Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19581 til 19600 af 27855
-
1. og 2. verdenskrig
Forumindlæghej..jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med...Hvad er det lige der skete i 1.verdenskrig og 2.verdenskrig?? Pleaaaase hjælp mig! -
Fransk eksamen - hvordan?
ForumindlægHejsa...Nu har jeg endelig afsluttet min fysikeksamen, men skal desværre i gang igen med en franskeksamen... Der er bare det at jeg ikke helt ved hvordan eksaminationen foregår... Jeg mener efter man har oversat og refereret på dansk, og man skal igang med den kendte tekst, hvad så? Vi har opgive... -
Billedanalyse turner
ForumindlægHey Jeg sidder og skal analysere JMW Turners 'Odysseus'( http://www.1st-art-gallery.com/artists/Joseph%20Mallord%20William%20Turner/index_turner.html ). Mit problem er, at jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg skal gribe det an! Jeg har brug for en god informationskilde hvor jeg kan finde n... -
Hjælp til et eventyr!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive et eventyr men jeg er helt blank! Hvis du vil være sød at hjælpe så er du velkommen!! Der er nogle krav til den: - hovedpersonen skal være et dyr eller en ting, - tallet 3 skal indgå, - der skal mindst være 1 magisk ting, - der skal mindst være 1 fantasifigur, - der skal være... -
Cecil Bødker.
ForumindlægJeg skal til at skrive danskopgave i 1.g. Jeg har valgt at skrive om hendholdsvisDet Land Ulydighed og Cementens Vilkår, begge af Cecil Bødker.Nu står jeg og mangler sekundær littæratur. Evt. info om Cecil Bødker eller anmeldelser/analyser og tolkninger af digtene. Jeg ville blive meget glad for ... -
Da Vinci mysteriet
ForumindlægHey folkens!Nogen der har læst Da Vinci Mysteriet, som kan fortælle mig om det er helt hen i vejret at overveje at skrive om den i 3.g ?? -
Speciallæge løn?
ForumindlægHejsa :) Jeg kan virkelig ikke finde rundt i dette, så jeg efterspørger lige lidt hjælp :) Hvad tjener en nyuddannet speciallæge? - Jeg vil gerne tage speciale i onkologi :) På forhånd tusinde tak :) -
Ang. den mundtlige franskeksamen.
ForumindlægJeg er en af de "heldige", der skal op i fransk til studentereksamen.Jeg vil bare høre, om der er nogen der har prøvet det, og om det er så slemt som jeg gør det til.Jeg kan slet ikke se at der er nok til i forberedelsen til at kunne nå det man skal!Og hvor lang tid skal man egentlig re... -
versaillestraktaten...?
Forumindlægsidder og læser versaillestraktaten, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det egentlig er den handler om andet end at den fastsætter at Tyskland er eneansvarlig for krigen og dens ødelæggelser, og at de dermed skal betale krigsskade erstatning der blev påført Europa under krigen. Jeg ved så at de... -
ANGST!
Forumindlæghej folkens.. jeg skal op i mundtlig engelsk her på fredag.. Det er kun en årsprøve.. Jeg ahder engelsk og kan slet ikk finde ud af det! betyder det meget hvisj eg ikke dukker op? for en fra min klasse han er helelr ikk dukket op til to årsprøver indtil videre.. betyder det meget årsprøve? seriøs... -
Den perfekte lærer/vikar...
ForumindlægHej...Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan en lærer eller vikar skal være så han/hun er perfekt...Og er i stødt på sådan en?Malfoy -
Help! En energiopgave!
ForumindlægTænkte på om der var nogen der kunne tjekke om jeg lavede denne her opgave rigtigt.100g vand opvarmes fra 20 grader celcius til 80 grader celcius, med en dyppekoger på 1500 W. Hvor meget energi bruges der?Skal man så gøre sådan her?100 g / 1000* 4.18 kJ/(kg*K)*80°-20° = 25.08 kJ. Er svaret på opg... -
lære om at være dansk
ForumindlægHej derude er der nogen som har en idé hvorvidt og hvordan man i skolen kan lære om at være dansk -
Mærkelig statistik eller?
ForumindlægHvorfor er der visse steder mht. denne statistik sådan nogle tegn: .. .. Jeg forstår det ikke rigtigt, f.eks. ved PC så er der et sted hvor der er to prikker: .. Nogen der kan forklare mig hvad det skal betyde? -
The Sandwich Factory, hjælp..
ForumindlægHej alle... jeg skal skrive et essay om short storien "the sandwich factory" af jason kennedy, men jeg kan simpelt hen ikke komme igang. jeg har virkelig brug for hjælp, jeg ved den har været eksamens opgave eller termins opgave et par år tilbage? -
sso, snyd?
ForumindlægHej.\nHvis man nu har brugt opgaver herinde fra som inspiration, til fx kildeanalyser, og det bliver opdaget og taget for snyd, vil man så først blive bortvist eller hvad der nu end sker, den dag alle for opgaverne tilbage eller ville det bare blive meddelt til en lige så snart læreren eller cens... -
Realisme, Naturalisme og Impressionisme
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge, om der er nogen, der kunne give mig en definition af disse tre ismer, også med hensyn til tidsperiode, og hvad jeg skal tænke på i forbindelse med analyse og fortolkning af et billede, hvis der dukker et af de tre ismer op!?! Mange tak i forvejen... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHey jeg ville høre om nogen lige ville give sig tid til at rette min eng. oversættelse. Det er mest ordstilling, komma og stavefejl der er fejl i, selve den oversatte tekst skal i ikke tænke på:Engelsk oversættelseLondon is an interesting city to visit. But it is more than that. It is also an old... -
polykrates
ForumindlægHvornår levede polykrates og da han gik i krig med Sardes, hvem var Sardes konge? -
Folkeeventyr; Prins Hvidbjørn (folkeskolen)
ForumindlægHey peeps, Sidder her og skal aflevere min danske synopse onsdag d. 27 Maj, om godt og vel to dage, er lidt sent ude ved jeg men whatever,, Det er sådan at mit fordybelsesområde er folkeventyr og har dertil valgt eventyret "Prins Hvidbjørn" - Tænkte om der eventuelt var nogen som havd...
