Søgning på: matematik b 2008 december. Resultater: 19661 til 19680 af 107415
-
Kvadratsætninger
ForumindlægHej jeg er igang med at regne på nogle andengradsligninger, og i den forbindeslse mangler jeg mit bevis for kvadratsætning 1 (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab .... kan slet ikke finde de noter hvor det stod, og jeg er helt blank selv, håber der er en der kan give mig et peg?? -
Parabel og ret linje med fælles punkt. Hjælp!
ForumindlægHej alle, En parabel har ligningen y=0.5x^2-0,5x-3 og en ret linje har ligningen y=1,5x+b Jeg har sat ligningerne lig hinanden og kommet frem til 0,5x^2 - 2x - 3 - b = 0 Så tænker jeg at finde diskriminanten d = b2 - 4ac = (-2^2) - 4 · 0,5 · (-( 3+b)) = 0 Og så ka... -
Ny studieretning ved overflytning?
ForumindlægHej. Er der mulighed for at skifte studieretning ved et gymnasieskift? Jeg har PT biologi A, matematik A og psykologi B og vil gerne have samfundsfag A, engelsk A og matematik B. Eftersom alle skal have matematik, biologi, samfundsfag og engelsk på C-niveau i 1.g, tænker jeg, at jeg ikke er gåe... -
Sygeeksamen
ForumindlægHej det fordi jeg skal til eksamen imorgen og har nu været syg i et par dage. Og nu tror jeg at jeg tager sygeeksamen... Jeg høre hvad reglerne var ? Altså jeg har været til de skriftlige prøver i matematik men undlader nu at komme op til mundtlig eksamen. Kan jeg så godt forsætte på mate... -
Omvendte potensfunktioner, hvilke typer?
ForumindlægDer er lige nu 1630 online. Opret bruger | Log ind Seneste spørgsmål: B: Hjælp til matematik/fysik StartLektieforumSe videoTest dig selvOpgaver Opret spørgsmål Matematik Omvendte potensfunktioner 10 minutter siden af ostehammer - Niveau: B-niveau Hej :) Har en matematik opgave hvor jeg... -
Søger studievejleder - Adgangskrav til serviceøkonom (Sport & Event management)
ForumindlægHej Jeg forventer at starte på ovennævnte uddannelse efter sommerferien 2011. Jeg har en hhx fra 2007. De specifikke adgangskrav er på http://www.hsminerva.dk/sw11625.asp matematik c ELLER virksomhedsøkomi c. På http://www.studentum.dk/Uddannelse_til_Sport_Event_Service_Management_75254.htm er de... -
Optaget på medicin :D
ForumindlægHej SP Jeg har været så heldig at blive optaget på medicinstudiet på KU, og derfor er jeg blevet endnu mere nysgerrig mht. det studiemæssige, som læsemængde, det sociale på studiet, overgangen fra gymnasiet, eksaminer (hvor ofte), mulighed for udlandsophold. Jeg håber, der er nogle erfarne med... -
Folkepensionen
ForumindlægHvorfor blev reformen om folkepensionen vedtaget? Hvad var årsagerne til vedtagelsen? Hvordan påvirker reformen de andre - udover de ældre - i samfundet den dag i dag? -
Karen Blixens
ForumindlægHejEr der nogen der ved noget om forfatteren Karen Blixen?På forhånd mange tak for info. :) -
Jule novelle
ForumindlægHjælp jeg skal skrive en jule novelle på 2 sider... -
mundtlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig engelsk. Jeg har lavet min disposition. (jeg har valgt at skrive om Nelson Mandela) - Er der andre som har valgt ham? Eller nogle som har noget godt at sige om ham? - Har I nogle gode råd til mundtlig engelsk eksamen? - Er det godt at starte med at sige: Jeg v... -
Fysik på a niveau eller ej?
ForumindlægHej alle. Jeg går i 2.g og min studieretning er matematik a, fysik b og kemi b. jeg overvejer at hæve fysik til a niveau. det gør jeg af 2 årsager: den ene er at jeg fik 4 i årskarakter hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, og den anden er at jeg ikke er tilfreds med min lærers undervisning (d... -
MAT HJÆLP!
Forumindlægjeg er helt ringe til matematik, er der nogen der kan hjælpe med a,b og c? jeg ved ikke hvad jeg skal gøre selv om det i opg beskrivelsen. giv mig en forklaring:) opgaven lyder således" ved undersøgelsen af ørreder i gudennåen og randers fjord har man fundet følgende model for sammenhængen ... -
andengradspolynomier
ForumindlægHey, er lidt lost her nogen der kan forklare hvordan man løser a*x^2+b*x+c = o, hvor a ikke er 0? -
Hjælp, Jeg forstår det ikke
ForumindlægHej Alle sammen Som de fleste ved er de fleste i gang med at skrive AT-projekt. Jeg har valgt at skrive i fagene psykologi og dansk med emnet omsorgsvigt under overemnet kommunikation. Problemet er, at jeg er ret forvirret omkring, hvad min lærer mener med, at jeg skal have en konkret sag? En sa... -
Hvilke metoder?
ForumindlægHej.. skal skrive en AT opgave om hvad demokrati er. Har old hvor jeg kommer ind på Thukydid: ”Perikles’ gravtale”. Og Hal Koch: ”Hvad er demokrati?”, Engelsk hvor jeg kommer ind på Senator Barrack Obama’s Super Tuesday speech. Er total på bar bund angående ... -
Kronik - redegørelse
ForumindlægJa .. Jeg er så havnet i den situation, at jeg skal skrive en kronik i dansk. Det vil sige en redegørelse og diskussion. Jeg har nogle problemmer med redegørelsen. Jeg skal lave en kronik over en klumme i en avis, hvor jeg skal redegøre for de væsentlige pointer og argumenter. Problemmet, er at j... -
Søger en Texas TI 89 Titanium
ForumindlægHejsa Jeg søger en en Texas TI 89 Titanium lommeregner. -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægJeg ved den umiddelbart burde være nem.... Men normalt bruger jeg ti interactive, men nu kan jeg kun benytte mig af ti-83plus. Det er spørgsmål 6.b i følgende link. http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080821_opgave_stx_082_matB.ashx -
bnp
Forumindlæghej alle.. nogen der kender hjemmesider hvor man kan kigge på diagrammer og lign. over Kina? fx bnp og erhverv osv. /signe
