Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19561 til 19580 af 27855
-
Et par skarpe tysk-øjne til at rette
ForumindlægGodaften. Jeg har brug for et par skarpe øjne til at læse en oversættelse igennem for mig og pege ud, hvor jeg skal foretage rettelser. Der er ISÆR forkus på passiv, verbets tid. Tak. Oversættelsen lyder: Österreich wird auffassen von vielen Dänischen als einen Anfang an Deutschland, weil man ... -
Kvote 1 2006
Forumindlæghttp://www.ku.dk/sa/optag/statistik/Kvotienter i kvote 1 ved Københavns Universitet 2006Tabellen viser antallet af ansøgere, antallet af studiepladser og grænsekvotienterne (optagelseskvotienterne) til de enkelte optagelsesområder ved optagelsen i 2006. Tallene kan hentes som pdf.Du skal være opm... -
Herman bang "kærlighed" Novellens tid ?
Forumindlægjeg er igang med at analysere Herman Bangs Novelle " kærlighed ? men jeg kan ikke finde ud af tiden i den ? Her er novellen hvis det hjælper lidt ? KÆRLIGHED Maaske er denne Historie altfor ubetydelig, og den handler om intet. Her er hverken kælne Smil eller Kærlighedskys eller Længsle... -
Statskundskab vs. jura?
ForumindlægHej! Jeg håber, at der er en eller flere der kan hjælpe. Jeg står i den situation, at jeg i sommers kom ind på mit (drømme)studie, jura. MEN. Nu har jeg indset, at det jeg virkelig vil er journalistik. Da jeg interesserer mig for samfund og politik, tænker jeg, at jeg via SDU kan læse statsku... -
Fransk -- Dansk
ForumindlægC’est bien. Je suis rassuré. Que Dieu soit béni! Notre tradition a du bon, quoiqu’en disent les jeunes. Je sais bien, nous partons tous d’autres désirs en nous, mais justement, nous en portons trop. Moi, quand on m’a marié, j’aimais l’une des mes cousines ; mes parents ne voulaient pas de ce mari... -
sætninger
ForumindlægEr der nogen, der vil være så venlige at kigge disse sætninger igennem? Jeg er især usikker på 3’eren. Det ville være til stor stor hjælp. Jeg håber at høre fra jer. 1.Blandt alle, der er her i dag, er der ingen der før har set efter Matthew. Among everyone, who is here today, no one has seen Ma... -
Fransk oversættelse
ForumindlægVil nogen rette følgende oversættelse fra dansk til fransk?I 1931 tog en dansk familie til Argentina med deres små tvillingepiger. Uheldigvis mistede de alt. Et barnløst argentinsk ægtepar tilbød dem penge til hjemrejsen på én betingelse: de ville beholde en af pigerne. Familien havde ikke noget ... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, jeg har afleveret en opgave hvor man skulle oversætte nogle danske sætninger til tysk. MEN JEG STINKER TIL TYSK... Så er der ikke lige nogle der gider at lade øjene glide ned over dem? Jetzt können er nicht warten länger. Er muss fahren. Sally nimmt, das er nicht dürfen zu spät kommen. Wen... -
Engelsk kvote 2 Århus Universitet
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne søge ind på Århus Universitet næste år, for at læse Engelsk (kvote 2), og har først lige nu fundet ud af at det faktisk ikke ser så godt ud for mig... Har taget en 2-årig hf, og her er hvordan situationen pt ser ud: Kvote 2 fagene siger Dan A, Eng B og His B - og så ska... -
naturvidenskabelig metode hjælp det haster
ForumindlægHej jeg skal op i AT og eg har fagene fysik og historie min problem formulering er: hvordan kom newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? under materialer, teori og metode har jeg skrevet: Fysik: I fysik var vi på Stenomuset, hvor vi fik en rundvisning og fik fortalt om de forske... -
Sidste FSA prøve
ForumindlægHej Så er det snart, at 9. klasserne bliver færdig med deres FSA :) I næste uge (- på mandag) skal min klasse og jeg op til den sidste 9 . kl. FSA, som er historie. Min lærer har opgivet 2 af 9. klasses bøger: Hit Med Historien 9 ( af Jens Aage Poulsen) og Serien, Historie 7-9 (Af Christian Hall;... -
Vil læse medicin!
ForumindlægHej alle :) Jeg er en pige på 17 år, som rigtig gerne vil læse medicin! Lige nu går jeg i 2.g, men jeg ved ikke om jeg kan nå at forbedre mit gennemsnit. Jeg fik rigtige gode karakter i 1.g, men mine karakter er dalet rigtig meget ned her i 2.g, især pga. sygdom. Jeg vil bare spørge, om det k... -
Resume af Jeppe på bjerget.
ForumindlægNogen der har et resume af Jeppe på bjerget? Ville være en kanon stor hjælp - da jeg står og skal skrive en litterær artikel. Noter, analyser, ALT! -
Klodshans ! - Haster
ForumindlægHej - Det ville være lækkert hvis en lå inde med en analyse af klodshans !?! Det ville hjælpe meget..på forhånd tak -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
3. års opgave
ForumindlægPUHA hvor det fylder meget i ens hovede hva?? Vi skal aflevere emne på torsdag og jeg er TOTALT på bar bund - aner ikke en disse om hvad jeg vil skrive om.. Det eneste ved er at jeg nok vælger at skrive i dansk... Så! Ville høre om nogen havde nogen enormt gode forslag til hvad man kan skrive om?? -
Kong lindorm
ForumindlægHEJ!!!Er der nogen som har haft om KONG LINDORM?? -
SSO
ForumindlægHej søde folkDer er lige noget jeg ikke fatte, når man skal lave analyse og fortolkning af sprog og stil i en roman omfatter det så også analyse og fortolkning i det hel taget.Altså miljø sted osv.På forhånd tak:) -
Kjærestefolkene?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at placere "Kjærestefolkene” i romantikken? -
Fiction versus non-fiction
ForumindlægHej :) Jeg sidder og kæmper lidt med at finde ud af om min besvarelse af sidste års 2g's eksamensopgave af en opgave der hedder Fiction versus non-fiction. Jeg vil meget gerne se den som andre har lavet. Jeg har afleveret den idag, men jeg er sådan en person der aldrig er tilfreds med mine op...
