Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19721 til 19740 af 59860
-
forskrift for potensudvikling
ForumindlægErfaringer for et busselskab viser, at når busprisen stiger med 10%, så falder passagertallet med 3%. Det oplyses, at passagertallet pr. dag er 10.000, når prisen er 10 kr. kan det i det hele taget betale sig at sætte busprisen op?, svaret har jeg fundet og ja det kan godt betale sig, men så komm... -
HJÆLP til beregning af maksimalt udbytte
ForumindlægJeg har haft gang i noget rod med ækvivalente mængder, men det passer slet ikke.Opgaven:5C + 2SO2 --> CS2 + 4COMan har 17,5 g carbon og 10 g svovldioxid. - Beregn det maksimale udbytte af CS2 i g.Afleveringen hvori dette spørgsmål indgår skal være færdig til i morgen... så jeg ville sætte stor... -
Forståelsesvanskelligheder.
ForumindlægEr der nogen, der har mulighed for at forklare mig, hvilken holdning/budskab der kommer til udtryk for? Jeg synes, det er særdeles kryptisk formuleret."3. Afvisning af Vesten som model samtidig med sammenbruddet af det socialistiske alternativ.Postmodernismen fokuserer på den umenneskeliggør... -
Antal elektroner?
ForumindlægHejsa, jeg har fået stillet en opgave, hvori jeg skal finde Methanal og Ethens molar masse, hvilket jeg fik gjort uden problemer, så skal jeg nu finde antal elektroner. I facitlisten står der "16 elektroner" for begge stoffer, men hvordan kan man se at de indeholder 16 elektroner?På for... -
Noter ?
ForumindlægHejsaa :) Er der nogen som har nogen noter liggende om Alberto el cochero skrevet af Ole Loumann: Retratos Cubanos. ? Jeg har ingen noter omkring den, så det vil være en store hjælp.. Tak på forhånd :) -
Stamfunktioner..
ForumindlægAngiv ubestemte integraler:a/ int((x^2+x)dx) - int((x^2-x)dx) = ?skal man regne dem ud hver for sig og trækker dem fra hinanden bagefter ? eller skal man bruge regneregl som siger vil give: int((x^2+x)-(x^2-x)dx) ????På forhånd tak -
Hjælp; Bogstavsleg til 1. klasse
ForumindlægHejJeg skulle spørge på vegne af en ny folkeskolelærer, som har en 1. klasse.Vi er opmærksomme på at folkeskolen fokuserer meget på leg og læring, når der skal undervises i de mindre klasser.Derfor har vores nye folkeskolelærer brug for ideer til bogstavsleg, når eleverne lærer enkelte bogstaver ... -
Reducer
ForumindlægHey..Jeg har fået en meget sjovt reduktionsopgave jeg ikke helt hvad jeg skal gøre med. Den lyder som følger:Reducer mest muligt følgende:(x-a)*(x-b)*(x-c)*...*(x-z)Jeg vil næsten sige at den allerede er reduceret mest muligt.. Men ved heller ikk hvad jeg kan gøre, for synes det virker helt uover... -
Fysik
ForumindlægHvis to kompakte meteorer har samme hastighed når de når Jorden, vil deres faldhøjde så være ens? -
Glædelig Jul til alle på SP
Forumindlæg(dette er ikke et spørgsmål, men en julehilsen) -
Integral - please...
ForumindlægJeg vil bare spørge hvordan man skulle løse den her opg? Synes bare opgaven lyder lidt mærkeligt. Den måde opgaven er stille op på fåre mig i den stand at jeg ikk kan løse opg. Her er den:En funktion f er bestemt ved f(x) = 2x+4Bestem den stamfunktion til f. hvis graf har linjen med ligningen y=3... -
Reaktionsorden
ForumindlægHvordan kan man se på en reaktion om den er 0. 1. eller 2. orden? Hvordan defineres de? -
Konsekvenser af klimaflygtninge
ForumindlægHej, jeg er i gang med min AT-eksamenssynopsis og jeg skriver bl.a. om konsekvenserne ved klimaflygtninge. Jeg har dog brug for lidt hjælp.. Hvilke konsekvenser opstår der når folkemasser flygter pga. knaphed på naturressourcer til lande der har disse ressourcer? Det ville være så dejli... -
kan det passe
Forumindlæg.. at denne er korrekt? og hvis ikke please så forklar hvad fejen er.13/2x = -15/2x = -15/2:13/2= -15/2*2/13 = -30/26 = -15/13 x = -15/13 -
rigtigt?
Forumindlæger den her rigtig?= x(7/8)=-1/4kan det passe at den giver = -2/7??? -
GABA
Forumindlæghej opgaveformuleringen er her: https://www.lectio.dk/lectio/11/LektionPage.aspx?lektionid=1428418432&week=372006opgave 5..rød fluesvamp.søger hjælp på spørgsmål b):hvilken funktion har GABA-receptorerne i synapserne i centralnervesystemet.synapserne er forbindelserne mellem nervenes endepunkter ... -
Aftaleret
ForumindlægHeysa!Er der en der vil tjekke min besvarelse på en kortere opgave vedr. aftaleret? Hvis ja, vil jeg sende opgaven til dig. Den vil ikke blive lagt ud. -
Kemi aflevering - aspartam
ForumindlægHej alle.Jeg har denne opgave for:aspartam bruges som sødemiddel i sukkerfri sodavand. Det smager 160 gange så sødt som almindeligt sukker (sucrose). Molekylets formel er C19H18N20.a. Beregn aspartams molekylmasse.b. Hvor meget vejer 1,56 mol aspartam?c. Hvor stor en stofmængde er 10 mg aspartam?... -
Potenser
Forumindlæge) 3^5⋅3^(-7) f) (8^0.5 )^(-6) g) (3⋅17)^(-4) hvad er svarene til de her, har prøvet at regne ud men kan ikke. -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo...
