Søgning på: SRP historie. Resultater: 19601 til 19620 af 22627
-
Jeg vil tage STX, og vil være ingeniør. Er det det rigtige valg?
ForumindlægJeg har tænkt mig, at uddanne mig som ingeniør, og vil tage den naturvidenskabelige linje i STX. Ville så bare lige hører om det var en god eller en dårlig idé. -
Novelle vs. roman?
ForumindlægHej, Jeg sidder og svarer på nogle spørgsmål til forskellige uddrag af tekster. Dog er jeg nået til den ene her, som jeg er i tvivl om den er et uddrag af en novelle eller roman. Hvordan kan man ud fra et lille uddrag finde frem til svaret?:) Pft! -
Aktiorn mod de danske jøder 1943
ForumindlægHej, ;D Jeg sidder og skriver SSO men er desværre gået lidt istå. så ville høre om der nogen som ved lidt om emnet kan hjælpe mig? Jeg skal finde motiver til hvorfor så mange dansker vælger at redde de mange jøder. har snakket lidt om pengene. men er nu gået kold i flere motiver. den skal af... -
Analytical essay
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvordan man skriver et ''analytical essay''? Jeg forstår nemlig ikke helt det med personanalyse osv. -
Novelle og essay?
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad forskellen på en novelle og et essay er?.. please.. ville være en stor hjælp:-) -
argumentation
Forumindlægfind eksempler på tilstræbt på: logisk argumentation absolut argumentation analogisk argumentation usaglige argumenter. Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Hjælp til lidt spansk
ForumindlægEn venlig sjæl der har tid til at kigge på min opgave og finde fejl? :) Det ville være en stor hjælp, tak på forhånd. -
Modstand + målinger i kredsløb
ForumindlægHey, Jeg får følgende målinger med ståltråd på 1 m i et kredsløb, hvor jeg skal prøve at måle modstanden: 0,931 Ω og 5,05 v og 9,44 A. Bruger jeg formlen, er der noget som ikke stemmer. 5,05 v / 9,44 A = 0,535 Ω Hvordan kan der være så stor en forskel? Jeg mistænker at multimet... -
Tysk Skriftlig Eksame
ForumindlægJeg har trukket skriftlig tysk til eksamen om 2 uger, og jeg vil gerne have nogle tips til at kunne hjælpe mig. Hvad er nogle gode huskeregler/hjælpe regler man kan huske for eksamen? tusinde tak. -
underemne til projektopgave
Forumindlæghej vi har 9 klasse projektopgave i næste uge og mangler et underemne vores overemne er "igår, idag og i morgen" men vi mangler et underemne og vi er helt blanke. har i nogle ideer? -
Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?
ForumindlægHej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke sk... -
Jorden og Livets udvikling
ForumindlægEn der kan hjælpe med at lave vores opgave som vi har fået for til eksammen ved ikke hvordan vi skal starte. Vi har trukket Jorden og livets udvikling Vores lærer vil gerne have vi laver en problemstilling, arbejdsspørgsmål, to til biologi, to til fysik og to til geografi. vi skal desuden have... -
AT metoder
ForumindlægJeg sidder og er igang med AT, hvor jeg skriver i psykologi og biologi om overspisning og fedme. Af metoder har jeg i biologi to førsøg (ikke nogen jeg selv har lavet) og i psykologi har jeg en case, og to interviews. Alle metoderne er kvalitative... Er det for lidt/for meget?? og har det n... -
er denne her tekst in medias res?
Forumindlæger denne her tekst in medias res? "De sad overfor hinanden i toget, og der var ikke noget særligt ved nogen af dem; det var ikke den slags mennesker, man hæfter blikket ved, når det er træt af at stirre på det sædvanlige landskab". hjæææælp :) -
Hvad gør lyrik ved os?
ForumindlægHvad gør lyrik ved os...? hjæææælp -
Digt genre???
ForumindlægKan et digt have mere end én genre??? -
Haster: Er der en cand.jur til stede ?
ForumindlægEr der en juratuderende som vil hjælpe med et spørgsmål omkring en andelsbolig ? Det haster lidt. -
Flipped Classroom - ny undervisningsform
ForumindlægFlipped Classroom er en nyudviklet undervisningform, hvor elevernes lektier består af undervisning, og hvor deres undervisning består af lektier. Det lyder måske umiddelbart ret forvirrende, men mange steder har man haft gode resultater med at bytte om på de to ting. Meget kort går det ud på, at... -
Aarhus eller København (generelt og ift. fysik)?
ForumindlægJeg planlægger at læse fysik, men jeg er i tvivl om, hvorvidt det skal være i Aarhus eller København. Umiddelbart trækker Aarhus mest, især fordi det meste af unviersitetet er samlet ét sted, og fordi jeg bor i Jylland, men der er nogle ting, jeg godt kunne tænke mig at vide mere om: 1) Studiemi... -
FORSTÅR IKKE DET HER.
ForumindlægDu skal kort redgøre for samfundsudviklingen ca, 1850-19000 som forandrede og udfordrede eksisterennde kønsroller og moraler. Jeg forstår godt at jeg skal gøre regøre for noget men kan stadigvæk ikek forstå hvad. nogen som kan forklar hvad jeg skal gøre? :)
