Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19721 til 19740 af 34132
-
potensfunktion!
Forumindlægy = 0,00769x^(3.10)x = længden (cm) af ørred y = vægten ( gram) af ørred.Så får jeg at vide at når en ørred blir' 15% længere, hvor mange procent vokser vægten så?, så altså på y-aksen? Jeg får det selv til at give 1,54, så altså, 54 %. -
Hvad skriver i om?
ForumindlægJeg er selv 2.g'er og kan derfor trygt vente endnu et år med at tænke på min SSOMen jeg er nysgerrig og tænkte på hvad alle i andre regner med at skrive om og i hvilket fag, det kunne jo være at man blev inspireret til sin egen opgave næste år -
HJÆLP til analytisk gometri...!!
ForumindlægJeg er lige gået i stå midt i en opgave. Opgaven lyder således:I et koodinatsystem er en linje l og en cirkel C bestemt ved l: y=2x-1C: (x-1)^2 + (y-3)^2= 25Tegn linjen l og cirklen C i koordinatsystemet, og beregn koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l C.(dette har jeg så gjort)... -
Regneregler..
ForumindlægKan dette udtryk forkortes:Her tænker jeg på to ens udtryk opløftet i forskellige potenser som skal adderes eller divideres... kan det forkortes.. som fx dette udtryk??4^3-(4^-3). -
Tysk..Please 1. sætning
ForumindlægHey.. er der ikke nogle der lige vil hjælpe mig..Takker på forhånd.Alligevel er 11. September desværre et godt eksempel på, at der er kommet flere terrorister i verden.. -
kontinuert?
Forumindlægse dok f er funktion hvad er k? hvor på min graf er x0? og så står der, at funktion er et element i definitionsmængden, hvis... hvad menes der med det? -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x's plads?? -
Trigonometriske afstandsbestemmelser
ForumindlægJeg har en del problemer med denne opgave og håber med dette indlæg, at der vil være noget hjælp at hente. JS = afstanden fra jord til sol. Hypotenusen i trekanten jord, måne, sol. JM = afstanden fra jord til måne. Den korteste katete i trekanten jord, måne sol. Trekanten jord, måne, sol er retvi... -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
håber der nogen der kan hjælpe mig
Forumindlæger der nogen der orienterer sig i korte træk om, hvad der skal til/hvilken uddannelse - retning man skal vælge for at blive ejendomsmægler?er nemlig lidt i tvivl? jeg har lige afsluttet sproglig gym. og har tænkt på et årig hhx til næste år (efter ferien). er der nogen der ved hvad det mest fornu... -
Opg. 5.050
ForumindlægeR der nogle der har lavet den opgave som vil hjælpe? -
Lingninger
Forumindlæg. -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
Rettelse af dansk stil
ForumindlægHej...Er der nogen der skulle have lyst til at rette min danske stil? Den er IKKE spækket med fejl men ville gerne have et par ekstra øjne til at tjekke den igennem. skriv jeres mail adresse her el. mail mig på [email protected] -
Prøve, hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal have en prøve, som jeg handler om differential regning eller hvad vi har lært i år.Men hører asymptoter, grænseværdi og kontinuitet ind under det?For hvis, hvordan bruges de? Har en formelsamling, men ved ikke hvad jeg kan bruge kontinuert formlen og grænseværdier til?Det enste jeg har forb... -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil
