Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 19641 til 19660 af 32900
  • lommeregner (TI-89 titanium) sælges

    Forumindlæg
    TI-89 titanium sælges, (den du skal bruge hvis du har matematik i gymnasiet.) den kan tegne grafer og tilsluttes computer osv. den kan alt hvad der forventes i gymnasiet. nypris: 1300 kr. sælges til 600 kr.
  • Førstegradsligning

    Forumindlæg
    Jeg skal i en matematik opgave gøre rede for at denne ligning: (x-1)*(4x-8)=0 giver x = 2, men desværre kan jeg ikke få resultatet til det. Nogen der kan hjælpe?
  • Tangent og differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave for i matematik, men har forgæves forsøgt at finde ud af den. Please hjælp mig! Bestem tangenten til y = x^2 i punktet (-5,25). Jeg forstår godt hvad en tangent er, men ved ikke hvordan jeg skal finde den ud fra disse oplysninger. Mvh
  • funktioner

    Forumindlæg
    Matematik, C Tegn graferne for funktionerne f(x)=1.3*x+1 g(x)=-0.5*x+6 a) Aflæs skæringspunktet i koordinatsystemet b) Beregn skæringspunktet Er dette forkert? http://f69.myupload.dk/getfile/1MrqdhRYK
  • Primfaktorer

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D
  • EKSAMENEN HJÆLLLP!!

    Forumindlæg
    skal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition?
  • Eksponentiel udvikling bevis for b

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe??
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 år, der søger lektiehjælp 1-2 gange om ugen til matematik på10 klasses niveau. Jeg bor tæt ved Århus (10 km) og går i 10 klasse. vh Sofia
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7
  • Eksamen A Mat.

    Forumindlæg
    Da jeg åbenbart ikke hører særlig godt efter i engelsk timerne, er det gledet forbi mig, hvordan selve eksamenen skal foregå i detaljer. På Eng A for matematikere. Kan forstå, at man skal analysere, læse op og oversætte. Nogen der ved mere præcist, hvordan det hele foregår?
  • Vækstmodeller

    Forumindlæg
    Så skal jeg til 1.g - mundtlig årsprøve i matematik. En af emnerne er vækstmodeller. Og spørgsmålet lyder: Gør rede for de karakteristiske egenskaber for de 3 vækstmodeller: lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. - Hvad er det lige præcis jeg skal komme ind på her?
  • Statistik?!

    Forumindlæg
    Goddag! Er på bar bund i emnet "statistik" i matematik. Hvordan skriver man "my"-formlen ind på sin lommeregner (CAS)? (den der med bl.a. N og "store sigma") Det haster en del! Kom også gerne med eksempler. På forhånd tak!
  • Dividere med opløftede tal

    Forumindlæg
    1) (AB)^2/(A)*(B) 2) og (AB)^2/(A)*(B) Mit bud vil være at 1) = AB og 2) = A ..og er næsten stensikker på at det er forkert. har desværre glemt mit matematik.
  • Gode matemaikbøger?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser til eksamen i matematik og er derfor på udgik efter gode matematikbøger på gymnasieniveau. Har i gode erfaringer med nogle? Indtil videre er Kristensen og Rindungs, det bedste jeg har set.
  • Bevis om kuglens ligning

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til studentereksamen i matematik og vil gerne have hjælp! Er der nogen der kender beviset for kuglens ligning, det står ikke i min bog, men jeg skulle meget gerne have det? Jeg håber, at der er nogen, der vil hjælpe mig.
  • Differentialregning - differentialkvotienten

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg læser til mundtlig matematik eksamen, og er kørt helt fast i differentialregningen. Jeg er meget i tvivl om, hvad jeg egentlig skal med de følgende opgaver: Udled differentialkvotienten for f(x)=x^2 vha. tretrinsreglen. Jeg er taknemmelig for jeres svar. Hilsen Christina.
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Sidder og øver mig på matematik prøve, og har MEGET brug for et eller andens hjælp! Er der nogle der kan forklare mig hvordan man regner med kvadratsætningerne? - jeg forstår ikke hvirdan man ser hvilken en af dem man skal bruge, hvorfor og hvordan? Mangler meget hjælp, så håber der er en rar sjæ...
  • Hjælp eksamens problemer

    Forumindlæg
    Hi alle Hvis der er en derud der er skrap til matematik kan du/i så ikke hjælpe mig lidt...? Statestik: Gør rede for hvordan et sæt ugropperede og et sæt grupperede oservationer kan beskrives ved hjælp af statistike deskriptioner, og vis hvordan de kan illustreres med boxplot. På forhånd tak
  • SRP rettelse

    Forumindlæg
    Hey (: Jeg skriver SRP i matematik og historie og vil gerne høre om der er nogle derude som vil rette min opgave (når den engang er skrevet) mod betaling . Hvis I er interesseret og vil hjælpe må i meget gerne skrive til mig privat her på siden. pfh. tak
  • redegørelse af elementære værktøjer

    Forumindlæg
    hej imorgen skal jeg op til matematik og hvis jeg får spørgsmålet: gør rede for elementære værktøjer indenfor talbehandling, algebra og ligningløsning. jeg forstår ikke hvad der kræves at jeg skal gøre... jeg er indehaver af en TI-89