Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19621 til 19640 af 33057
-
Hjælp Ligning
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med denne ligning? Er den sidte jeg mangler før jeg er færdig, og nu opgiver jeg den selv:(TF+TM-K = 14BK Matematik er desværre ikke min stærke side:(På forhånd takMVHHenrik -
Det gyldne snit
ForumindlægHeey. Er der et sødt mennesker der vil redegøre for det gyldne snit og give mig et eksempel på et maleri hvor det gyldne snit er benyttet.? Jeg kan nemlig risikere at komme op i det gyldne snit i mundtlig matematik på mandag. -
bogen: eksamensopgaver..
Forumindlæghej er der ikke nogle er jer der har bogen Eksamensopgaver i Matematik.. Gymnasiet..jeg skal lave opgaverne : 1.209 5.098 5.105 5.112.. og er ikke helt sikker på dem.. :) skal nok skrive mere når jeg ved om der er nogle der har bogen og , eller om der er nogle der vil hjælpe mig :D -
tilbydning af mat c og b lektier hjælp i hele uge 24
Forumindlæghej alle jer som vil fin pusse jeres mat lige før eksamen. Har overstået eksamen i matematik B, så tilbyder lektier hjælp i den uge der kommer nu til en ret fornuftig pris. Det vil forgå i Århus. mail mig på [email protected] -
Blækregning til eksamen?
ForumindlægHey alle. Nu skal jeg snart til eksamen i mundligt matematik (for første gang) Må man tage sine blækregninger med, altså dem der er rettet? Jeg tror ikke selv at man må, men det skader vel ikke at spørge ;D Hilsen Camilla -
Sekantens ligning?
ForumindlægEr i gang med en 2.g matematik aflevering som omhandler differentialregning, men er gået lidt kold da jeg ikke helt kan finde ud af hvad der menes med sekantens ligning! Har læst hele kapitlet igennem, men kan ikke komme frem til hvad det er! Nogen der gider forklare mig det? :) -
Opgaver
ForumindlægHey alle, har nogen matematik opgaver jeg ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe..(-3a-2b)2* (√8-√5)( √8+√5)?(Det er kvadratrodstegn ) *Det er et 2-tal som står i anden. -
ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT
ForumindlægSKal besvare følgende: Diskuter hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik er nødvendig for at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed (flodkulturer)??? Har ikke en ide :( det haster virkelig. please. hjælp :(((( -
trigonometri
Forumindlægskal op til mundtlig eksamen på hhx i matematik. og her er et af de spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til. det lyder sådan her: Fortæl om betingelserne for, at man kan beregne en trekant, og i hvilke trekant-typer, man anvender henholdsvis sinus- og cosinus-relationerne. -
Differentialregning
ForumindlægHej ppl. Jeg skal til matematik B-niveau mundtlig eksamen på mandag og kan risikere at komme op i dette spørgsmål, som jeg ikke aner en dyt om: Bevis differentialkvotienten for x3 er 3x2 På forhånd mange tak. :) -
en lille mærkelig opgave!
ForumindlægHej...jeg har fået en opgave for i matematik, som jeg slet ikke kan finde nogen som helst logik i!a/b = c/dadopgaven består i at angive 2 sådanne brøker!Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen, der kan hjælpe mig. -
Andengradpolynomier
ForumindlægGod aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik -
Integralregning
ForumindlægHejsa... Jeg sidder og har problemer med en matematik opgave, har egentlig løst den, men er i tvivl om resultatet et det rette.Skal beregne den eksakte værdi af: Integralet fra 1 til 2 (x^2-2)/XFår stykket til 1. Er det rigtigt? -
Potensfunktion f, som går igennem punkterne (2;5,7) og (12;19)
ForumindlægHej alle sammen.Jeg har virkelig brug for hjælp da jeg har en matematik aflevering til imorgen.Problemet er denne opgave som jeg håber i kan hjælpe mig med:Beregn forskriften for en potensfunktion, som indeholder punkterne (2;5,7) og (12;19)Håber på i kan hjælpe mig?? -
ANDENGRADSPOLYNOMIUM!
ForumindlægHeeej alle derude, håber i har det godt.jeg har et problem, kaan ikke finde ud af at løse denne her matematik opg:bestem uden hjælpemidler det andengradspolynomium x^2 + px + q, der har rødderne X1 og X2, når = 2, X2 = 3.håber nogen der ka forklare mig, hvordan man gør? -
Differentialkvotient
ForumindlægHej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig! -
Andengradsfunktionen
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til min Matematik eksamen og falder over et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. Jeg skal komme ind på følgende: Hvordan kan differentialregning bruges til at bestemme toppunktet? Nogle der kan hjælpe mig med det? Venlig Hilsen Philip -
Rundetårn Geometri
ForumindlægHej, jeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal skrive en matematik raport om geometri i forbindelse med rundetårn. Jeg er rimelig lost, så det ville være great hvis i kunne komme med nogle forslag til opgavetyper man kunne lave. På forhånd tak !:) -
HJÆLP! skal op om 15 timer..
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig matematik i morgen tidlig og mangler at besvare følgende spørgsmål. "Forklar, hvordan man undersøger, om der er en lineær sammenhæng mellem to størrelser og giv eksempler på to størrelser med en lineær sammenhæng" Ville blive meget taknemmelig for hurtige s... -
differentialligninger
Forumindlæghej :) jeg har en opgave i matematik som jeg har meget svært ved. den lyder: angiv den løsning til differentialligningen der går gennem (x0, y0), når dy/dx=x+9-1/x+1. og (x0,y0) = (ln2,0). jeg ville blive meget glad hvis nogle kunne hjælpe mig^^
