har svært ved at finde ud af hvad det endelig er for noget og hvordan man kan beregne det. det eneste jeg er kommet frem til ... -
Resultater eksamen 1-årigt mat A skr
Forumindlæg2)53,13 grader(72/40^½ ; 24/40^½)A=323)(x,y,z)=(0;-12,8;3,6)+t(3,2;6,4;-7,2), t£R(1,6;16;0)92,16x+40,96z-147,46=0A=50,44)23,94204,8 = 65,2 phi5)(5/4)x-2y=-(x^2-5x+4)^½, 1>x>46a)P(-2)=(-8,0) P(-1)=(0,-6) P(0)=(0,-8) P(2)=(0,0)118,0 gradert=+/-(2/3)^½Har desværre kun for prøven med hjælpemidl... -
et trin
Forumindlæghvordan kommer man fra ln(N)= -k*t + ln(c) til N(t) = ce-kt ?? -
spektral
ForumindlægHej, jeg lavede et forsøg i skolen hvor vi undersøgte bølgelængden for et stof. Der står nu i min opgave, at jeg skal beskirve el. vise hvorledes energien af en af de liner som jeg så, beskrives ved følgende formel: E = (h*c)/(lambda), hvoraf h er Plankc KONSTANT givet ved: 1,989*10^-25. Jeg ke... -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
skal finde højden på en trekant
Forumindlæga = 10 b=8 c=6 hvordan finder man højden ?? -
HJÆLP - trypsin
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet opgaven "Trypsin - et proteinspaltende enzym" ?? Kunne godt bruge hjælp til b og c på forhånd tak -
Oxidation af butan-2,3-diol
ForumindlægHalløj! Har lidt problemer med en opgave. Jeg skal oxidere butan-2,3-diol. Har fundet en strukturformel (for butan-2,3-diol), men er ikke sikker på at den er rigtig: H H H H H C C C C H H OH OH H Hvad gør man så herefter? Ville være rigtig glad for et hint. -
hvordan findes vinklerne?
Forumindlæghejsa :) jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg finder vinklerne A og B når jeg kender a og c og at ved C er 90 grader? altså a= 4,5 c=8,3 C=90 grader Hvordan finder jeg A og B? -
Andengradspolynomier
ForumindlægNår man skal redegøre for andengradspolynomiet ax2+bx+c, hvad er det så lige præcis man skal gøre og sige?
