Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19721 til 19740 af 62610
-
Jan Sonnergaard opgave - Polterabend.
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk opgave om Jan Sonnergaards POLTERABEND. Og er nået til spørgsmålet. Er der en skjult kritik af mennesket i teksten? Indtilvidrer er jeg nået frem til dette: Efter min analyse af jeg-fortælleren som døden, vil jeg umiddelbart sige at der ikke er en specifik kritik af ... -
økonomisk krise
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan Danmark overlevede den økonomiske krise i 309;erne(mellemkrigstiden)? -
Intilligens
ForumindlægKan intelligens måles ud fra spillet Trivial Pursuit? -
H.C. Andersen - Skyggen - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel, hvor jeg skal ligge meget vægt på det med genrebestemmelse. Jeg ved godt, at det er et eventyr, men hvilket slags eventyr er jeg i tvivl om. Så håbede noge kunne hjælpe mig på vej? Tak på forhånd (: -
HJælp mig :) det haster
ForumindlægHej,, jeg har lidt et problem her. Jeg har lavet en problemformulering og nogle problemstillinger ud fra nogle artikler vi har fået udleveret. Men det jeg egentlig ville høre, er om det er sammenhængende med problemformuleringen? Som I nok kan se har jeg en del problemstillinger, så jeg ville hør... -
analyse : Pernille af Herman Bang
Forumindlæghej :D er der nogen her som kan hjælpe mig ? jeg har virkligt brug for hjælp ! til analyse : Pernille af Herman Bang -
Hvad er antropologi?
ForumindlægHej Jeg sagde igår til min lærer at antropologi var læring om mennesker...og at det omhandler at man kigger på de enkelte individer, hvilket jeg hørte en anden engang nævne for længe siden...Men læreren synes ikke det var helt det rigtige svar, så en anden elev kom med en bedre forklaring Men jeg... -
lille spm. om eventyret
Forumindlæghej er der nogen der ved, om eventyret hyrdinden og skorstensfejeren af H.C.Andersen er 3.persons fortæller eller en alvidende fortæller? + om hvilket synsvinkel den ses ved og om den skifter sig? -
Tekst til Romantikken
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg snart skal til eksamen i romantikken, i dansk. Jeg har kigget efter nogle digte og eventyr jeg kunne vælge som tekst, men har ikke stødt på noget der fangede mig. Vi har allerede arbejde med; Guldhornene, i Danmark er jeg født, det er et yndigt land, indvielsen. Af ... -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægArbejderbevægelsen begyndte i 1848, da Karl Marx udgav "Det kommunistiske Manifest", og i 1871 i Danmark, da Louis Pio udgav "Socialistiske Blade". Men jeg kan ikke finde noget om hvornår arbejderbevægelsen sluttede? -
tysk stil
Forumindlæghej jeg mangler inspiration til en tysk stil om et uventet venskab nogle der har nogle forslag -
HJælp!!
ForumindlægHejsa Vi har en aflevering for i idræt, og jeg er i tvivl om hvad dette betyder? 1. Hvad er OLs motto? Og hvad betyder det? 2. Hvad vil det sige at OL er modsætningsfyld? -
Tanker om årets AT emne?
ForumindlægSidste år med AT, og emnet er Havet livgivende, dødbringende, legendeskabende - hvad er jeres tanker? Som en sproglig elev kan jeg føle mig lidt utilfreds da jeg føler emnet er virkelig afgrænset, men det kan selvfølgelig være at andre folk har andre tanker? -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og sag i forhold til AT (hvor emnet dette år er: havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende), da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har en ide omkring hvilken sag jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i, men e... -
hurtig hjælp til lille opgave
Forumindlæghar nu siddet og knoklet med 5 matematik opgaver og nu mangler jeg den her ene..kunne jeg ikke lige få lidt hjælp til at komme igang med den?Styrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Et jordskælv frigiver energi og for et jordskælv af normal dybde gælder:logE = 2,4 * M - 1,... -
Vinkel mellem to vektorer
ForumindlægHej jeg har en matematikopgave som jeg simpelthen ikke kan komme igennem, så jeg håber rigtig meget i kan hjælpe. Vektor c = (9, -6) vektor u + v = (-1, 8) Beregn vinklen mellem vektor c og u + v Jeg ved at man skal bruge formlen: cosv = avektor * b / længden af vektor a * b men når jeg prøver at... -
Haster - har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej allesammen:) Jeg har virkelig meget brug for hjælp til denne opgave. Funktionen f er givet ved: f(x)=-x^2+10x-9 Arealet af området, der afgrænses af grafen for f og 1. aksen i intervallet fra 1 til x (se figur) betegnes med A(x). a)Gør rede for, at A(x)=-1/3 x^3+5x^2-9x+4 1/3 , 1≤x≥9 ... -
angiv differentialkvotienten
ForumindlægJeg sidder med dette problem, håber nogen kan hjælpe mig..Opgaven lyder således:Om funktionerne f og g oplyses, atf(3)=9, f9;(3)=6, g(2)=3 og g9;(2)=2Angiv den af differentialkvotienterne (f o g)9;(2) og (g o f)9;(2) det er muligt at bestemme på grundlag af oplysningerne... Og jeg er ... -
Oversæt tysk
ForumindlægHej.. Jeg ska oversætte noget tysk, og der er noget jeg gerne vil have lidt hjælp til: Efter den 9. nov 1989 har situationen ændret sig for mange børn af Stasi-medarbejdere. I januar 1990 stormede oprørte borgere Stasi-hovedkvarteret i østberlin. Nu må Stasi-medarbejdernes børn bøde for deres ... -
Matematik HJÆLP!
ForumindlægHej. En veninde og jeg sidder mindt i en matematikopgave, som vi ikke rigtig forstår. Håber nogle af jer kan hjælpe. Opgaven lyder følgende: Bestem differentialkvotienten f(x0) når a) f(x)=x2-2x, x0=1 b) f(x)=√x+3x, x0=9 c) f(x)=1/x+2, x0=2 Håber i kan hjælpe, for vi forstår ingentin...
