Søgning på: SRP historie. Resultater: 19581 til 19600 af 22627
-
HJÆLP
ForumindlægHej folkens, Eksamen nærmer sig med hastige skridt og det er på tide at læse op. Er der nogen, der har gode forslag til hvordan man kan forberede sig optimalt? Her tænker jeg både på de skriftlige og mundtlige eksaminer. Jeg vil faktisk gerne starte fra bunden. Har i sinde at bruge det meste af... -
Hjælp til synopsis - Indvandrer spørgsmål?
ForumindlægMit spørgsmål er: Er indvandring i Danmark generelt så stort et problem som den politiske debat afspejler? Håber på jeres hjælp! -
Receptionsteori
ForumindlægHejsa Et i gang med at lave en samf aflevering og er meget stresset og forvirret. Har virkelig bruger for jeres hjælp! Er receptionsteori og referancemodellen det samme? -
Analyse af fiskeren og hans kone
Forumindlæghej jeg vil gerne hjælp til analyse af fiskeren og hans kone -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ... -
har aldrig fattet det
ForumindlægHej: Jeg har aldrig forstået hvad forskellen er mellem katolikker og protestanter. er der nogle der kan fortæller mig noget om forskellene bl.a. noget om deres tro/religion. håber nogle kan give mig et svar :) -
skal lave en opgave til eksamen, hvad gør jeg hjælp mig samfundsfag B
ForumindlægDanskerne køber hvert år for milliarder af kroner fra virksomheder som McDonald?s, Q8 og Nestlé. Men på trods af den store omsætning lykkes det disse firmaer at betale ingenting eller blot pebernødder i skat. Den åbenlyse skatteunddragelse forarger politikere, som lover at gøre noget ved det. Hve... -
Hjælp ang.1. verdenskrig
ForumindlægHej:) sidder lige og læser om 1. verdenskrig, og har lige nogen spørgsmål: - hvorfor var der så mange lande som deltog/ blev draget med i krigen? -hvorfor følte Tyskland sig krænket af fredsaftalen (forhandlingerne startede i 1919) - hvordan var livet i øst- og vestfronten? hå... -
hov, glemt at bestille hue...
Forumindlæghej jeg har egentlig glemt at bestille en hue og bliver student her i næste uge.. findes der en butik man kan gå ind og få en eller? -
Berliner Chat - hjælp
ForumindlægHej. - er der nogle der har lavet en opgave omkring teksten Berliner Chat (af Marcus Brühl ,,Berlin von Wort zu Ort, Gyldendal 2007") Det vil hjælpe en del. Tak :) -
Romantik og romantisme
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med at komme med en god forklaring på hvad der er af forskelle/ligheder mellem romantikken og romantismen? På forhånd tak - Nicolai -
Homeriske stiltræk? - odysseen
ForumindlægHVAD ER HOMERISKE STILTRÆK ? når man læser odysseen? -
Anbefal nogle gode danske/engelske bøger
Forumindlægheeeeej ! Er der nogle der kan anbefale nogle gode fritidsbøger? Genre betyder ikke så meget. I må også gerne anbefale nogle engelske der vil være god at læse for en der ikke er særlig god til engelsk. -
Kan jeg føle mig(helt)sikker?
ForumindlægJeg søger ind på Antropologi-studiet på KU. Mine sidste eksamener forløb noget bedre end jeg havde forventet og mit snit ender på 10.7 og med bonus ender jeg på 11.5. Snittet var sidste år på 10.6? Jeg ville umiddelbart gå ud fra, at jeg med al sandsynlighed kommer ind. Havde egentlig tænkt mig a... -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
Imperfektum eller Præteritum?
ForumindlægHej Spansk-professorer! (I hope you are out there!) Jeg har et spørgsmål omkring præteritum overfor imperfektum i en opgave jeg skal skrive, som første aflevering til vores nye lærer i år (3.g). Vi er bedt om at fortælle om vores ferie og hvad vi har lavet i den. Det er så her jeg tænker at ... -
hjæææælp
Forumindlæghvad kunne være en god idé at fortælle til en fremlæggelse, når ens produkt er en avis -
Ordforklaring tak :-)
ForumindlægHej. Jeg er igang med en geografi aflevering :-) Og der er bare et ord/begreb jeg ikke forstår. håber der er nogen der kender det, og kan forklare det :-) Og kan nævne nogle jobs inde for det. -Beskriv med egne ord hvad begrebet "den tertiære erhvervssektor" betyder? -Nævn nogle ... -
3 pers. vs. alvidende fortæller!
ForumindlægNu er jeg forvirret! Er 3 personsfortæller og alvidende fortæller det samme? Nogen siger det ikke er, og andre siger det er......! Tpf :-)
