Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19741 til 19760 af 77388
-
Differ/taylorpoly opgave
ForumindlægHar brug for hjælp til en svær opgave: Lad f(t) være en funktion og betegn med ˜ f5(t) dens 5. ordens Taylorpolynomium med udviklingspunkt 1/2 Det opgives yderligere f(6)(s) ≤ 9 for alle s mellem 0 og 1. Giv nu en øvre grænse for den numeriske værdi af fejlen, der begås ved at ti... -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg er blevet erklæret ikke uddannelsesparat af min UU-vejleder begrund af fravær, hvilket også er gået udover mine karakter og standpunktskarakter. Det skal lige siges at jeg går i 10. klasse og mine standpunktskarakter fra sidste år lå til at jeg var blevet erklæret uddannelsesparat, men valgte... -
omeksamen
Forumindlæghej.. jeg går i 1.g og har lige været til eksamen i matematik! det gik rigtig dårligt, så jeg vil lige spørge om det er muligt at komme til en omeksamen? - der er flere fra min klasse der dumpede. og en fra min klasse var syg. Er det måske muligt at komme til omeksamen, samtidig med sygeeksamen? -
Finde en tekst under emnet 9;krænkelse9;
ForumindlægJeg skal op til dansk eksamen, hvor jeg har trukket emnet krænkelse. På klassen har vi bl. a. haft bogen 9;Kunsten at græde i kor9; og den tilsvarende film med samme navn, og kortfilmen 9;Dennis9;. Er der nogen, der har forslag på tekster, der kan perspektivere til noget af det vi ha... -
Latin, hjælp
ForumindlægHej! Det fordi nu nærmere latin eksamen sig og jeg er kommet sent ind i min ny klasse og min klasse kan mere ting end jeg kan og jeg har svært ved ting som hvordan man bøjer ord og hvilken ordklasse ordet skal tilhører. Nogen der kunne hjælpe mig Tak på forhånd! -
Nogle ideer? :)
ForumindlægHej!! jeg er en pige som går i niende klasse. Jeg ved godt at skolen lige er begyndt, men jeg ville spørge om i har nogle gode ideer til forberedelsen af eksamnerne.. Jeg ved godt at det lyder åndsvagt men kunne godt lige tænke mig, at hører jer andres meninger...Er MEGA nervøs :O - Sahar... -
opgavesæt
ForumindlægHej Jeg skal snart have en fysik/kemi og biologi prøve. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at løse nogle fsa opgaver fra forrige år. Er der nogen som ved, hvor jeg kan øve mig på biologi og fysik/kemi? Altså opgaver fra en test måske? -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej Jeg har en sætning, jeg skal have oversat til en aflevering, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan den skal oversættes. Sætningen er: Hun skulle ikke have forladt klasseværelset. Kan det passe, at den skal oversættes: Sie sollte nicht die Klasse verlassen haben? Tusind tak! -
At glemme overskriften?
ForumindlægHej allesammen, jeg var til dansk eksamen i tirsdag. Og min PC frøs ca. 10min før tid.. "Heldigvis" havde jeg gemt en backup, men da jeg skulle afleverer fik jeg stresset mig selv så meget, at jeg ik nåede at få formuleret den afgørende overskrift til mit essay. Er der noget der virkeli... -
HÆLP ER I KNIBE :9;(
ForumindlægHEJ LÆSER.! JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR DIN HJÆLP. JEG VED IKKE OM DET ER DEN HELT RIGTIGE KATEGORI, SOM EJG HAR VALGT, MEN DET HÅBER JEG, AT DET ER. JEG ER GYMNASIEELEV STX. DETTE ER MIT ANDET ÅR OG JEG HAR EN SAMFUNDSVIDENSKABELIGE LINJE, DVS ENGELSK PÅ A. JEG ER SÅ UHELDIG AT JEG HAR FÅE... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Hjælp til aflæsning af graf!
ForumindlægJeg har mine grafer: http://peecee.dk/upload/view/150830 Hvad er ækvivalenspunkterne i første graf? Hvad er ækvivalenspunktet i anden graf? Jeg har skam lavet det, men har lavet forkert min lærer vil have hele klassen til at rette deres opgaver igennem nemlig! -
Finde x-værdi for: 4/9x-2=x+7/9
ForumindlægHejsa der ude! Jeg har valgt at oprette en bruger her inde, da jeg ikke har gået i skole siden niende klasse, som er for 7 år siden! Jeg er startet på VUC HF-Enkelt fag og lærer lige nu Matematik C Kan nogle hjælpe mig med denne ligning og finde x-værdien ? -
Hjælp til Statik
ForumindlægHejsa :) Skal op i fysik A skr. eksamen imorgen og det eneste jeg plejer at havde problemer med er statik. Forstår simpelhel ikke hvordan man beregner krafter på opbjekter som feks står på en hældning osv. Er der nogle der ligger inde med nogle noter eller en løsning på en opgave som omhandler de... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Oversættelse hjælp
ForumindlægHej alle jeg har været så uheldig (synes jeg) at trække mundtligt tysk som udtræksfag. Jeg går i niende klasse og skal til eksamen på tirsdag den 10. juni og jeg har en del problemer med hvordan man skal oversætte følgende sætning til tysk: "Hvide mennesker har i mange år undertrykt sorte me... -
Fase- og nulledninger?
ForumindlægHvad er princippet med fase- og nulledninger? Er det noget man forventes at vide til FSA mundtlig f/k-eksameni 9.? -
eks. - differentialregning
ForumindlægHej derude, Hvis I fik dette spørgsmål til eksamen, hvad ville I så gøre/ snakke om? Differentialregning - regneregler Du skal redegøre for nogle af de regneregler, som gælder ved beregning af differentialkvotienter; herunder skal du specielt behandle produktreglen. Jeg ville først snakke om no... -
Mac eller PC?
ForumindlægHej alle! Jeg er lige blevet 14 år, og skal starte i 8. klasse efter sommerferien. På min skole skal man have sin egen computer med i skole fra 8. klasse og indtil man går ud, og det var nok alligevel på tide at få mig en computer. Jeg har endnu ikke fået købt en, og er stadig i tvivl om hvilken ... -
Logaritmeproblem
ForumindlægHej,Hvordan kommer jeg videre her:3*log(6x+9)= 4,657log((6x+9)^3)=4,657(6x+9)^3= 45394,2216x^3 + 162x + 729 = 45394,2216x^3 + 162x = 44665,3
