Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 19621 til 19640 af 179352
  • 4y=4x+a er tangent til grafen f(x)=√x . Bestem a.

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at gribe opgaven an, hjælp er således meget kærkommen: 4y=4x+a er tangent til grafen f(x)=√x . Bestem a.
  • Dansk eksamen Chicken Hanne-Vibeke Holst

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et par Metaforer i Novellen Chicken af Hanne-Vibeke Holst? har eksamen i morgen og kan simpelthen ikke finde nogen? tak på forhånd Må gerne GÅ HURTIGT
  • x^2 - 2x = a --> HJÆLP

    Forumindlæg
    Opgaven lyder følgende: Angiv for ethvert tal a antallet af løsninger til ligningen x^2 - 2x = a Svaret skal skrives i intavaller.
  • T2=log(2)/log a

    Forumindlæg
    hmm? hvad er hvad? Og denne / er det dividere? altså T2= log(2)÷log a er det sådan den skal forstås? og er det det kun a og b man skal bruge eller skal b ikke bruges? måske dumt spørgsmål, men er lidt forvirret:(
  • Hjælp til matematik projektopgave - søfart (vektorer)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en projektopgave i matematik som skal afleveres i aften. Jeg synes ikke selv jeg er specielt god til vektorer, så jeg ville være meget glad hvis I gad at kigge på det og komme med eventuelle rettelser. Ikke kun nødvendigvis matematikken, men også sproget, formuleringer og lig...
  • Svær Svær opgave MAT A

    Forumindlæg
    Grafen for funktionen f med forskriften- f(x)=x^3-3x^2 afgrænser sammen med koordinatsystemets førsteakse i fjerde kvadrant en punktmængde M, der har et areal. a) Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme, der forekommer, når M drejes 360 grader om førsteaksen. b) Bestem den værdi af T, for hvi...
  • f(x)=b*x^a !

    Forumindlæg
    Den her har jeg virkelig fået hovedpine af. Har været igennem mine mat bøger og notater, men kan ikke finde noget om det, så følte at jeg måtte henvende mig her, til de højere magter. Opgaven lyder på at jeg skal finde konstanterne a og b i f(x)=b*x^a! Problemet er så bare at jeg knap nok får no...
  • Hjælp til matematik hjælp omhandlende diff. ligninger

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgave i, g og c i det vedhæftede.
  • betydning af a og b er i eksponentiel tilvækst

    Forumindlæg
    Kan i fortælle mig hvad betydning af a og b er i eksponentiel tilvækst - har prøvet af finde ud af det i en time nu, og mit hovede er ved at springe s:
  • Spansk A niv Maj 09

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen af jer der har spansk a niv maj 2009 eksamensoplæg?, har terminsprøve og derfor vil det være fedt at have denne eks opg før prøven.
  • Bevis for den logistiske ligning, Vejen til Matematik A2, Side 223 - 224, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)

    Forumindlæg
    PÅ side 223 - 224 gennemgår forfatterne beviset for den logistiske ligning. Jeg vil først følge forfatternes formulering / gennemgang af beviset som det står i bogen Vejen til Matematik A2, derefter vil jeg stille spørgsmål til et sted i deres bevis, hvor jeg ikke forstår deres omformning. Sætn...
  • Energiforbrug - Eksamen, 24 timer

    Forumindlæg
    Hej. Det her haster lidt, da det er en 24-timers eksamen! (c-niveau) Jeg har trukket "energiforbrug". Jeg skal præsentere de forskellige størrelser, vi knytter til energi og energiforbrug. Men hvilke størrelser er det? Og kan nogen forklare lidt om energiforbrug og evt. nyttevirkning? D...
  • spørgsmål til old-eksamen

    Forumindlæg
    hej derude jeg skal til old-eksamen ( ny reformen) og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse til det, så jeg får mest muligt ud af det.. og hvad jeg præcis skal have styr på? altså af evt. begreber, myter osv?
  • Dansk mundtlig eksamen.

    Forumindlæg
    PRÆCIS hvilke emner er det, man kan trække til dansk mundtlig eksamen? vores lærer er en spade til at fortælle os noget, så har brug for lidt hjælp. I ved, novelle, eventyr osv.. uddyb gerne...! TAK!
  • Søger eksameseksempel til stx samfundsfag A

    Forumindlæg
    Hej ... Er der nogen der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde et eksempel på en eksamensopgave i samfundsfag A stx ?
  • Fysik A studentereksamen (STX) 2013

    Forumindlæg
    Er der nogen som har lavet Fysik A studentereksamen (STX) 2013, og som vil sende? :)
  • En lille matematik opg. (omskrivning)

    Forumindlæg
    En funktion f er givet vedf(x)= (x^2-2x-3)/(x+2)Vis at forskriften f kan omskrives til f(x)= x-4 + (5/(x+2))Er lidt i tvivl om hvilken en metode, jeg skal bruge til denne opgave, så hvis nogen har nogle bud så kom gerne med dem:)På forhånd tak!
  • Blandede matematik opgaver

    Forumindlæg
    Hej er lidt i knibe med et par opgaver: 1. (x+3) (y-1) 2. 3x+10 ≥ 19 = 3. 0<10-x<5 = og et sidste spørgsmål kan man forkorte 17/51 ? Tak på forhånd
  • Kigge matematik ligninger;

    Forumindlæg
    Hej .. nogle som vil kigge disse 2 ligninger hurtigt igennem? :) : 1). 2(4x-3) = 5+2(5x+2) 8x-6 = 5+10x+4 8x-6 = 9+10x 8x-6-9 = 9-9+10x 8x-15 = 10x 8x-10x-15 = 10x-10x -2x-15 = -2x-15+15 = 15 -2x = 15 -2x/2 = 15/2 x = 7,5 2). 3(x+1) = 2+3(x+1) 3x+3 = 2+3x+3 3x+3 = 5+3x = Lidt i tvivl her ..!
  • Definitionsmængde(matematik på c niveau)

    Forumindlæg
    Hejsa folkens, jeg skal finde definitionsmængden på denne opgave: f(x)=&radic;2x-3, og jeg har ingen ide om hvordan jeg laver denne opgave, er der måske nogen derude der kan fortælle hvor og hvordan jeg skal begynde osv..? Tak på forhånd!