Søgning på: tysk stil. Resultater: 19561 til 19580 af 41422
-
FSA fysik 9. klasse
ForumindlægHej, jeg skal op i FSA fysik i morgen, og er rigtig nervøs! Jeg ved ikke så meget om prøven udover, at der er en lærer og en censor der går rundt og følger med i de forsøg man udfører og fortæller om. Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen, der ved, hvad der står på det papir man træ... -
Normalkraft
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om hvornår normalkraften gælder. Jeg har forstået det som om, at normalkraften altid gælder når vi har en overflade. Og når overfladen er glat så har man ikke en normalkraft. Dog har jeg alligevel set nogle tilfælde hvor man får oplyst, at overfladen er isglat og der er e... -
Afstand med sin, cos og tan
ForumindlægHej. Jeg sidder med en trekant hvor jeg hved at vinkel A er 90 grader og B er 89,05 og C må derfor så vel være: 0,95 grader. Jeg ved udove dette at afstanden mellem A og B er 6371 km. Opgaven er nu at igennem at bruge sin, cos og tan at udregne linjen bc. Jeg vil gerne have en lille forklaring ... -
HJÆLP til fransk mundtlig eksamen B
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med hvordan man siger "Kan De sige det på en anden måde?". Hvis man vil have omformuleret sit spørgsmål ? :D Tak -
novellesamling og stilleje
ForumindlægKan nogen hjælpe med at forklare hvad en novellesamling er? ;/ og forklare stilleje (høj,normal og lav stilleje) på forhånd tak :) -
hjælp
Forumindlægkan i hjælpe med at svare på de spørgsmål? 1)Hvor stort er ATP-udbyttet pr. molekyle glukose i hver af følgende si-tuationer i en muskelcelle: a)glukosen forbrændes straks fuldstændigt b)glukosen deponeres som glykogen inden fuldstændig forbrænd-ing 2)fysiologiske betydning af forskellene i kul... -
Edgar wird mich holen
ForumindlægEr der nogle som sidder inde med et resume af teksten "Edgar wird mich holen"? Den må gerne være på dansk. Meningen er at jeg skulle læse teksten til i morgen, men har glemt mine ting på skolen.. :( -
Dansk analyse
ForumindlægVil høre om der er en der kan forklare mig lidt om hvordan en analyse of fortolkning af en bog skal laves?? Hvad har man af retningslinjer og hvad skal den indeholde.. På forhånd tak -
Rettelser
ForumindlægEn der kan rette det jeg har skrevet.. ville være dejligt.. Er ikke færdig endnu... A couple has once made a promise that they will kill each other if one or the other should become unaccepted. The first verse of the poem tells us about the setting, namely a restaurant where the couple is setti... -
Konflikter - sidste års studentereksamen
ForumindlægEr der nogen af jer, der har lavet den skriflige studentereksamen fra sidste år: KONFLIKTER? Jeg skal lave fællesdelen og så opgave c (Terror og Sikkerhed), så hvis der er nogen, der har noget til inspiration ville jeg blive meget glad - det er specielt fællesdelen jeg tænker på. Spørgsmålet ly... -
Fysik/kemi prøve på tirsdag
ForumindlægHejs PÅ Tirsdag skal jeg til prøve eksamen i fysik og kemi Jeg har tre emner som hedder Kemi : Det sure, det salte og basiske g Jordens salte El. Når felter forandres Atomfysik : Partikler med fart på... Så sagde min lærer: Hvilken teori Hvilken forsøg og en dispentation Håber i kan h... -
kreativ ide til oso om lægejobbet
Forumindlæghej, jeg skal lave oso omkring lægejobbet her om 3ugers tid. Jeg vil høre, om der er nogen, der har nogle kreativer ideer til, hvad jeg kan lave som produkt? -
Kombinationsmuligheder
ForumindlægHej folkens jeg har virkelig brug for noget hjælp til at finde ud af hvor mange kombinationsmuligheder der er i opgaven. Opgaven står vedhæftet i nedstående bilag. Opgaven siger: * Undersøg antal kombinationsmuligheder for en hesteklasse ved et stævne. -
Konflikter!?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige med en opgave, som hedder Konflikter. Den er fra sygeeksamen 2006 og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal komme i gang med opgaven og der ligger ikke nogle opgaver herinde som jeg kan bruge til noget.. Kan I ikke hjælpe mig?? -
'Halvoffentlige' virksomheder?
ForumindlægHvordan kategoriserer man virksomheder som Nationalmuseet, Det Kongelige Teater, DR, Rigshospitalet, DSB, Københavns Universitet osv.? Findes der en liste over disse? Hvilke har jeg glemt? Jeg har forsøgt at lede på www.fm.dk, men uden held :-( Jeg har kun kunne finde http://www.fm.dk/publika... -
Konkurrencedemokrati eller deltagelsesdemokrati?
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål: Har vi i Danmark et deltagelsesdemokrati eller et konkurrencedemokrati ? mvh. Sahana -
Skriftlig dansk - HF
ForumindlægHej! Jeg har skriftlig dansk eksamen snart. Hvordan kan man øve sig i dansk skriftlig? Er der eksempler? Hvad synes I man kunne gøre? På forhånd tak :) -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
dansk skr. eksamen
ForumindlægHej nu sidder jeg og skal op i dansk i morgen, og har derfor lige nogle opklarende spørgsmål :) 1. Hvilken fremgangsmåde skal man benytte ved de forskellige tekster, her tænker jeg specielt på "redegør og diskuter" samt essayet :), ved godt det sikkert lyder basalt, men det kunne være ... -
Dansk eksame i dag på HHX
ForumindlægVille høre hvad andre hhxer valgte for en opgave og hvor meget de fik skrevet ? Hvad sys i om indholdet af opgavehæftet ? Jeg Valgte selv den med Suzanne Brøgger ! Og skrev knap 7 sider ! Havde håbet på et Essay, men dette var også okay da det næsten var det samme. havde også overvejet den med ko...
